Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)  (gelezen 9234 keer)

Offline anko

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Gepost op: 2007/04/08, 18:03:40 »
Omdat ik onder Edgy mijn wireless kaart (laptop) helemaal niet aan de praat kreeg en zelfs tegen een (gezien de vele pagina's met hulpverzoeken blijkbaar) beruchte BUG : soft lockup detected on CPU#0 aanliep heb ik besloten Feisty te proberen.

Die heb ik nu dus geinstalleerd en mijn kaart werd direct herkend. Hij staat aan en er worden diverse netwerken gevonden, waaronder het netwerk dat ik moet hebben.
Ik dus dolgelukkig.:lol:

Helaas bleek dat iets te vroeg want ik kan alleen een WEP-key opgeven, terwijl @Home toch echt om een WPA-key vraagt.:/
Dus gezocht en gevonden in diverse topics dat ik wpasupplicant moet gebruiken.
Toen ik die wilde installeren via Synapric bleek deze al goen te zijn en dus al geinstalleerd.:)

Daarbij stond ook de optie voor wpagui als zijnde een interface voor wpasupplicant.
Die vervolgens geinstalleerd.
Dat werkt echter ook niet goed.
Als ik in een terminal gksudo wpa_qui gebruik dan krijg ik de melding 'Could not get status of wpa_supplicant.'
In de terminal zie ik pingpogingen, zonder resultaat.:mad:

Als ik het goed begrijp zou in /etc/wpa_supplicant een configfile wpa_supplicant.conf file moeten zijn maar die is er niet.:(

Is er iemand met ideeen over hoe ik e.e.a. aan de praat kan krijgen?:P

HP pavilion ze4500 laptop met Tornado insteekkaart. Die dus herkend wordt en ook mijn netwerk vindt)
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline vliegje20

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/09, 11:58:12 »
Hoe het in Feisty zit weet ik niet zo maar ik heb in Dapper gewoon networkmanager gnome geinstalleerd en toen kon ik gewoon wpa invoeren

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/09, 12:47:25 »
Het ligt aan de driver van de draadloze kaart. Die moet wpa ondersteunen, anders lukt het niet. De enige oplossing is, vrees ik, over te stappen op WEP. Als je daaraan toevoegt het inschakelen van een MAC-adresfilter in de router, dan heb je toch nog een redelijke mate van veiligheid.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/09, 14:12:22 »
Wat voor netwerkkaart heb je precies?
En euh.. Als je network-manager in Feisty gebruikt moet je niet handmatig bezig zijn met wpa_supplicant, in network-manager zou je zelf een WPA key kunnen ingeven als de driver van je kaart WPA ondersteunt.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline anko

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/09, 17:46:22 »
Bedankt voor de reacties.
Inmiddels weer Feisty opnieuw geinstalleerd omdat bij het uitproberen, o.a. deze howto, mijn systeem naar de knoppen is gegaan en niets meer deed.:mad:

Dus nu weer, na de nieuwe installatie, op hetzelfde punt als bij mijn start van dit topic.

Hoe vind ik welke driver is geinstalleerd? Bj de installatie van Feisty is dit 'vanzelf' gebeurd.
De kaart zelf kan wel wpa aan, want hij werkt wel onder windows.
Kan ik nu alsnog met bijv. ndiswrapper de windows driver installeren?

Ik zie uit naar de reacties.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline vliegje20

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/09, 18:01:28 »
Als ik het goed heb begrepen heb je een tornado insteekkaart.

Doe eens in de terminal lspci en zoek eens naar je kaart. Dan weet je welke chipset ie heeft

Offline anko

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/09, 18:29:41 »
Citaat
02:00.0 Network controller: Texas Instruments ACX 111 54Mbps Wireless Interface
Het is inderdaad een Tornado insteekkaart. Met de opdracht lspci zie ik bovenstaande gegevens.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/09, 22:22:54 »
De Linuxdriver voor jouw kaart in Feisty, kan blijkbaar alleen WEP aan. Linuxdrivers zitten in de Linuxkernel. Doe eens een volledige update van Feisty bèta, want in de updates zit ook een kernel update. Met weer wat nieuwere drivers dus. Wie weet, helpt het......

Overigens blijf ik van mening, dat voor een gewoon huisnetwerkje, de veiligheid van WEP in combinatie met een MAC-adresfilter in de router, helemaal zo slecht nog niet is. Eventueel zou je daar nog aan kunnen toevoegen het wijzigen van de standaard SSID (de naam die de router uitzendt), om het kraken van de router nog iets moeilijker te maken.

Verder kun je waarschijnlijk in de configuratie van je router ook instellen, dat de configuratie (instellingenscherm) van de router alleen kan worden opgeroepen via een bedrade aansluiting. Zodoende kan een draadloze inbreker in elk geval niet indringen in de configuratie van je router.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/09, 22:38:21 »
ik heb ook een ACX111 based kaartje gehad... Driver is reverse engineered (Texas Instruments levert zelf GEEN linux ondersteuning!!) en dus niet supergoed, maar hij werkt over het algemeen wel prima.. WPA zal trouwens wellicht ook wel werken zonder Network-manager (handmatig instellen via wpa_supplicant en network-manager uitschakelen of verwijderen), maar als je het simpel wil houden, hou het dan gewoon bij WEP, dan kan je network-manager ook gewoon houden.....
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline anko

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/10, 12:43:05 »
Ik zit op mijn werk en kan dus even niet bij mijn Ubuntu.
Wel alvast weer een vraag. Zowel pjotr123 als profoX geven aan dat ik 'gewoon' WEP zou kunnen gebruiken.
Kan ik dat in de router zelf wijzigen?

Eigenlijk zou ik liever WPA aanhouden als dat ook handmatig is in te stellen. Alleen in mijn /etc/wpa_supplicant staat geen config file. Is er een 'betere' howto dan waarin ik in #5 naar verwijs? (Het kan natuurlijk ook zijn dat ik zelf verkeerde dingen heb ingevuld :P)
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/10, 13:42:31 »
Citaat van: anko
Ik zit op mijn werk en kan dus even niet bij mijn Ubuntu.
Wel alvast weer een vraag. Zowel pjotr123 als profoX geven aan dat ik 'gewoon' WEP zou kunnen gebruiken.
Kan ik dat in de router zelf wijzigen?
Dat moet je inderdaad in de configuratie van de router zelf wijzigen. Vervolgens moet je de WEP-sleutel invoeren in Network Manager: die vraagt daar zelf om, wanneer je Network Manager verbinding laat maken met je router.

Advies: als je dingen gaat wijzigen in de routerconfiguratie, doe dat in ieder geval via een bedrade aansluiting. Een draadloze verbinding is instabieler dan een bedrade verbinding, en je wil niet ineens middenin een configuratiescherm van de router, verbindingsproblemen krijgen, met alle narigheid vandien.....

Het MAC-adresfilter, de wijziging van de routernaam (SSID) en het beperken van de toegankelijkheid van de routerconfiguratie tot een bedrade aansluiting, zijn allemaal zaken die je puur en alleen in de routerconfiguratie instelt. Dat gaat dus buiten Ubuntu om, en heeft ook geen effect in Ubuntu (Windows: idem).

Verander gelijk ook even het standaard wachtwoord voor toegang tot de routerconfiguratie, van het vooraf ingestelde fabriekswachtwoord, in een zelf verzonnen wachtwoord. Schrijf dat vervolgens op een etiketje en plak het op de onderkant van de router.

Succes!
Pjotr.

Offline anko

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #11 Gepost op: 2007/04/10, 21:33:51 »
Oke, weer een stapje verder.
1. Ik heb in mijn router ingesteld dat ik WEP gebruik.
2. Gekozen voor 128bit encryption.
3. Een Passphrase ingevoerd en daaruit een WEP-key laten genereren.
4. Een apply gegeven waardoor de router de instellingen ging updaten.
(Mac-adress kan ik ook nog gebruiken maar ik wil eerst even zien of het zo werkt.)

Ik kan nu op twee manieren mijn netwerk instellen in Ubuntu.
1. Met Systeem->Beheer->Netwerk kan ik de draadloze verbinding activeren. Met een vast IP-adres en het invoeren van de WEP-key.
Vraag: Is dat dan met de 26 karakters van de gegenereerde key? Hexadecimal of Ascii?
Ik heb hiermee nog geen werkelijke verbinding kunnen bewerkstelligen.

2. In de rechterbovenhoek naast de datum en luidspreker verschijnen meestal (dus niet altijd) twee schermen die een netwerk moeten voorstellen. Als ik mazzel heb dan kan ik daar kiezen voor het netwerk dat ik moet hebben en de gevraagde gegevens invullen. Als key kan ik dan kiezen voor 128bits of 64bits Hexadecimal of 64bits Ascii.
Ik neem aan dat ik dan kies voor de 128bits.
Als dat allemaal lukt heb ik verbinding met mijn netwerk. Dat wordt aangegeven bij dit icoontje.
Ik kom alleen niet het internet op!!!
Ben ik dan wat vergeten?

Edit:
HIJ DOET 'T!!!!!! :D :D :D
Wat ik nog heb gedaan weet ik niet. Misschien moest Ubuntu of de laptop gewoon even denken. In ieder geval heb ik verbinding. Ook na opnieuw opstarten direkt weer verbinding.
Wederom bedankt.
Dat van het Mac-adress probeer ik dan morgen wel weer.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #12 Gepost op: 2007/04/10, 22:58:59 »
Citaat van: anko
HIJ DOET 'T!!!!!! :D :D :D
Wat ik nog heb gedaan weet ik niet. Misschien moest Ubuntu of de laptop gewoon even denken. In ieder geval heb ik verbinding. Ook na opnieuw opstarten direkt weer verbinding.
Wederom bedankt.
Dat van het Mac-adress probeer ik dan morgen wel weer.
Mooi zo! Graag gedaan.
MAC-adresfilter aanzetten in de router is overigens volledig zonder risico. Zeker doen.

Offline anko

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #13 Gepost op: 2007/04/11, 19:34:10 »
MAC-adres inmiddels ook ingesteld. Nu alleen dus nog met deze laptop draadloos de router te gebruiken. De pc's hebben verbinding met een touwtje.
Toch wel lekker idee :cool:
Overigens ben ik, als ik zo hoor en lees, geloof ik een van de weinige mensen die gedurende jaren van Windows gebruik slechts een zeer enkele keer last heeft gehad van virussen enzo. Altijd al een beeje 'bang' geweest, maar wel met goed resultaat. ;)
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #14 Gepost op: 2007/04/12, 00:04:24 »
Citaat van: anko
MAC-adres inmiddels ook ingesteld. Nu alleen dus nog met deze laptop draadloos de router te gebruiken. De pc's hebben verbinding met een touwtje.
Toch wel lekker idee :cool:
Mooi zo! Overigens is ook dat te kraken (spoofen van MAC-adres), maar je hebt het wel een stuk lastiger gemaakt voor draadloze inbrekers, door de combinatie met WEP. Voor een thuisnetwerkje is dat al behoorlijk goed. Je hebt nu als het ware een "tweesterrenslot" op je netwerk zitten, terwijl WPA een "driesterrenslot" is.

Voorzover je het nog niet hebt gedaan, is het overigens wel aan te raden om ook de resterende drie maatregelen te treffen die ik je heb geadviseerd. Namelijk het veranderen van de SSID (de naam die je router uitzendt) in een zelfverzonnen naam; het vervangen van het standaardwachtwoord van de toegang tot het configuratiescherm van je router, door een eigen wachtwoord; en het beperken van de toegang tot het configuratiescherm van de router, tot een PC met een bedrade aansluiting.

Dan krijg je van mij het Keurmerk Veilig Draadloos Verbinden.....  :-)

Offline anko

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #15 Gepost op: 2007/04/12, 07:22:28 »
Dan toch nog en paar vraagjes:/

1. Jij vindt wpa een driesterrenslot, maar daarvoor hoefde ik maar 8 ltters in te tikken, terwijl ik  mijn huidige 128bits wep-key 26posities lang is. (Hoewel die ook uit 8 letters is gegenereerd).

2. De naam die de router uitzend wijzigen heeft denk ik weinig zin. Ik kan hier meestal kiezen uit 3 tot 5 netwerken, waarvan 1 zonder beveiliging, 2 van @home met een gelijksoortige naam en nog 2 andere netwerken. Die namen zijn echter allemaal gewoon te lezen. Dus wat is het nut van een andere naam?

3. Het beperken van toegang tot het configuratiescherm van de router tot een bedrade aansluiting kan ik niet terug vinden in dat configuratiescherm. Waar zou dat onder moeten vallen?

4. Het wachtwoord 'admin' leek me al niet zo geschikt, dus dat had ik al gewijzigd :)
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #16 Gepost op: 2007/04/12, 09:56:45 »
Citaat van: anko
Dan toch nog en paar vraagjes:/

1. Jij vindt wpa een driesterrenslot, maar daarvoor hoefde ik maar 8 ltters in te tikken, terwijl ik  mijn huidige 128bits wep-key 26posities lang is. (Hoewel die ook uit 8 letters is gegenereerd).

2. De naam die de router uitzend wijzigen heeft denk ik weinig zin. Ik kan hier meestal kiezen uit 3 tot 5 netwerken, waarvan 1 zonder beveiliging, 2 van @home met een gelijksoortige naam en nog 2 andere netwerken. Die namen zijn echter allemaal gewoon te lezen. Dus wat is het nut van een andere naam?

3. Het beperken van toegang tot het configuratiescherm van de router tot een bedrade aansluiting kan ik niet terug vinden in dat configuratiescherm. Waar zou dat onder moeten vallen?

4. Het wachtwoord 'admin' leek me al niet zo geschikt, dus dat had ik al gewijzigd :)
WPA versus WEP: WEP is makkelijker te kraken, al heeft een draadloze inbreker daar wel een uurtje voor nodig. Maar daarbovenop heb je een MAC-adresfilter, dus dat maakt de benodigde inbraaktijd nog langer. Daar heeft een inbreker geen zin in, zeker niet als er in de buurt nog geheel onbeveiligde netwerken zijn....  :-)

Naamswijziging: uit de standaardnaam kan een inbreker afleiden om welk type router het gaat, waardoor hij effectiever de zwakke plekken van juist dat type router kan aanvallen. @home levert bijvoorbeeld altijd type A van merk B aan zijn klanten. Als er dus @home in de naam zit, dan is dat al genoeg informatie.
Tip: als je de naam wijzigt, maak dan gelijk wat reclame voor Linux! Ik heb zelf bijvoorbeeld de SSID van mijn router veranderd in: Linux=beter!

Toegangsbeperking configuratie tot bedraad: wellicht biedt jouw router die optie niet. Om welke router gaat het?

Tot slot een tip voor verbetering van de kwaliteit van de draadloze verbinding: de meeste routers zenden standaard uit op kanaal 1, 6 of 11. Als de router van je buren op kanaal 11 uitzendt en jouw router ook, dan stoort dat elkaar enigszins, waardoor de kwaliteit van de verbinding afneemt. Je kunt dus wat winnen door het kanaal te veranderen, bijvoorbeeld in kanaal 2 of 3.

Groet, Pjotr.

Offline anko

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #17 Gepost op: 2007/04/12, 20:54:53 »
SSID gewijzigd in Ubuntu-mijn-linux :cool:

Toegangsbeperking. Ik heb alle configuratiepagina's doorlopen. Bij remote management kan ik wel een IP-adres opgeven, maar dat is voor configuratie van buitenaf. Daar heb ik geen belangstelling voor. Lokaal kan ik niet opgeven dat alleen bedraad mag, of dat maar 1 bepaalde pc het mag. Dat laatste lijkt me link als juist die pc kapot gaat? :o
Mijn router is een Netgear, model WGR614 v6.

De kanalen van de buurtnetwerken zie ik niet staan. Hoe vind ik die?
Downloaden op deze laptop gaat wel duidelijk langzamer (max. 150Kb versus ruim 500Kb op een vaste verbinding). Komt dat daardoor?
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #18 Gepost op: 2007/04/12, 23:17:12 »
Citaat van: anko
SSID gewijzigd in Ubuntu-mijn-linux :cool:

Toegangsbeperking. Ik heb alle configuratiepagina's doorlopen. Bij remote management kan ik wel een IP-adres opgeven, maar dat is voor configuratie van buitenaf. Daar heb ik geen belangstelling voor. Lokaal kan ik niet opgeven dat alleen bedraad mag, of dat maar 1 bepaalde pc het mag. Dat laatste lijkt me link als juist die pc kapot gaat? :o
Mijn router is een Netgear, model WGR614 v6.

De kanalen van de buurtnetwerken zie ik niet staan. Hoe vind ik die?
Downloaden op deze laptop gaat wel duidelijk langzamer (max. 150Kb versus ruim 500Kb op een vaste verbinding). Komt dat daardoor?
Mooi! Weer een stapje verder. Leuke reclame trouwens. Bijkomend voordeel: de vermelding van het woord "Linux" in de SSID, heeft sowieso al een afschrikkende werking op draadloze inbrekers.... :-)

Ik heb de handleiding van je router even vluchtig bekeken, en die optie om de configuratie te beperken tot bedrade aansluitingen (oftewel het weren van draadloze configuratiepogingen), zit er inderdaad waarschijnlijk niet bij.
http://kbserver.netgear.com/products/wgr614v6.asp
Nou ja, het is ook niet zo heel belangrijk.

Kanalen: de kanalen van mijn eigen buurnetwerken heb ik zelf alleen zichtbaar kunnen maken in Windows, met behulp van echt hackersgereedschap (waar overigens een virus inzat, dus geen aanrader). Neem maar van mij aan, dat de kanalen 1, 6 en 11 de standaardkanalen zijn die de fabrieken meegeven aan hun routers.... :-)  Dat had ik overigens ook gelezen in een computertijdschrift (op papier, geen snelkoppeling voor je dus).

Bleek bij mijn buurnetwerken en mijn eigen netwerk te kloppen. Mijn eigen netwerk zat op kanaal 11, en twee buurnetwerken ook. Een ander zat op kanaal 6.

Als je kanaal 2, 3, 4 of 5 instelt (bijvoorbeeld), dan zul je waarschijnlijk een bepaalde kwaliteitsverbetering merken. Sterker signaal, iets hogere snelheid.

Om kort te gaan: hierbij verleen ik je het Keurmerk Veilig Draadloos Internetten!  :-)

Groet, Pjotr.

P.S.: Overigens is veiligheid voor een draadloos huisnetwerkje ook niet zo heel belangrijk als het voor een bedrijfsnetwerk is. Wel vond ik het een tijdje terug nogal vreemd om te merken dat een echte Linuxtovenaar, die ook op dit forum actief is, zijn eigen draadloze huisnetwerk totaal niet heeft beveiligd.... uit gemakzucht of zo....
Enfin, ik noem geen naam, maar ik denk wel dat hij dit leest....  :-)

Offline vliegje20

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #19 Gepost op: 2007/04/13, 06:54:59 »
Anko mocht je problemen krijgen met die router lees dan dit: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/6645 en stuur me desnoods een berichtje want die router als je m bij @home hebt gekocht is niet stabiel.

Offline anko

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #20 Gepost op: 2007/04/13, 07:02:22 »
vliegje20 Ik heb deze router nu sinds november vorig jaar in gebruik en nog geen enkele keer ergens last van gehad.
Mijn router heeft firmwareversie 6 en ik begrijp van de support page dat je v6 en v7 niet voor oudere versies kunt gebruiken.
Waarschijnlijk heb ik gewoon mazzel gehad. ;) (Mag ook wel een keer :D )
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #21 Gepost op: 2007/04/13, 07:31:30 »
Ik heb nog steeds geen netwerk op mijn laptop. Draai de Béta van 7.04.
Nochthans brand het groene lichtje van de usb-stick (D-link)
Zo zou ik het moeten kunnen...
ESSID = wifi49
Dan Wepkey onder hexadecimal... is er een met 10 karakters door Telenet gegeven. ( Dit is onveranderbaar )
Natuurlijk onder DHCP.
In principe identiek zoals bij de 6.10, waar ik geen enkel probleem mee heb. Doch bij de 7.04 zie ik de lichtjes branden op mijn D-link, maar als ik op het internet wil blijkt hij niet te werken.
De netwerkmanager geeft wifi49 wel gevonden, doch, dat ik doe wat ik wil... Geen netwerk.
Ik zie wel in systeembeheer, twee verbindingen, Wlan0 en iets met Master0, vink ik er eentje af dan staat hij er na een minuut terug actief. Ik denk dat ik Wlan0 moet hebben.
Ik denk ook niet dat dit zal veranderen als ik de Béta niet meer draai.
Alle goede raad is welkom, want ik ben wel aan het eind van mijn latijn.
Ga nu nog even een iekspee installen... LANG werken. Ubuntu draait er al met succes.
Tot nog eens,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline vliegje20

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #22 Gepost op: 2007/04/13, 10:58:03 »
Citaat van: anko
vliegje20 Ik heb deze router nu sinds november vorig jaar in gebruik en nog geen enkele keer ergens last van gehad.
Mijn router heeft firmwareversie 6 en ik begrijp van de support page dat je v6 en v7 niet voor oudere versies kunt gebruiken.
Waarschijnlijk heb ik gewoon mazzel gehad. ;) (Mag ook wel een keer :D )
Firmware versie 6 ken ik niet. Ik ken alleen 1.0.10 en 2.0.14 of zoiets. Ik draai op m'n V6 de 2.0.14. Die heb ik gekregen van @home zelf.

Offline anko

  • Lid
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #23 Gepost op: 2007/04/13, 21:03:46 »
Vliegje20. Ik dacht dus dat v6 voor de firmware stond, maar dat is niet zo. De laatste firmware is versie 2.0.14_1.0.14 van 13 september 2006. Ik zelf blijk firmwareversie V1.0.10ESS_1.0.10 te hebben en zou dus kunnen upgraden. Gezien echter jouw verhaal hou ik het maar hierbij zolang ik geen problemen heb.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
WPA-PSK enTKIP (@Home netwerk)
« Reactie #24 Gepost op: 2007/04/14, 10:27:34 »
Citaat van: anko
Vliegje20. Ik dacht dus dat v6 voor de firmware stond, maar dat is niet zo. De laatste firmware is versie 2.0.14_1.0.14 van 13 september 2006. Ik zelf blijk firmwareversie V1.0.10ESS_1.0.10 te hebben en zou dus kunnen upgraden. Gezien echter jouw verhaal hou ik het maar hierbij zolang ik geen problemen heb.
Heel verstandig.....