Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth headset dell bt200  (gelezen 805 keer)

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Bluetooth headset dell bt200
« Gepost op: 2008/08/06, 08:38:02 »
Hallo Ubuntero's,

Sinds de komst van de ruige reiger ben ik in de ban van Ubuntu . Ik heb met behulp van dit forum mijn gloednieuwe dell inspiron 1720 van 64 bit hardy voorzien en dit ging eigelijk vlekkeloos alles werkt zonder morren! Hulde. Uiteindelijk er nog een VM met XP bijgezet voor de onmisbare xp programma's. Seamless met alle eyecandy cairodock en andere tirelantijn. En..... alles werkt toppie!

Maar nu,.... de bijgeleverde bluetooth Dell BT 200 headset. Na lang zoeken heb ik volgens de beschrijving op  http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=694010   geluid uit het apparaat gekregen. Teminste het lukt na het invoeren van de daar beschreven commando's om het werkend te krijgen. Terug naar geluid over de speakers lukt niet. Dit moet toch simpeler kunnen!

Alles lijkt zo leuk voor elkaar maar dat pulse audio , ik snap er de ballen van. Als ik ga zoeken kom ik veel buetooth-audio info tegen maar dit is allemaal "obsolete".

Mijn vraag: hoe krijg ik het voor elkaar dat ik simpel kan kiezen tussen speakers en headset? (in hifi modus).


Frank
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Bluetooth headset dell bt200
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/07, 16:19:01 »
Ik ben eruit.
Voordat ik deze draad op opgelost zet, laat ik ff weten wat ik gedaan heb:
Scriptje maken met de opdracht de modules (pactl load-module module-alsa-sink device=DellBT200
pactl load-module module-alsa-source device=DellBT200) te laden nadat je de koptelefoon hebt aangezet. In de volume control van de pulse audio device chooser kan je nu- nadat de applicatie die je wilt horen gestart is- kiezen welke uitgang je gebruikt. Vooral dat laatste is te simpel om te bedenken. Toch heeft het me weer heel wat uurtjes gekost!  Maar het werkt en nog leuker dan verwacht!

Groet,
Frank
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10