Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muziek wekker  (gelezen 4186 keer)

Offline Henk vdm

  • Lid
Muziek wekker
« Gepost op: 2012/06/05, 15:55:47 »
Een tijdje geleden heb ik een programmetje gemaakt wat mij wakker maakt met mijn favoriete muziek.. Ik heb het geschreven in lazarus, en het gebruikt veel terminal opdrachten. Waarschijnlijk zal het niet op ieder systeem even goed draaien want het gebruikt de suspend of slaap functie welke volgens mij alleen in laptops zitten.

Het programmaatje werkt nu goed voor mij, maar als er interesse is dan wil ik het graag verbeteren en ergens uploaden inclusief de source.

Re: Muziek wekker
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/13, 13:13:42 »
Klinkt leuk.
Dus je stelt je wekker in voor een bepaalde uur, computer en jijzelf gaan in slaapstand en op het opgegeven uur gaat je computer dan deuntjes spelen?
Mischien eerst eens meten wat het stroomverbruik is van een ingeslapen computer. 60watt wekker is een beetje duur :p
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu

Re: Muziek wekker
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/13, 13:15:51 »
Inderdaad Kai. Leuk dat ie dit geschreven heeft :) Maar ik houd het toch maar op mijn smartphone ;)

Re: Muziek wekker
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/13, 18:53:43 »
Ach, opstaan met een 5.1 systeem lijkt me wel iets...
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu

Re: Muziek wekker
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/13, 20:28:29 »
Ach, opstaan met een 5.1 systeem lijkt me wel iets...

:D
Had gekund als HP het audiodock voor mijn telefoon had uitgebracht. Dan had ie op hetzelfde moment én kunnen opladen én ondertussen verbonden kunnen zijn met mijn speakers :D

Offline Henk vdm

  • Lid
Re: Muziek wekker
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/16, 21:22:41 »
Kai, ik begrijp dat je een desktop hebt, en die zal denk ik niet de slaapstand ondersteunen, maar je kunt het proberen met het volgende comando: " sudo rtcwake -m mem -s 60 " als het werkt laat dit je computer voor een minuut slapen. Als dat niet werkt dan heb je pech, maar in de winter geeft het nog altijd een beetje warmte.

Vistaus, ja ik gebruik ook een smartphone maar die kan maar een nummer afspelen hoewel er waarschijnlijk wel programaatjes bestaan die beter kunnen. maar zonder oor dopjes is het wel een erg slechte kwalitijd. Maar ik heb een tijdje terug ergens gelezen dat er een geluids setje was voor een android telefoon, ik dacht van phillips.

Verder zit er nog een snooze functie in, hij speeld dus voor het slapen gaan een tijdje wat muziek als je dat wilt. en je kunt het volume voor alarm en snooze instellen plus hoe snel die het volume op af af regeld.



Re: Muziek wekker
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/17, 00:04:40 »
Ik heb enkele dagen geleden nog een poging ondernomen van mijn desktop te dualbooten.
Helaas, UEFI stak daar een stokje voor en ik ben dus teruggegaan naar alleen Windows 7.
Vanaf dat ik weet hoe ik een werkende dualboot kan regelen op een UEFI moederbord dan probeer ik het nog eens.
Voorlopig heb ik enkel mijn netbook die op Ubuntu draait.
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu

Offline Ikke

  • Lid
Re: Muziek wekker
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/29, 15:37:21 »
Een tijdje geleden heb ik een programmetje gemaakt wat mij wakker maakt met mijn favoriete muziek.. Ik heb het geschreven in lazarus, en het gebruikt veel terminal opdrachten. Waarschijnlijk zal het niet op ieder systeem even goed draaien want het gebruikt de suspend of slaap functie welke volgens mij alleen in laptops zitten.

Het programmaatje werkt nu goed voor mij, maar als er interesse is dan wil ik het graag verbeteren en ergens uploaden inclusief de source.
stuur me een PM als het online is. ;)

Re: Muziek wekker
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/18, 01:20:06 »
Klinkt leuk, zeker uploaden!

Offline Henk vdm

  • Lid
Re: Muziek wekker
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/24, 07:52:23 »
Hierbij de link:    http://ubuntuone.com/57JpyQGqJFp9AtYlI5YJqE
Lees wel even de gebruikers aanwijzing, en laat weten of het werkt.



Offline Henk vdm

  • Lid
Re: Muziek wekker
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/24, 16:41:59 »