Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux installeren op een Dell inspirion 2600 laptop.  (gelezen 596 keer)

Linux installeren op een Dell inspirion 2600 laptop.
« Gepost op: 2012/05/04, 22:43:37 »
Ik had onlangs boven vernoemde Dell laptop gekregen. Met daarop Windows XP, traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Eerst eens gekeken wat er zoal inzat. Een pentium 3 processor,  256 MB geheugen en een onboard Intel kaartje.  In eerste instantie wilde ik geheugen erbij zetten. 1 geheugenbank zit onder een klepje, 1 geheugenbank op het moederbord. Wil je de laatste bereiken zal je de laptop moeten operen, daar heb ik even geen zin in. In het andere bankje een 256 MB geheugenstaafje gezet, wat bij opstart direct in een BIOS piep eindigde. Ook kan er in totaal niet meer dan 512 MB in. Dus ben ik op zoek gegaan naar een kleine Linux distrubutie. Eerst Bodhi geprobeert op een cd, dit eindigt al direct na het inlezen van de kernel in een knipperende cursor, later las ik dat een installatie normaal van USB staaf gaat. Alleen start de Dell niet op van USB. Daarna Lubuntu geprobeerd, dit eindigde ook in een knipperende cursor. Daarna met mini Ubuntu (8.04) geprobeerd in eerste instantie de Ubuntu desktop, dat mislukte, daarna de Xubuntu desktop. Dat "lukte" ware het niet dat Ubuntu in Grub stond i.p.v. Xubuntu, na Grub had ik een scherm met allemaal gekleurde strepen.
Nu mijn vraag, weet iemand een grafische Linux distributie die ik op deze Dell kan draaien en installeren vanaf cd?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Linux installeren op een Dell inspirion 2600 laptop.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/04, 22:50:09 »
Arch Linux met Openbox is een aanrader ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu



Re: Linux installeren op een Dell inspirion 2600 laptop.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/04, 23:22:39 »
Offline lord4163  en Pjotr vast bedankt voor de suggesties. Antix ga ik installeren op de laptop, ik heb ook nog een pentium 3 desktop staan, daar ga ik eens Arch linux op installeren, ik moet nog even kijken hoe groot de HD is die er inzit, als deze groot genoeg is installeer ik daarop nog wat "kleine" Linux/Ubuntu uitvoeringen om wat uit te proberen met diverse hardware.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.