Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: C# gebruiken  (gelezen 708 keer)

allard100

  • Gast
C# gebruiken
« Gepost op: 2008/08/02, 20:09:36 »
Ik heb een server programma hij is in C# geschreven en is eigelijk voor windows. Ik draai het ook onder windows maar toch wil ik het onder linux proberen. Is er iets waarmee ik C# kan uitvoeren.

Alfast heel erg bedankt!

C# gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/02, 20:20:20 »
Wine: www.winehq.org
CrossOver Office: www.codeweavers.com/products/cxoffice/
Transgaming Cedega (eigenlijk voor Games, maar veel programma's werken er ook mee): www.cedega.com/start

allard100

  • Gast
C# gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/02, 20:42:27 »
Wine  ken ik.
Daar heb ik het mee geprobeerd.
Zou het uitmaken of ik een ander programma gebruik?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
C# gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/02, 22:57:55 »
Er is wel een oplossing die mogelijk beter is dan Wine. Vele C# .Net programma's draaien tegenwoordig native op Linux dankzij het Mono project van Novell. Wellicht dat je wel wat moet apt-getten om het te laten werken (waaronder libmono-winforms2.0-cil, libmono-microsoft8.0-cil). Indien het programma freeware is, geef een linkje en dan kunnen we eens kijken hoe we het aan de praat kunnen krijgen.

Wat Wine, CrossOver Office en Cedega betreft... die zijn allemaal afgeleid van Wine en in de meeste gevallen zal het dus niet helpen. Cedega heeft andere (niet noodzakelijk betere; heeft allemaal te maken met de geschiedenis van Cedega..) support voor games dan Wine en CrossOver Office spitst zich alleen toe op populaire desktop applicaties. Als dit programma niet met Wine werkt dan zal het hoogstwaarschijnlijk ook niet met CrossOver Office of Cedega werken.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)