Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: No init found Try Passing init = boot arg  (gelezen 4426 keer)

Opgelost: No init found Try Passing init = boot arg
« Gepost op: 2011/04/13, 22:17:18 »
Hallo, ik probeer om Ubuntu 10.10 in Dualboot naast Windows XP te installeren. Hiervoor heb ik een cd gebrand met Ubuntu erop.

Windows XP opstarten > configuratie scherm > nieuwe software installeren > er verschijnt een Ubuntu keuze menu > ik kies voor optie 1 (Demo en volledige installatie) > computer opnieuw opstarten met cd in de lade > wanneer ik dit doe, verschijnt de volgende tekst:
Citaat
No init found Try passing init = boot arg >

Ik zit vast als een huis  :'(

Wie helpt mij verder met de installatie? Bij voorbaat dank!

Groeten Tomatito.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/21, 09:34:15 door tomatito »
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/13, 22:18:35 »
Ga je dan een Wubi doen ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Skilltone

  • Gast
Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/13, 22:52:42 »
wat er gebeurd is dat De kernel zoekt naar de init opdracht. deze staat blijkbaar niet in het /sbin/init. Ik denk dat bij het branden, er een fout is opgetreden en dat hij niet alles heeft gebrand. Bijvoorbeeld te snel gedaan. Je kan proberen de cd/dvd opnieuw te branden, en dit dan op maximaal 4x. Dat is de nauwkeurigste manier om een image te branden. Kijk dan wat het is.

Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/14, 00:39:34 »
Nee, ik wil zeker geen Wubi doen!

CD in drive volgende tekst:
Citaat
1. Demo en volledige installatie.
Probeer Ubuntu zonder installatie! Herstart gewoon de computer met de cd in de lade. U kunt een volledige installatie vanuit de demo uitvoeren, om Ubuntu naast Windows of als enige besturingssysteem te installeren.

2. Binnen Windows installeren.
Installeer en verwijder Ubuntu net als ieder ander programma, zonder een speciale partitie nodig te hebben. U zult de keuze hebben om op te starten in Windows en Ubuntu. Slaapstand is niet ingeschakeld in deze modus en schijfprestaties zijn iets verminderd.

Tot nu toe heb ik steeds gekozen voor optie 1, in de veronderstelling dat dit dualboot is. En dat optie 2 een wubi is. Bij optie 1 verschijnt dat 'No init found... boot arg' verhaal.

Net even als test optie 2 gekozen en dan kom ik een keurig mooi installatie menu. Voor de zekerheid even niks gedaan, wil niet onbedoeld Windows XP eraf gooien.

Iemand een tip, dualboot welke optie (1 of 2).

Bijvoorbaat dank, groeten Tomatito.

Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/14, 00:44:42 »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline Roc.am

  • Lid
Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/14, 00:55:51 »
Voor installatie van 10.10 volg de stappen van onderstaande link:

http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop

- Roc

Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/14, 01:26:14 »
Bedankt voor de tips! Inderdaad een fout gevonden in de cd.

Citaat
Check finished: error found in 1 files

Daarna moet je op een toets drukken voor een boot; verschijnt scherm met het Ubuntu logo. Maar 5 seconden op de aan/uitknop gedrukt om hieruit te komen. Weet iemand hier een iets vriendelijkere methode voor?

Wordt dus een nieuw cd-tje branden.

Groeten Tomatito.

PS. Kan ik hetzelfde doen met een USB-stick met Ubuntu erop, d.w.z controleren op fouten?
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/14, 13:54:32 »
Lijkt op een probleem dat verband kan houden met je videokaart.
Lees deze pagina eens rustig door, dan vooral het stuk over Installatie-CD
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld

En lees deze eens rustig door, met betrekking tot F6
https://help.ubuntu.com/community/BootOptions

Youtuubje: http://youtu.be/jd9WIcPKc-o
« Laatst bewerkt op: 2011/04/14, 14:01:03 door donpedroII »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/14, 15:13:46 »
Donpedro11, waarom klinkt dit als een probleem met mijn videokaart?

Hoor graag van je, groeten Tomatito.

PS. Links doorgelezen behalve Youtube.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Skilltone

  • Gast
Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/14, 22:48:49 »


PS. Kan ik hetzelfde doen met een USB-stick met Ubuntu erop, d.w.z controleren op fouten?

Je kan via USB stick ook doen. Image maken op usb stick. Dat kan je via windows doen, door de live cd in Windows te draaien, en daar het programma "usb creator" gebruiken.

Opnieuw opstarten (Vergeet niet je boot sector (bios) ook op USB te zetten.)

controleren kan dan ook, dezelfde manier als via cd.

Donpedro11, waarom klinkt dit als een probleem met mijn videokaart?


Videokaart heeft hier geen directe verbinding mee. Je gaf zelf al aan dat je 1 fout had, en dat was de fout die ik al eerder aangaf. de kernel kon een unit niet vinden. Je mag ook proberen dat te complimeren, maar dat is behoorlijk zinloos, als je een nieuw dvd of cd kan aanmaken.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/14, 22:50:52 door SkillStone »

Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/15, 01:04:12 »
Als ik het goed begrijp werkt zelf de Live versie niet?

Wat eigenlijk normaal zou zijn, als je je PC start met de LiveCd in de lade, zou je automatisch in de Live omgeving terecht moeten komen.
Maar dat haal je al niet?
Dan blijf je ook al hangen op dit logo?

Dat was voor mij eigenlijk een punt, omdat Ubuntu juist vrij vroeg probeert je scherm te detecteren en zo de driver te configureren.
Veel mensen zien dan vaak dan wat korte hikups in het scherm ... maar jij loopt blijkbaar vast.

Iets meer details over de gebruikte hardware is denk ik voor ons ook welkom.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline Mikkel

  • Lid
Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/15, 15:18:39 »
Wat eigenlijk normaal zou zijn, als je je PC start met de LiveCd in de lade, zou je automatisch in de Live omgeving terecht moeten komen.

Maar dat is niet wat Tomatito doet. Hij zégt wel 'zeker geen WUBI'-installatie te willen, maar als hij dit doet:

Windows XP opstarten > configuratie scherm > nieuwe software installeren......

dan is ie toch echt bezig Ubuntu binnen Windows te installeren. Een WUBI-installatie, dus.


Tomatito, 't is je allemaal al eens verteld, maar het is zaak is om eerst eens een foutloze cd te branden. Met het iso-bestand van Ubuntu moet je niets anders doen dan downloaden en op de harde schijf opslaan. Niet! proberen het uit te pakken of te openen met een programma als DAEMON Tools o.i.d.
Vervolgens leg je een lege cd in de brander, opent het brandprogramma dat je gebruikt, zoekt in de menu's de optie om een image te branden en selecteert daarna de betreffende Ubuntu-iso. Branden op láge snelheid! 4x, als die brander dat ondersteunt. Een té hoge snelheid geeft het risico op fouten bij het branden.
Is die cd gebrand, dan stop je hem in het cd/dvd-station en je start de pc opnieuw op. Dus niet! in Windows XP naar het Configuratiescherm gaan om hem van daaruit te installeren, maar echt de pc helemaal opnieuw opstarten met die cd in de lade!
En laat de cd in het beginmenu op fouten controleren voordat je begint aan een installatie.

Een tip: overweeg eens om Ubuntu 10.04 te installeren i.p.v. 10.10  Met 10.10 kun je over een jaar opnieuw aan de bak om een nieuwere versie te installeren, want daarvoor krijg je nog maar een jaar (beveiligings)updates, terwijl je die voor 10.04 nog tot in april 2013 krijgt.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/15, 19:01:33 door Mikkel »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #12 Gepost op: 2011/04/15, 15:47:44 »
Wat eigenlijk normaal zou zijn, als je je PC start met de LiveCd in de lade, zou je automatisch in de Live omgeving terecht moeten komen.

Maar dat is niet wat Tomatito doet. Hij zégt wel 'zeker geen WUBI'-installatie te willen, maar als hij dit doet:

Windows XP opstarten > configuratie scherm > nieuwe software installeren......

dan is ie toch echt bezig Ubuntu binnen Windows te installeren. Een WUBI-installatie, dus.


Tomatito, 't is je allemaal al eens verteld, maar het is zaak is om eerst eens een foutloze cd te branden. Met het iso-bestand van Ubuntu moet je niets anders doen dan downloaden en op de harde schijf opslaan. Niet! proberen het uit te pakken of te openen met een programma als DAEMON Tools o.i.d.
Vervolgens leg je een lege cd in de brander, opent het brandprogramma dat je gebruikt, zoekt in de menu's de optie om een image te branden en selecteert daarna de betreffende Ubuntu-iso. Branden op láge snelheid! 4x, als die brander dat ondersteunt. Een té hoge snelheid geeft het risico op fouten bij het branden.
Is die cd gebrand, dan stop je hem in het cd/dvd-station en je start de pc opnieuw op. En dan laat je hem in het beginmenu op fouten controleren voordat je begint aan een installatie.

Een tip: overweeg eens om Ubuntu 10.04 te installeren i.p.v. 10.10  Met 10.10 kun je over een jaar opnieuw aan de bak om een nieuwere versie te installeren, want daarvoor krijg je nog maar een jaar (beveiligings)updates, terwijl je die voor 10.04 nog tot in april 2013 krijgt.

Mikkel, er bestaat ook nog zoiets als een upgrade :rolleyes:

Offline Mikkel

  • Lid
Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #13 Gepost op: 2011/04/15, 16:18:37 »
Mikkel, er bestaat ook nog zoiets als een upgrade :rolleyes:

Meaning......?

Edit: voor je me gaat vertellen wat een upgrade is  :P , wat heeft upgraden te maken met het installeren van Ubuntu door in Windows XP naar het Configuratiescherm enz. te gaan?  ???

Edit 2: ow, wacht even, slaat jouw opmerking soms op:

Met 10.10 kun je over een jaar opnieuw aan de bak om een nieuwere versie te installeren,.....

In dat geval, ik zei dat omdat Tomatito alweer een behoorlijke tijd bezig is met proberen Ubuntu in dual boot te installeren. Dus om hem over een jaar opnieuw al dat geploeter te besparen, mijn tip om een versie te installeren die op dit moment twee keer zolang wordt ondersteund dan de versie waar ie mee bezig is.
Bovendien gaat upgraden nou ook niet altijd foutloos........
« Laatst bewerkt op: 2011/04/15, 16:26:53 door Mikkel »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #14 Gepost op: 2011/04/15, 16:34:18 »
Mikkel, er bestaat ook nog zoiets als een upgrade :rolleyes:

Meaning......?

Edit: voor je me gaat vertellen wat een upgrade is  :P , wat heeft upgraden te maken met het installeren van Ubuntu door in Windows XP naar het Configuratiescherm enz. te gaan?  ???

Edit 2: ow, wacht even, slaat jouw opmerking soms op:

Met 10.10 kun je over een jaar opnieuw aan de bak om een nieuwere versie te installeren,.....

In dat geval, ik zei dat omdat Tomatito alweer een behoorlijke tijd bezig is met proberen Ubuntu in dual boot te installeren. Dus om hem over een jaar opnieuw al dat geploeter te besparen, mijn tip om een versie te installeren die op dit moment twee keer zolang wordt ondersteund dan de versie waar ie mee bezig is.
Bovendien gaat upgraden nou ook niet altijd foutloos........

Ja, daar slaat het op ja. En in je punten heb je gelijk. Maar ik bedoelde het meer op een manier om Tomatito al het geploeter te besparen dat hij nu heeft. ;)

Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #15 Gepost op: 2011/04/15, 19:42:37 »
Gelukt! Extra dure cd-roms gekocht om goed te kunnen branden. Vol verwachting klopt mijn hart...dure cd blijkt na branden (Brasero) volkomen leeg te zijn. Moet toegeven het brandproces ging nogal rommelig. Bijvoorbeeld:

1. Instellen op laagste snelheid > controleren > ´floep´ staat weer op hoogste snelheid  ???
2. Uitwerpen na branden > voordat brand-proces klaar is word cd uitgeworpen  ???

Uit frustatie mijn oude cd met Ubuntu 10.04 er maar eens ingegooid. En na een enigzins houterige installatie (liep vast bij installatie taalpakketten > gekozen voor overslaan) een succesvolle installatie. Gelukkig gaf Ubuntu na installatie de mogelijkheid om alsnog het Nederlands taalpakket te installeren.

Tijdens installatie wel iets aangevinkt om Windows XP (gebruiker) te importeren in Ubuntu. Resultaat: Windows XP bureaublad achtergrond ( = inmiddels vervangen  XD) maar zie bij inloggen nog een vreemd XP embleem voorbijkomen (soort van vliegende ´karatekid´). Moet nog weg.

Twijfel nu om alsnog te upgraden naar 10.10.

Groeten Tomatito.

PS. Na een lange tijd weer eens gewerkt met het ´O, zo vertrouwde´ XP, maar heb nu definitief een voorkeur voor Ubuntu.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #16 Gepost op: 2011/04/15, 20:32:25 »
Gefeliciteerd, tomatito. :) Maar ik moet wel zeggen, er gebeuren merkwaardige dingen met die pc van je. 8)
Als ik jou was, en 10.04 draait nu en blijft ook draaien, vergeet een installatie van 10.10 dan. ;)  Met 10.04 ben je immers nog tot in april 2013 verzekerd van (beveiligings)updates, terwijl je die met 10.10 maar tot in april 2012 krijgt.

Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #17 Gepost op: 2011/04/15, 22:57:20 »
Dank je! Als je het eenmaal weet dan stelt het geen fluit voor: maar ga je eenmaal ergens de fout in en begin je te dwalen dan wordt het een heel lang verhaal.

Ik denk maar niet dat ik een upgrade doe naar Ubuntu 10.10. Alles draait heerlijk vlot, daar eerst maar eens van genieten en er liggen nog wel andere klusjes op mij te wachten.

Groeten Tomatito.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #18 Gepost op: 2011/04/16, 00:11:58 »
Gefeliciteerd, tomatito. :) Maar ik moet wel zeggen, er gebeuren merkwaardige dingen met die pc van je. 8)
Als ik jou was, en 10.04 draait nu en blijft ook draaien, vergeet een installatie van 10.10 dan. ;)  Met 10.04 ben je immers nog tot in april 2013 verzekerd van (beveiligings)updates, terwijl je die met 10.10 maar tot in april 2012 krijgt.

Misschien een tip voor mensen die regelmatig nieuwe cd /dvd's van (verschillende) distributies willen uitproberen: Installeer eens Qemu!
Virtualbox kan ook maar ik heb goede ervaringen met Qemu. Een paar jaar geleden vond ik het nog een heel geklooi met Qemu en gebruikte ik Virtualbox. Maar met Qemu kan je razendsnel "jongleren" tussen de verschillende iso-images en werkt dus snel voor test doeleinden. Let er wel op dat je pc dit aan kan, het interne geheugen is hierbij het belangrijkst, ong. 2GB zou kunnen.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/16, 00:14:30 door cjmanschot »

Offline heir4c

  • Lid
Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #19 Gepost op: 2011/04/16, 12:07:39 »
@tomatito,

Als de installatie nu goed verlopen is, kan je ook even het volgende doen:
Maak een usb Opstartschijf aan  (via Systeem>Beheer>Opstartschijf aanmaken)
Zo heb je altijd een live-usb bij de hand indien er iets mis zou gaan. (Je boot dan gewoon op vanaf die usb.)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #20 Gepost op: 2011/04/16, 21:16:07 »
Hallo heir4c, dank je voor je tip. Maar wat is het verschil tussen een opstartschijf en het cd-tje met Ubuntu welke ik heb gebruikt voor de installatie?

Groeten Tomatito.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #21 Gepost op: 2011/04/16, 22:40:33 »
Hallo heir4c, dank je voor je tip. Maar wat is het verschil tussen een opstartschijf en het cd-tje met Ubuntu welke ik heb gebruikt voor de installatie?

Groeten Tomatito.
Doe hier eigenlijk nooit meer een installatie vanaf een CD, gaf/geeft vaak problemen.
Advies om hem op lage snelheid te branden enz. enz...

Je maakt van deze USB stick eigenlijk een LiveCD alleen dan op een USB stick.
Enige wat je dan in je BIOS om moet zetten, dat je PC niet start van een CD maar van een USB stick (bootable device).

LET OP: De oudere PC hebben vaak niet deze optie, maar daar is vaak wel een oplossing voor.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Re: No init found Try Passing init = boot arg
« Reactie #22 Gepost op: 2011/04/17, 00:53:03 »
Oké, begrepen. Gaat wel lukken.

Groeten Tomatito.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)