Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem netwwerk adapter Asus moederbord  (gelezen 4734 keer)

Re: Probleem netwwerk adapter Asus moederbord
« Reactie #25 Gepost op: 2009/01/04, 22:52:47 »
Groot gelijk dat je een andere kaart pakt.  ;)
Over deze Realtek zijn wel meer problemen bekend. Ik ben het echter niet met je eens dat het aan de kwaliteit van de chipset ligt.
Het is een kwestie van de juiste drivers. Veel fabrikanten laten Linux nog links liggen als het om ondersteuning gaat.

Gelukkig draait de boel voor jou weer stabiel; da's ook belangrijk :)!

Re: Probleem netwwerk adapter Asus moederbord
« Reactie #26 Gepost op: 2009/01/04, 22:56:00 »
Ik vind het allemaal maar vreemd draai al 2 jaar met Kubuntu op deze machine zonder problemen, en sinds de Kerstdagen gaat het ineens mis.

Het lijkt er op dat er na een update iets is veranderd.

Re: Probleem netwwerk adapter Asus moederbord
« Reactie #27 Gepost op: 2009/01/05, 11:43:40 »
Hallo Johan Velthuizen, dan zou ik een eigen draadje openen. In een machine van 2 jaar oud zit hoogstwaarschijnlijk geen 8168B gigabit NIC dus heb je een ander probleem.

Re: Probleem netwwerk adapter Asus moederbord
« Reactie #28 Gepost op: 2009/01/05, 11:46:35 »
Over deze Realtek zijn wel meer problemen bekend. Ik ben het echter niet met je eens dat het aan de kwaliteit van de chipset ligt.
Het is een kwestie van de juiste drivers. Veel fabrikanten laten Linux nog links liggen als het om ondersteuning gaat.
Er zijn drivers voor de NIC van L.P. Het is alleen een kwestie van compileren wat tot op heden niet is gelukt.

Re: Probleem netwwerk adapter Asus moederbord
« Reactie #29 Gepost op: 2009/01/05, 11:48:20 »
In mijn PC zit een RTL-8139/8139C/8139C+ die zit bij de poster ook in zijn PC. Dus kan het goed zijn dat deze controller het probleem veroorzaakt.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/05, 11:50:29 door Johan Velthuizen »