Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.  (gelezen 28018 keer)

Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Gepost op: 2010/08/04, 13:18:08 »
Heb je een goed idee om Ubuntu te promoten? Laat het in deze draad weten. Wie weet slaat het aan en gaan er mensen mee aan de slag. :)

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/04, 21:13:39 »
Ik heb op mijn website ook wat tips gezet: http://sites.google.com/site/ubukuntu/ubuntu-verspreiden

Offline heir4c

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/04, 23:17:56 »
Jawel hoor, en wel hier: https://wiki.ubuntu.com/DIYMarketing#10.04 LTS artwork

ThX vistaus voor de link.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/05, 20:42:04 »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/06, 14:04:06 »
Ja, ik denk ook dat ze winst willen. Daarom doel ik ook echt op "lokale" winkel, en niet die grote ondernemingen Dynabyte, paradigit, computerland.
Het enige dat ik dan zou vragen is of ik daar een stapeltje cd's mag neerleggen. Nee heb je, ja kun je misschien krijgen...

Ik wilde sowieso eens met mijn computerboer gaan praten of hij misschien computers met Ubuntu wilt aanbieden.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/06, 14:04:22 »
Flyers in de bibliotheek, net zoals bij de releaseparty? Voor ~50 euro heb je 250 fullcolor flyers. Mooie uitleg er op van wat Ubuntu is, link naar een landingspage (NIET de site van Ubuntu NL), screenshotje... bedrijf zoeken wat de flyers (gedeeltelijk) wil betalen, voor een logo op de flyer of zo.. en dan verspreiden over bibliotheken en andere openbare plaatsen.

Of is dat een stom idee.

Phr3ak

  • Gast
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/06, 14:11:32 »
Wat misschien ook wel een ideetje is .. Leuke blonde dames, een Ubuntu jurkje aantrekken, en bij grote sport evenementen cd's uit laten delen met Ubuntu erop!  :rolleyes:

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/06, 14:28:06 »
Moet het perse blond?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/06, 15:50:10 »
Flyers in de bibliotheek, net zoals bij de releaseparty? Voor ~50 euro heb je 250 fullcolor flyers. Mooie uitleg er op van wat Ubuntu is, link naar een landingspage (NIET de site van Ubuntu NL), screenshotje... bedrijf zoeken wat de flyers (gedeeltelijk) wil betalen, voor een logo op de flyer of zo.. en dan verspreiden over bibliotheken en andere openbare plaatsen.

Of is dat een stom idee.

Lees de wiki, het is hetzelfde idee, maar met uitleenbare cd's. Moeten mensen niet klooien om een cd te branden of te bestellen.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/06, 17:28:33 »

Eerlijk gezegd is het budget aan de lage kant denk ik... Maar met papier en prit kom je al een heel eind om zelf stikertjes te drukken, niet? Eigen hoesjes is een beetje te duur denk ik, we promoten Ubuntu en dus vind ik dat Canonical de hoesjes mag betalen. Niet teveel werk op onze nek halen, snellere actie?

Je hebt ook printable CD's. Ik heb op die manier al eens voor iemand een Ubuntu install CD gemaakt. Ziet er beter uit dat stickertjes plakken en gaat sneller (althans met de Canon printer die ik hier heb, de heeft een aparte houder voor dit soort CD's).

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/06, 17:39:58 »
Bij HCC zijn er veel lokale groeperingen. Is het niet mogelijk daar meer mee te gaan doen: lezingen, hulp bij installaties. Vraagt wel veel tijd van vrijwilligers maar ik kan me voorstellen dat ook deze groeperingen nog wel eens naar onderwerpen zoeken voor dat soort avonden. Als er dan een standaard presentatie beschikbaar is als start punt is het voor vrijwilligers ook eenvoudig dit een keer te doen.
Geldt ook voor wijkcentra waar men met diverse bijeenkomsten mensen actief proberen te krijgen, maar dat vraagt wel veel tijd.

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #11 Gepost op: 2010/08/06, 17:55:30 »
Zonder officiële cd komt er van deze actie niets in huis... Dus er moeten cd's opgestuurd worden! Misschien dat iemand het idee goed kan uitleggen als we wat verder komen in de planningen zodat ze ze toch een hoopje naar iedere verantwoordelijke sturen... 

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #12 Gepost op: 2010/08/06, 19:37:49 »
http://www.givolution.nl kunnen we misschien makkelijk inzetten, en we zouden Edubuntu naar Nederlandse scholen gaan sturen. Dan krijg je indoctrinatie a la Microsoft.Op  http://www.laatjeniethacken.nl/overzicht kunnen we ook aardig gaan patrioteren.En via sites als marktplaats mensen op deze manier kennis ermee laten maken.Verder 10.10 net als macflikkerij(no offense) verspreiden, net alsof het het geweldigste ooit is en dan gewoon een verhaal opmaken van ¨het internet kan op deze dag langzamer zijn dankzij downloads van ubuntu 10.10 hou daar rekening mee" dat doorsturen naar nieuwszenders (boulevard en sbs zend het hoe dan ook uit)
http://brainstorm.ubuntu.com/contributor/Doenietwil/solutions/ Bekijk mijn ideën eens, niemand anders neemt de moeite

Offline winbutu

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #13 Gepost op: 2010/08/08, 01:45:15 »
Hoi ik heb een idee !! ik doe als hobby de pc repareren van mensen en ik kom in aanraking met mensen die ik zelfs nog nooit heb gezien of gehoord het gaat van oor tot oor en dan komen ze bij mij de idee is ik ga Ubuntu proberen te promoten door hun een sample te laten zien van ubuntu 10.04 die ik op mijn pc en binnen kort op notebook heb staan ik ben nu aan het leren omgaan met deze software zodat ik die mensen kan ondersteunen bij Ubuntu in de toekomst hoe ze er mee moeten omgaan het is lastig om van windows over te gaan naar ubuntu maar een wil is een weg en daar gaan we voor .Mijn voorstel is bij pc zaaken een paar vrijwillegers die de klanten een uitleg geven over ubuntu en een Cd mee geven voor installatie de cd moet een code bevatten waar ze zich moeten aanmelden op internet en als ze de cd af geven naar de volgende persoon die moet dan ook de zelfde code invoeren op de website na installatie het is geen product key of zo het is om te zien of de cd's daadwerkelijk rond gaan ja of de nee daarna de cd die het meest rond is gegaan krijgt de mensen die hebben geinstalleerd met die cd een extratje zoals 5 jaar ondersteuning op ubuntu  of een gratis cd met opensource programma's die men kan gebruiken en ook doorgeven om dit eigenlijk op te zetten moet je eerst een website maken waar mensen kunnen registreren naast hun registratie moeten ze een x aantal vragen beantwoorden bijvoorbeeld een van de vragen heeft u een ubuntu Cd ontvangen van de Ubuntu Promotie team Nl zo ja dan krijgt hij of zij de volgende vraag voer nu de code op de cd dat is de eerste installatie  dan geeft hij of zij het door de volgende die doet het zzelfde  en voert het zelfde code in zodat je op je website als webmaster kan zien er zijn 2 installaties gedaan met de zelfde cd . je kan het mooier maken door de installatie te laten doen tijdens installatie de vragen laten beantwoorden en de gegevens offline op pc laten opslaan waneer de pc voor eerst online komst dan zend het de gegevens naar een website waar ze worden bij gehouden toor de promotie teams.

het is gek maar mischien te doen ik heb een cd besteld van schipit maar is nooi binnen gekomen dus ga kijken of ik ze kan bellen wat er aan de hand is de website zegt verzonden maar heb nooit wat in de brieven bus ontvangen met die cd ga ik bij mensen / geintereseerde bedrijven ubuntu Desktop / ubuntu server of Ubuntu netbook installeren zodat ze zien de kosten voor software gaat omlaag  geen of weinig virussen en het is leuk om mee te werken als je het een beetje door heb natuurlijk :)
Geef je reactie over dit idee ben erg benieuwd wat jullie er over denken.

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #14 Gepost op: 2010/08/08, 03:16:53 »
@winbutu: Ben je dronken? op dit uur kan dat wel + leestekens zijn niet verboden.

Je idee om jezelf een vrijwillige "desktop-dokter" te noemen die Ubuntu promoot vindt ik uitstekend. Het tweede deel van je idee lijkt verdacht veel op de "geef het door cd" idee. Een prijs aan de best verspreide cd hangen vindt ik een beetje lame. Een wedstrijd is wel erg ver, gewoon het programma verdelen. Een prijs die trouwens gratis is gaat niet erg veel mensen  écht motiveren. Het motief moet komen door Ubuntu op zichzelf.

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #15 Gepost op: 2010/08/08, 15:13:20 »
Het idee van winbutu, zie ik ook wel zitten, eventueel wel onder windows zelf installeren. indien ze het niks vinden wel weer zelf kunnen verwijderen. en geen problemen krijgen grub of partitie die ze niet meer kunnen gebruiken. Zodat als ze het wel wat vinden kunnen ze wel dan bij jouw terug komen voor vragen.
Ik zou dan wel het meteen vertellen dat als ze de pc weer opgehaald wordt of wordt gebracht bij de eigenaar.

En op deze manier kost het minder cd's. als je dan een cd weggeeft als iemand daar om heeft gevraagd, kan de persoon dat door geven op de site.
Steunpunt van Alphen aan den Rijn. Mijn website is  voosterom.nl.

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #16 Gepost op: 2010/08/08, 20:32:12 »
@winbutu: Ben je dronken? op dit uur kan dat wel + leestekens zijn niet verboden.

Je idee om jezelf een vrijwillige "desktop-dokter" te noemen die Ubuntu promoot vindt ik uitstekend. Het tweede deel van je idee lijkt verdacht veel op de "geef het door cd" idee. Een prijs aan de best verspreide cd hangen vindt ik een beetje lame. Een wedstrijd is wel erg ver, gewoon het programma verdelen. Een prijs die trouwens gratis is gaat niet erg veel mensen  écht motiveren. Het motief moet komen door Ubuntu op zichzelf.

Geef-het-door-CD? Ik ken wel de geef-het-door-tux.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #17 Gepost op: 2010/08/09, 18:45:37 »
De afgelopen RP heb ik een pak van die visite kaartje meegenomen en daar heb ik er een aantal in mijn portemonnee, indien het gesprek komt over een computer, dan komt gegarandeerd ook een deel van dat gesprek over Ubuntu, met tevens een overhandiging van z'n kaartje.  =D

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #18 Gepost op: 2010/08/09, 20:24:40 »
Verder? Zijn er al scholen of bibliotheken in Nederland/België die Edubuntu al gebruiken? Dit kan erg goed zijn om vele aantallen te gelijk kennis te laten maken met Linux.
http://brainstorm.ubuntu.com/contributor/Doenietwil/solutions/ Bekijk mijn ideën eens, niemand anders neemt de moeite

Phr3ak

  • Gast
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #19 Gepost op: 2010/08/09, 20:34:17 »
Verder? Zijn er al scholen of bibliotheken in Nederland/België die Edubuntu al gebruiken? Dit kan erg goed zijn om vele aantallen te gelijk kennis te laten maken met Linux.

Ik ken wel een school (zal de naam niet noemen verder, dat is niet echt relevant). Waarbij de achterliggende netwerk infrastructuur geheel op Ubuntu Server draait, en de clients vooralsnog op Windows (licentie technisch gezien kwam dat beter uit). En tsja, 1x installeren en vergeten praktisch dat het draait, en dat doet het nu al een zeer geruime tijd  8)

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #20 Gepost op: 2010/08/09, 20:59:16 »
Waarom is de naam van de school niet interessant? Ze zijn 1 van de weinige in Nederland, dus wie weet leuk om de naam te noemen, zodat we het kunnen opnemen in Promotie zodat andere scholen contact kunnen leggen.

Phr3ak

  • Gast
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #21 Gepost op: 2010/08/09, 21:03:17 »
Waarom is de naam van de school niet interessant? Ze zijn 1 van de weinige in Nederland, dus wie weet leuk om de naam te noemen, zodat we het kunnen opnemen in Promotie zodat andere scholen contact kunnen leggen.

Dan mag je altijd m'n email adres door sturen  =D

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #22 Gepost op: 2010/08/09, 21:06:50 »
Ok, prima :D

Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #23 Gepost op: 2010/08/09, 21:34:52 »
@femke: Heb je daar enig bewijs voor? Enige wat ik altijd lees in het Linux-nieuws is dat weinig scholen het gebruiken in Nederland en België.
In Brazilië wordt het op bijna alle scholen gebruikt.

Phr3ak

  • Gast
Re: Nieuwe ideeën om Ubuntu te promoten.
« Reactie #24 Gepost op: 2010/08/09, 21:43:01 »
Waarom bewijs? Ik zeg alleen maar dat er misschien wel meer scholen zijn die het gebruiken, dan wij denken. Heb je wat over mij te zeggen dat ik niet goed lees.
Heeft het Linux Nieuws bewijs?

Je kunt wel op je vingers ná tellen, dat er in NL (over belgie kan ik niet echt een oordeel vellen) veel scholen zijn, die hun infrastructuur uitergust hebben met windows, alleen al om het simpele feit, dat als zij een server o.i.d. kopen dat er vaak eral erbij zit, en ten tweede, zij kunnen tegen een zeer sterk gereduceert tarief via een apparte organisatie allerlei software voor een habbekrats kopen, dus dat is inlusief de software van ome bill :)

Dus .. Als je scholen wilt pushen om Ubuntu (of een andere distro) wilt gaan laten gebruiken, dan zou ik bij die organisatie gaan beginnen ;)

Die organisatie is overigens: "Slim" ->www.slim.nl