Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat te doen met .bin file?  (gelezen 2814 keer)

Didel

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Gepost op: 2006/05/25, 17:10:19 »
Hallo allemaal,

ik kreeg gisteren de laptop van mijn broertje in mijn handen  gedrukt, omdat hij te traag was. Hij gebruikt alleen maar internet en msn, maar omdat hij de laptop had overgenomen van mn vader, stonden er nog veel dingen op. Dus ik dacht meteen aan een zogeheete " Clean install"...  Maar omdat ik geen windows cd'tje kon vinden greep ik mijn ubuntu (5.04) maar uit de kast. Installatie ging prima. en na wat rommelen in het pakketbeheer heb ik ook de draadloze netwerkkaart weten te activeren, en een snelle ubuntu-laptop met internet wass een feit. Gaim ingesteld met zijn msn-account, en een mooie wallpaper erop gezet.

Maar toen... Toen ik dus zaat te kijken, zag ik dat er nog heleaal niets op stond in de trand van flash, java etc. Dus ik op de firefox-site gekeken, en via via java gedownload. Dit is een .bin bestand. Nu ben ik wat nieuw hier, en heb totaal geen idee hoe ik hiermee overweg moet. Ook flash heb ik volgens de instructies ge"installeerd, maar toch geeft firefox weer dat ik een onbekende plugin (flash) moet installeren.

Verder is mijn linux-kennis gering, maar ik baan mn weg door de programmaatjes wel.. Ik ben alleen nog net teweten gekomen, wat ik met de bovenstaande problemen moet. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij (stap voor stap) uit te leggen hoe ik het oplos?

Met vriendelijke groet, Didel

Speedboy

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/25, 17:27:35 »
Deze link zal je vast helpen hoop ik. :)
https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats?highlight=%28restricted%29
Daar staat het stap voor stap uitgelegd met "Getting Java".
Hoe heb je flash geinstalleerd?

lennart

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/25, 17:37:11 »

Didel

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/25, 20:49:25 »
Bedankt allebei voor de links...

Ik heb de engelse gepakt, en stap voor stap gedaan wat er bij flash stond...
En ook na opnieuw opstarten, nogsteeds vraagt firefox om het installeren van een plugin, dus blijkbaar is hij niet ge

Saamelainen

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/25, 21:15:51 »
Je kunt eens kijken met de zoekfunctie in Synaptic of daar iets staat van flashplugin-nonfree of zo. Je hebt nu een oude versie van Ubuntu van een jaar geleden (Hoary Hedgehog). Daarna kwam Ubuntu Breezy Badger en nu zitten we al aan Dapper Drake. Ik weet niet meer hoe die flash-plugin destijds heette.

Speedboy

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/25, 21:18:02 »
Je gebruikt de firefox versie die met ubuntu zit? of heb je een andere geinstalleerd?

Saamelainen

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/25, 21:28:05 »
Didel, het is een beetje jammer dat je met die oude Ubuntuversie bent begonnen. De nieuwe Dapper Drake maakt het weer stukken makkelijker, want daar zit Java intussen in Synaptic en kun je de Flash-plugin in Firefox zelf installeren. Volgende week komt Dapper officieel uit. Het is echt een heel grote verbetering ten opzichte van versie 5.04. Misschien te overwegen?

Didel

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/25, 21:39:44 »
Ok... In ieder geval bedankt voor de reacties.

Als het goed is staat over een klein kwartiertje Dapper Drake hier op de harde schijf, dan zet ik die op CD en installeer ik die gewoon. Ik heb op de laptop verder nog niets ge

Didel

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/25, 22:12:14 »
Ok... Het was dus een live-cd...
Eens kijken of ik iets beters kan vinden...

// Didel leest net over de Expresso functie...

** Didel zoekt naar een lege cd...

Saamelainen

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/25, 23:30:28 »
Als je het nog niet hebt kunnen vinden, Dapper RC is net beschikbaar gekomen voor download. Het is de voorlaatste van de uiteindelijke Dapperversie die volgende week komt. Hier te downloaden:
http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/

En dan kun je veel plezier gaan hebben aan deze link met Nederlandse informatie:
https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie

Succes ermee!  :)

Didel

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/26, 03:04:57 »
Hhm... tijdens het rommelen in pakketmanager blijkbaar iets teveel verwijderd, de GUI... niet goed....

naja morgen maar even opnieuw 6.06 installeren... 'k ga nu slapen :P

Didel

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #11 Gepost op: 2006/05/26, 14:24:47 »
sorry voor weer een dubbelpost..

Maar goed, flash werkt nu :) , op dapper drake 6.06. Internet na een beetje gestoei erop gekregen, en d benodigde updates ge

Wat te doen met .bin file?
« Reactie #12 Gepost op: 2006/05/26, 22:05:14 »
Doe eens:
sudo apt-get install ubuntu-desktop

Didel

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #13 Gepost op: 2006/05/27, 13:30:57 »
Jah, dat zou ook kunnen, maar ik had hem al opnieuw ge

Wat te doen met .bin file?
« Reactie #14 Gepost op: 2006/05/27, 15:59:34 »
Wat voor kaartje, welke driver?

Didel

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #15 Gepost op: 2006/05/27, 16:55:55 »
Het gaat om een Sitecom 11Mbps laptopkaart,  model WL-011, http://images.meroncourt.co.uk/SITECOM/WL-011.jpg

En betreft drivers... Ik maar in pakketbeheer gekeken wat er was...

En heel raar.. Terwijl ik dit schrijf, was mn broertje ff aan 't Nibbels'en (snake), en opeens zecht ie "Hij doet het..."En ja... volledig signaal... maar goed... De laptop liep vast, en start momenteel opnieuw op.. Dus ik denk niet dat het aan de instellingen licht of zo iets... Maar weet iemand dan wel waarom hij het "Soms" doet, en hoe ik er voor kan zorgen dat hij het altijd doet...?

Wat te doen met .bin file?
« Reactie #16 Gepost op: 2006/05/27, 18:27:44 »
Het chipje wat erin zit is belangrijker - deze melding doet me denken aan een reeks bugs die ik op malone voorbij heb zien komen. Wat zegt:

lspci | grep -i ethernet

Didel

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #17 Gepost op: 2006/05/27, 22:07:28 »
Dan krijg ik:

0000:02:01.0 Ethernet controller: 3Com Corporation 3c905C-TX/TX-M [Tornado] (rev
 78)

Kan je hier iets mee?

(de " 78)" staat op een nieuwe regel...)

Didel

  • Gast
Wat te doen met .bin file?
« Reactie #18 Gepost op: 2006/06/07, 08:22:47 »
Helaas heb ik nog steeds geen constant internet...

Maakt het uit als ik zeg dat de rest van het huis op een windows-netwerk zit?