Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Vreemd probleem met draadverbinding op laptop.  (gelezen 1549 keer)

[Opgelost]Vreemd probleem met draadverbinding op laptop.
« Gepost op: 2009/12/02, 20:00:02 »
Ik was gisteren bij iemand om een probleem met internet op te lossen.
Als eerste heb ik mijn netbook aangesloten op de bestaande kabel vanaf het modem, geen verbinding.
Hierna met een kortere kabel op mijn netbook geprobeerd, wel verbinding.
Hierna de laptop geprobeerd met de korte kabel, de balletjes draaien wel een tijdje in de rondte, maar geen verbindig. De laptop heeft tot drie dagen terug gewoon verbinding gehad. Gebeld met Ziggo, alles was in orde met het modem, klopt natuurlijk ik had wel verbinding met het netbook. Met lspci zie ik de kaart, ook gepingt, zonder resultaat.
De laptop heeft een dualboot, dus ook in mij favoriete, XD, Windows het een en ander geprobeert, ook geen resultaat.
Nu mijn vraag, kan ik ik op een of andere manier in Ubuntu, bijv. met een commando, testen of de netwerkkaart nog goed is?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/03, 22:56:48 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Vreemd probleem met draadverbinding op laptop.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/02, 20:05:29 »
Heb je het modem proberen te resetten ? (ff stekker er uit en opnieuw laten opstarten ?)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Vreemd probleem met draadverbinding op laptop.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/02, 20:47:07 »
Dat heb ik allemaal gedaan, het modem is precies hetzelfde als ik thuis heb. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline track

  • Lid
Re: Vreemd probleem met draadverbinding op laptop.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/02, 22:29:18 »
Hoi Gijs,

je kunt met de  ifconfig  kijken dat de inboedel er nog is,
dan  met  ping 127.0.0.1  de interne loopback testen,
en met  ping 192.168.0.1  de loopback van de kaart zelf.
(op jouw eigen adres, uiteraard aanpassen volgens ifconfig )

track

Re: Vreemd probleem met draadverbinding op laptop.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/02, 22:31:35 »
Dank je Track, ik ga dit morgen uit proberen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Vreemd probleem met draadverbinding op laptop.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/02, 23:02:35 »
Aan Gijsbert

Probeer eens een andere ethernet kabel. Liefst een gevulcaniseerde, ik bedoel, geen geperste met een tang.
De clipjes aan de steker kunnen haperen waardoor de stekers iets terugveren. Contacten in het modem vuil.
Laatst een kabel waarin adertje 1 geen, of af en toe maar eens, contact maakte. Dan wil er ook wel verbinding  gemaakt worden, maar het lukt niet helemaal. Blijvend draaiende bolletjes. Dan zoek je je kwijt.
Gebeurt ook dat de verkeerde kabel wordt gebruikt voor de verkeerde stekkertjes. Massieve aders vs getwijnd. Dan heb je heel gauw dat de kabel eerst goed werkt, maar na wat keren in- en uit-steken doet ie het ineens niet meer.
Misschien heb je er wat aan.

Vr.groet, peter

Re: Vreemd probleem met draadverbinding op laptop.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/02, 23:16:14 »
Ik heb vandaag voor diegene kabels aangeschaft. Alleen als met het korte kabeltje mijn netbook diverse malen wel verbinding maakt, heb ik toch grote twijfels over het netwerkkaartje van de laptop. Ik hoop morgen wat uitsluitsel te geven over het een en ander.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Vreemd probleem met draadverbinding op laptop.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/03, 22:56:20 »
Vandaag in de weer geweest met routers, kabels en draadloose kaartjes en tussendoor nog een installatie van Ubuntu op een oudere PC. Alles is gelukt, ik denk dat het MAC adres van de laptop gekloond was, in het modem? In ieder geval heeft de laptop, bedraad en onbedraad verbinding. Het blijft een beetje giswerk wat het preciese euvel was. Nog bedankt voor de adviezen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.