Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Messenger programma - video calls  (gelezen 3522 keer)

Offline yakke

  • Lid
Messenger programma - video calls
« Gepost op: 2010/12/03, 21:25:14 »
Hoi

Heb gisteren op m'n oude laptop ubuntu (10.10) gezet, omdat ie onder windows wat traag ging naar mijn zin...
Nu is alles goed en wel, het enige wat me tegensteekt is dat ik geen goed messenger programma kan vinden...

Ik heb ze allemaal al getest, maar niks werkt zo goed als windows live messenger (met name video en webcamgesprekken), er is geen enkele waar webcam ook effectief bij werkt. (sommigen hebben de functie wel, maar ze blijkt gewoon niet te werken als ik wlm gebruikers een uitnodiging stuur of andersom)

Dan maar geprobeerd om windows live messenger onder Wine te installeren (zoals hier:  http://www.wine-reviews.net/wine-reviews/microsoft/msn-messenger-2008-and-2009-on-linux-with-wine.html voorgedaan) dit lukt maar als ik dan wlm opstart krijg ik een foutmelding dat windows live messenger een probleem is tegengekomen en moet worden afgesloten...

Mijn laatste optie werkt nu: een virtuele XP (onder virtualbox) met daarop wlm, maar ik vind dit zo omslachtig, om gewoon een videogesprek te kunnen voeren.

Nog even dit: videogesprekken zijn echt belangrijk via msn, m'n vriendin woont vrij ver, alsook sommige vrienden op kot, ik gebruik ook skype, maar niet iedereen wilt dat gebruiken...

Dus: wat stellen jullie voor?

Een hele boterham voor een simpel vraagje  :D

Yannick
« Laatst bewerkt op: 2010/12/03, 21:27:01 door yakke »

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/03, 22:06:39 »
kopete al geprobeerd. Ik heb die net bekeken en het leek me dat de cam goed werkte. Bij de cam opties kreeg ik mezelf in ieder geval goed in beeld :-) . Ga ik nog eens verder uitspitten, ik had zelf nog niet alle mogelijkheden daarin ontdekt. Maar ja, ben Pidgin gewend en een beetje blijven hangen. Goed dat je het vraagt, dan probeert een mens nog eens wat :-). Maar goed, probeer die eens, ik denk dat ie goed gaat werken

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/03, 22:18:30 »
Ik zie wel een mogelijkheid om je cam te zoeken op kopete in configure. alleen niet hoe ik hem tijdens een chat moet starten. Iemand?

Offline Duckie

  • Lid
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/03, 22:21:16 »
Emesene ook al geprobeerd?
____________________________________________

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/03, 22:32:56 »
of amsn? Daar staat wel dat je cam kunt vragen of versturen. Probeer anders die eens

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/03, 22:34:41 »
En anders moet je die vrienden maar zeggen dat ze kunnen kiezen of delen, of skype, of geen cam. Jij wilt graag een snelle computer, dan zou ik me niet laten tegen houden door de problemen met cam. Dat wordt wel eens een keer opgelost. En je vriendin zou er wel begrip voor (moeten) hebben.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/03, 22:37:22 door Willemtk »

Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/03, 23:17:09 »
Videogesprek in Kopete is op dit moment niet beschikbaar vanwege drastische wijzigingen aan het Microsoft-front.
Er is op dit moment geen enkel programma dat MSN-videobellen ondersteunt. aMSN ondersteunt wel webcam en audio, maar geen videogesprek. KMess werkt er wel keihard aan om videogesprek in de volgende versie te krijgen; ditzelfde geldt voor Emesene.

Offline yakke

  • Lid
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/04, 12:03:40 »
Allemaal bedankt voor de hulp, maar laat ik me even verduidelijken:

Ik heb alle messenger programma's al gehad, en ik weet dat er bij sommige een mogelijkheid is om webcam te gebruiken, en hij kan mijn cam ook probleemloos vinden. Het probleem is echter dat als ik een uitnodiging voor webcam stuur, dat de andere persoon die nooit ontvangt.
En andersom ook niet, zij kunnen mij uitnodigen maar ik ontvang die uitnodiging gewoon niet...


Yannick

Edit: toevallig ook niemand die een idee heeft wat er met die windows live messenger onder Wine aan de hand is? Ik vind het zo raar dat hij niet zegt wat het probleem is, er komt gewoon dat er een 'serieus probleem is' en hij moet worden afgesloten...
« Laatst bewerkt op: 2010/12/04, 12:05:28 door yakke »

Offline glupper68

  • Lid
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/04, 12:04:08 »
Videogesprek in Kopete is op dit moment niet beschikbaar vanwege drastische wijzigingen aan het Microsoft-front.
Er is op dit moment geen enkel programma dat MSN-videobellen ondersteunt. aMSN ondersteunt wel webcam en audio, maar geen videogesprek. KMess werkt er wel keihard aan om videogesprek in de volgende versie te krijgen; ditzelfde geldt voor Emesene.

Welke wijzigingen doel je op?  Onder Kopete heb ik yahoo weleens geprobeerd.  Dat werkte erg goed.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/04, 12:07:44 door glupper68 »
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/04, 20:21:03 »
Videogesprek in Kopete is op dit moment niet beschikbaar vanwege drastische wijzigingen aan het Microsoft-front.
Er is op dit moment geen enkel programma dat MSN-videobellen ondersteunt. aMSN ondersteunt wel webcam en audio, maar geen videogesprek. KMess werkt er wel keihard aan om videogesprek in de volgende versie te krijgen; ditzelfde geldt voor Emesene.

Welke wijzigingen doel je op?  Onder Kopete heb ik yahoo weleens geprobeerd.  Dat werkte erg goed.

"vanwege drastische wijzigingen aan het Microsoft-front."
Heb ik toch duidelijk neergezet?
Yahoo is een ander verhaal, maar de TS doelt op MSN, dus ik doelde daarom alleen op het MSN-gedeelte van Kopete.

Offline sidius

  • Lid
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/04, 21:31:56 »
ik weet dat microsoft steeds het protocol aanpast, dat doen ze ook met bv rdesktop etc.
in kopete kan ik mij niet heugen dat de webcam voor msn wordt ondersteund, wel yahoo etc.
in amsn doet hij het wel bij mij, maar dan zul je de ppa gebruiken moeten of hoe dat ook heten mag.
tevens dien je dan een aantal poorten te forwarden...........(voor nummers zie bij opties amsn)

sudo add-apt-repository ppa:amsn-daily
« Laatst bewerkt op: 2010/12/04, 21:42:03 door sidius »

Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/04, 22:03:43 »
@sidius: aMSN 0.98 en daily ondersteunt alleen webcam en audio los; geen videogesprekken.

Offline sidius

  • Lid
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/04, 22:12:26 »
webcam en audio tegelijk aan werkt ook goed, heb je ook een soort van videogesprek toch?

Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/04, 22:14:43 »
webcam en audio tegelijk aan werkt ook goed, heb je ook een soort van videogesprek toch?

Dat is waar ;)

Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/05, 11:32:55 »
Voor mij is msn de enige reden waarom ik nog windows op mijn laptop heb... heel soms werkt AMSN wel, maar meestal niet... schijnt ook te maken hebben met de firewall van je router...
Skype werkt wel altijd...maar inderdaad... msn wordt gewoon veel meer gebruikt.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/05, 11:37:51 »
Gelukkig komen daarom KMess en Emesene binnenkort met ondersteuning voor webcam en videogesprek (met name KMess is hier hard mee bezig, maar Emesene op de zijlijn ook) :)

Offline glupper68

  • Lid
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #16 Gepost op: 2010/12/05, 12:29:17 »
Videogesprek in Kopete is op dit moment niet beschikbaar vanwege drastische wijzigingen aan het Microsoft-front.
Er is op dit moment geen enkel programma dat MSN-videobellen ondersteunt. aMSN ondersteunt wel webcam en audio, maar geen videogesprek. KMess werkt er wel keihard aan om videogesprek in de volgende versie te krijgen; ditzelfde geldt voor Emesene.

Welke wijzigingen doel je op?  Onder Kopete heb ik yahoo weleens geprobeerd.  Dat werkte erg goed.

"vanwege drastische wijzigingen aan het Microsoft-front."
Heb ik toch duidelijk neergezet?
Yahoo is een ander verhaal, maar de TS doelt op MSN, dus ik doelde daarom alleen op het MSN-gedeelte van Kopete.

Ik wist niet dat je boos werd   XD
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline yakke

  • Lid
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #17 Gepost op: 2010/12/05, 21:37:11 »
Alvast bedankt voor de reacties, maar ben nieuw in ubuntu dus veel kan ik er niet echt van om het probleem proberen op te lossen, ik werk voorlopig dus verdr met m'n virtuele xp denk ik  =D

Yannick

Offline yakke

  • Lid
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #18 Gepost op: 2010/12/06, 22:17:12 »
Weet trouwens iemand hoe je in empathy een wlm account op gang krijgt...
Hier blijft ie eeuwig inloggen...

Yannick

Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #19 Gepost op: 2010/12/06, 22:57:56 »
WLM in Empathy is op het moment niet bruikbaar. Hierover is al een bugmelding gemaakt.

Offline Nollie

  • Lid
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #20 Gepost op: 2010/12/07, 19:51:24 »
WLM in Empathy is op het moment niet bruikbaar. Hierover is al een bugmelding gemaakt.
Ik "gebruik" Empathy wel met een MS Live adres, maar bij mij geldt: ik kan een ander zien en horen, maar de ander ontvangt mij niet in MSN (waiting for connection). En die blijft maar wachten .....  :evil:
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Messenger programma - video calls
« Reactie #21 Gepost op: 2010/12/07, 20:18:35 »
@Nollie, dat is doorgaans in emesene ook zo. MS verandert regelmatig het protocol, zodat je hier tegenaan loopt. Je doet niets verkeerd  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]