Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluidsvolume voor het inloggen  (gelezen 525 keer)

Offline Lutz

  • Lid
Geluidsvolume voor het inloggen
« Gepost op: 2012/07/07, 15:29:05 »
Ik draai hier nog steeds 10.04 LTS en heb recentelijk mijn luidsprekers vervangen. Indien ik mijn computer opstart, dan hoor ik van ubuntu eerst een paar drumslagen, en kan dan met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Kan ik ergens dat volume van het welkomstscherm instellen?

Tot nu toe vond ik alleen een optie, voor mij als aangemeld gebruiker het geluidsvolume in te stellen.

Met mijn oude luidsprekers was een simpele oplossing: gewoon pas na het inloggen opstarten, maar dat kan nu niet meer.

Offline Lutz

  • Lid
Re: Geluidsvolume voor het inloggen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/08, 14:47:54 »
Ik kreeg nog het tip om het welkomstgeluid helemaal uit te zetten. Maar hoe doe ik dat?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Geluidsvolume voor het inloggen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/08, 14:58:09 »
Zo.....?
 

Druk de toetsencombinatie Alt + F2 in

Typ in het verschenen venster het volgende in: gconf-editor

Open het mapje Desktop door op
  • te klikken


Klik op Gnome en vervolgens op Sound

Haal het vinkje weg bij event_sounds om de geluiden uit te schakelen. Vink het vakje aan om de geluiden weer in te schakelen.

Re: Geluidsvolume voor het inloggen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/08, 15:02:28 »
@Mikkel: Dat is niet wat hij bedoelt? Hij heeft het over het geluidje OP het inlogscherm.
Op 12.04 kun je die uitschakelen, geen idee hoe dat op 10.04 zit.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Geluidsvolume voor het inloggen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/08, 15:14:50 »
Lutz wil het 'welkomstgeluid' uitzetten en op die site staat: 'Als Ubuntu opstart wordt er een geluidje afgespeeld.'
Is het opstartgeluid dan iets anders dan het welkomstgeluid?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Geluidsvolume voor het inloggen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/08, 15:21:05 »
In Systeem, Voorkeuren, Opstart-toepassingen, staat o.a. GNOME Login Sound. Dát is toch eerder het geluid wanneer je inlogt?


Edit: speakers pas aanzetten als je het Bureaublad voor je hebt, is misschien ook een optie, Lutz? ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/07/08, 15:23:41 door Mikkel »

Re: Geluidsvolume voor het inloggen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/08, 15:26:22 »
" Indien ik mijn computer opstart, dan hoor ik van ubuntu eerst een paar drumslagen, en kan dan met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Kan ik ergens dat volume van het welkomstscherm instellen?"

Dat is dus nog voor het opstarten, namelijk op het inlogscherm of jij moet een andere theorie hebben over waar je je gebruikersnaam en wachtwoord invult...

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Geluidsvolume voor het inloggen
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/08, 15:32:36 »
Nou........ Ubuntu start hier automatisch op, dus ik hoef geen naam/wachtwoord in te vullen, én ik heb de speakers uit, dus ik hoor sowieso niets bij het opstarten. =D

O ja, bovendien heb ik in Systeem, Voorkeuren, Geluid, als Geluidsthema gekozen voor 'Geen geluiden'. Misschien ook nog een optie voor Lutz. ^-^

Offline Lutz

  • Lid
Re: Geluidsvolume voor het inloggen
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/10, 21:30:44 »
Ik heb er drie voorstellen van Mikkel gekregen. Geen van alle verhelpt het probleem. Zal ik maar gewoon wachten, totdat de computer wil upgraden naar 12.04LTS? Dat zal toch over 2 weken of zo het geval moeten zijn.