Ondersteuning > Installatie

zorin verwijderen en ubuntu in de plaats

(1/6) > >>

pinokkio:
Ik heb op deze pc 2 besturingsystemen staan als eerste linux mint cinnemon 21.3 en daarnaast zorin os core 17 pro, ze zijn beide opstartbaar als ik mijn pc opstart.

Maar wil zorin eraf gooien hoe doe je dat zonder linux in de problemen te zetten, en in zorin komt dan ubuntu in de plaats

graag info

peer:
ik denk dat je tijdens de installatie de mogelijkheid krijgt de installaltielokatie te kiezen. Wellciht is er de optie om zorin te vervangen door ubuntu. Anders is er wel de optie om manueel de disks en partities te kiezen waarop ubuntu geïnstalleerd moet worden.
 Check vooraf op welke partites mint, zorin en swap geïnstalleerd zijn. Dat maakt het makkelijker als je de manuele disk/partitionselector gebruikt.

Voor de zekerheid natuurlijkook nog eerst even een backup maken van belangrijke data.

HWE64:
Je moet er wel voor zorgen dat je eerst Grub installeert op de distributie de je wil behouden. Met Geparted kijken op welke partitie mint staat.

pinokkio:

--- Citaat van: HWE64 op 2024/02/23, 15:33:43 ---Je moet er wel voor zorgen dat je eerst Grub installeert op de distributie de je wil behouden. Met Geparted kijken op welke partitie mint staat.

--- Einde van citaat ---
waar vind je dat in linux mint?

pinokkio:
kan er mij iemand zeggen waar linux staat, ik denk zelf het eerste gedeelte? en wat moet je daarna doen?


 ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie