Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe IRC-kanalen #ubuntu-nl  (gelezen 5977 keer)

Nieuwe IRC-kanalen #ubuntu-nl
« Gepost op: 2009/06/27, 18:45:12 »
Hallo Forumers,
Ik heb een klein idee om er een of twee IRC ruimtes bij te maken
Software en/of Hardware

Zo kan er in de chat Ubuntu-NL ook echt over Release Party's, Promotie etc worden gepraat.

Moderator edit: topictitel iets verduidelijkt, ik hoop dat het helpt :)
« Laatst bewerkt op: 2009/06/27, 21:59:11 door Vistaus »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/27, 19:13:12 »
Citaat van: IRC
[17:42] <Dooitze> Heeft iemand ook interesse in artikelen schrijven voor het blad Open Computer?
[17:42] <Dooitze> http://sites.google.com/site/opencomputermagazine
[17:44] <Dooitze> # ocmag
Citaat
[18:56] <Dooitze> Wie helpt mee met open computer?
[18:56] <Dooitze> ruimte:  # ocmag

Zou je het niet eerst overleggen, voordat je overhaast een irc kanaal "maakt" die vervolgens weer overgenomen kan worden door een kwaadwillende?

En waarom is een apart kanaal noodzakelijk? We hebben nu ook al #ubuntu-nl-meeting, dat kanaal is juist bedoeld om te overleggen over van alles en nog wat. Open Computer kan daar ook wel besproken worden lijkt me.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/27, 19:20:10 »
@Dooitze de Jong er is al eerder een advies gegeven om wat meer te overleggen..........probeer dat nu ook eens,voordat je in zeven sloten tegelijk loopt
http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/wat-moet-je-gewoon-hebben-als-je-ubuntu-draait/msg429008/#msg429008
afgesproken dus  :)

Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/27, 20:23:11 »
Ik ben nu toch het aan het bespreken met jullie ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/27, 20:27:15 »
Eh, op irc zeg je dat je een ruimte hebt, terwijl dat helemaal niet zo is. Er was ook niks over besproken op dat moment.
Zoiets kan je beter eerst overleggen. Ook loont het om na te vragen of zoiets al bestaat, want dubbel is niet handig.
Als je wil overleggen over iets, dan kan dat in #ubuntu-nl-meeting, dat kanaal is 24 uur per dag beschikbaar, behalve op de momenten dat er andere community meetings zijn ;)

Hier kan je meetings plannen: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings

Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/27, 20:30:02 »
Dat # ocmag was niet van ubuntu. Dat was van Open Computer Magazine

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/27, 20:31:38 »
Als het niet van Ubuntu is moet je het ook niet op dit forum bespreken ;)
Het wordt nu vooral door mensen van Ubuntu-NL georganiseerd, er wordt op het Ubuntu-NL forum overlegd, dus waarom zou je dan niet overleggen op het overlegkanaal van Ubuntu-NL?

Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/27, 20:34:43 »
Omdat een groot gedeeltje van de Ubuntu-NL community komt, met het open computer blad kijk maar in de topic

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/27, 21:05:54 »
Mensen van buiten Ubuntu-NL zijn toch ook welkom om mee te werken aan OpenComputer? Dus het lijkt me logisch dat er een apart kanaal voor in het leven geroepen kan worden.
Dit topic gaat over extra IRC kanalen voor ubuntu-nl zelf, en heeft dus echt helemaal niks met #ocmag te maken, dus ik snap niet waarom dat hier besproken/overlegd moet worden. Dooitze heeft geen kanaal voor ubuntu-nl aangemaakt maar voor een blad dat volledig los van ubuntu-nl staat. Overleg met ubuntu-nl is dus echt onzin.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/27, 21:14:16 »
Hallo Forumers,
Ik heb een klein idee om er een of twee IRC ruimtes bij te maken
Software en/of Hardware

Zo kan er in de chat Ubuntu-NL ook echt over Release Party's, Promotie etc worden gepraat.

verkeerde voorstelling misschien hier wordt imho toch iets anders bedoeld
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/27, 21:18:27 »
OCMAG is van oorsprong (gossie, dat klinkt alsof het al heel oud is) een idee vanuit de Ubuntu-NL community. Dus imo logisch dat het hier besproken wordt. OCMAG staat ook mensen van buiten Ubuntu-NL toe, dat is waar. Daarom wordt er ook druk gewerkt aan de website en wiki van OCMAG. Dus onafhankelijk worden we wel, het heeft alleen even tijd nodig. Een magazine maken incl. website e.d. gaat nu eenmaal niet over één nacht ijs.

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/27, 21:48:30 »
OCMAG is van oorsprong (gossie, dat klinkt alsof het al heel oud is) een idee vanuit de Ubuntu-NL community. Dus imo logisch dat het hier besproken wordt. OCMAG staat ook mensen van buiten Ubuntu-NL toe, dat is waar. Daarom wordt er ook druk gewerkt aan de website en wiki van OCMAG. Dus onafhankelijk worden we wel, het heeft alleen even tijd nodig. Een magazine maken incl. website e.d. gaat nu eenmaal niet over één nacht ijs.
Juist, maar overleg met ubuntu-nl voor opening van een kanaal is dus niet nodig.

Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #12 Gepost op: 2009/06/27, 21:49:07 »
Dat klopt, maar als je de openingspost leest, dan zie je dat Dooitze niet doelt op OCMAG maar op 2 nieuwe kanalen voor ubuntu-nl. Het ging alleen nogal offtopic ;)

Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #13 Gepost op: 2009/06/27, 21:53:26 »
Inderdaad, ik had het helemaal niet over Open Computer willen hebben, iemand begon erover.
Dus nu weer ff ontopic:
Twee/Een nieuw(e) kanal(en):
-Software
-Hardware

Zodat er in de ruimte Ubuntu-nl - net zoals op het forum - ook echt over release party's, Promoting, etc. wordt gesproken.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/27, 22:03:38 door Dooitze de Jong »

Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #14 Gepost op: 2009/06/27, 21:57:14 »
@Arie: Een ubuntu-nl-software kanaal, valt toch ook onder support of mis ik iets?

Offline Drummies

  • Lid
Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #15 Gepost op: 2009/06/27, 21:57:43 »
sorry Dooitze de Jong geen goed plan imho niet ieder forum lid werkt met Irc-chat en de onderwerpen gaan een ieder aan,dus waarom hier op het forum geen topic voor mijn part sticky
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Nieuwe IRC Ruimte
« Reactie #16 Gepost op: 2009/06/27, 22:00:03 »
lees jij eigenlijk wel wat een ander schrijft?

#ubuntu-nl is een support kanaal, misschien eens opzoeken wat " support " inhoud?

Dat zeg ik juist, dat wilde ik voorstellen. Ubuntu-NL ruimte tot een ruimte maken zoals op het forum. En de support in twee of een ruimte apart
Lees dit citaat nog even goed door, gaat er een lichtje branden :P ?

Inderdaad, ik had het helemaal niet over Open Computer willen hebben, iemand begon erover.
Dus nu weer ff ontopic:
Twee/Een nieuwe kanal(en):
-Software
-Hardware

Zodat er in de ruimte Ubuntu-nl ook echt over release party's, Promoting, etc. wordt gesproken.

Re: Nieuwe IRC-kanalen #ubuntu-nl
« Reactie #17 Gepost op: 2009/06/27, 22:01:20 »
Ik vind het idee zo gek nog niet. De Amerikanen hebben een soortgelijke opzet op IRC.

Re: Nieuwe IRC-kanalen #ubuntu-nl
« Reactie #18 Gepost op: 2009/06/27, 22:02:19 »
Nee, het gaat hier om

Citaat
Ubuntu-NL ruimte tot een ruimte maken zoals op het forum.

Re: Nieuwe IRC-kanalen #ubuntu-nl
« Reactie #19 Gepost op: 2009/06/27, 22:02:51 »
Moet ik het nog uitgebreider doen?
Het gaat om de eerste post nergens anders over.

Re: Nieuwe IRC-kanalen #ubuntu-nl
« Reactie #20 Gepost op: 2009/06/27, 22:05:57 »
bij mij brand het licht altijd, ik heb wel mijn twijfels over niet nader te noemen personen

Dat is begrijpelijk XD

Offline petervs

  • Lid
Re: Nieuwe IRC-kanalen #ubuntu-nl
« Reactie #21 Gepost op: 2009/06/27, 22:14:53 »
Ik maak geen gebruik van IRC (ik ben niet zo bekend met IRC ), maar ik kan me voorstellen dat als je de support gaat splitsen, loop je dan niet de kans dat er juist minder mensen zullen reageren? Je kunt je niet splitsen. Of er moeten regelmatig zoveel mensen online zijn dat dit niet opgaat.
Ubuntu MATE 16.04

Re: Nieuwe IRC-kanalen #ubuntu-nl
« Reactie #22 Gepost op: 2009/06/27, 22:22:44 »
Ik denk ook niet dat dit een goed idee is. IRC is sowieso al wat minder bekend dan het forum, en als ge de kanalen dan ook nog eens gaat opsplitsen...
Volgens mij gaat er dan gewoon ook weer vanalles in het verkeerde kanaal gevraagd worden etc.

Naar wat ik zie is het nooit zodanig druk dat er niets meer tussen gezegd/gevraagd kan worden.

Re: Nieuwe IRC-kanalen #ubuntu-nl
« Reactie #23 Gepost op: 2009/06/27, 22:34:49 »
Ik gebruik nog niet zo heel lang ubuntu irc,en ik vind het zo wel overzichtelijk.Meer als 2 schermpjes bijhouden doe ik niet.
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Nieuwe IRC-kanalen #ubuntu-nl
« Reactie #24 Gepost op: 2009/06/27, 22:58:42 »
Ik geen één.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.