Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Windows 7 ?  (gelezen 1728 keer)

Offline timpsiih

  • Lid
(opgelost) Windows 7 ?
« Gepost op: 2010/06/17, 20:12:17 »
Hey,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik ben al heel de dag het net aan het afzoeken op zoek naar antwoorden, maar het lukt maar niet. Tutorials afgelopen en nu dat die ook niet lukken zit ik ten einde raad.

Ik ben iemand die rap beu gekeken is en dan graag eens wat anders uittest. Ik installeerde Ubuntu 10.04 nu omdat dit niet zo behoorlijk werkte smeet ik dit eraf en installeerde het opnieuw deze werkte het wel. Ook terug opstarten en Windows laden lukte perfect.

Tot op vandaag dat mijn Laptop ( Acer Timeline 5810TZ ) Opeens raar deed in Windows en ik hem afsloot en opnieuw aan zette.
Het ambetante was hij toonde

error: (en hier iets van file blabla)
grub>

En kon dus nog Windows nog Ubuntu aan de praat krijgen.
Ik was dus genoodzaakt om mijn LiveUSB erbij te halen  ;)
Met enkele tutorials, ben ik te weten gekomen dat de grub loader blijkbaar niet meer weet waar mijn windows en ubuntu partities zich bevinden.
Met een paar codes die ik moest ingeven van :
/dev/sda5 mount shit kreeg ik bij de volgende reboot

GNU GRUB version 1.98-1ubuntu5

Minimal BASH-like line editing is supported. for the first word, TAB lists possible command completions. Anywhere else TAB lists possible device or file completions
grub> _
http://members.iinet.net.au/~herman546/p15/fig2grub.gif ongeveer idem

En hier blijf ik maar vast zitten !
Please help me hij is pas nieuw en ik heb hem nodig voor school mijn bestanden staan erop :s
Mijn ouders vermoorden me

Ik wil dus eigenlijk gewoon mijn Windows systeem terug kunnen opstarten.
Ubuntu is verleden tijd denk ik :s
« Laatst bewerkt op: 2010/06/18, 10:51:03 door Wanda »

jesse2314

  • Gast
Re: Windows 7 ?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/17, 20:17:35 »
Boot met een live usb, en als ie is opgestart, dan ga je naar je partitie, en red al je bestanden en zet je op een externe hardeschijf, daarna kan je windows herinstalleren.
mocht je windows installatie cd niet hebben, dan pm ik je wel met een torrent link ;)

ps welkom, op dit forum.

Offline timpsiih

  • Lid
Re: Windows 7 ?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/17, 20:24:49 »
Boot met een live usb, en als ie is opgestart, dan ga je naar je partitie, en red al je bestanden en zet je op een externe hardeschijf, daarna kan je windows herinstalleren.
mocht je windows installatie cd niet hebben, dan pm ik je wel met een torrent link ;)

ps welkom, op dit forum.

Bestaat er geen makkelijkere manier. Op andere forums zag ik dat je Menu.lst enzo moet veranderen zelf handmatig ?
Ik heb ook geen installatieCD van Windows7, Windows 7 stond al op mijn harde schijf toen ik hem voor het eerst aanzette ...

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Windows 7 ?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/17, 20:29:18 »
Gelet op je oeverloze geduld, lijkt het me geen gek idee gewoon Ubuntu opnieuw te installeren vanaf die USB stick waar je het over hebt. Dan hoef je nl geen tutorials te lezen en te leren, maar kan je gewoon het menu volgen. Goede kans dat je systeem het dan met een half uurtje werk gewoon weer doet. Zowel met Windows als met Ubuntu. En dan blijf je gewoon van allerlei instellingen af, zodat het ook blijft werken.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/17, 20:32:58 door Jan E. »


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

jesse2314

  • Gast
Re: Windows 7 ?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/17, 20:31:39 »
En toch zou ik voor de installatie, eerst je bestanden te proberen te backupen, straks ben je alles kwijt door een foutje, en geloof me, dat wil je niet.

Offline timpsiih

  • Lid
Re: Windows 7 ?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/17, 20:34:47 »
En toch zou ik voor de installatie, eerst je bestanden te proberen te backupen, straks ben je alles kwijt door een foutje, en geloof me, dat wil je niet.
Zijn jullie wijzer als ik in terminal fdisk -l druk en jullie de resultaten geef ?

Offline timpsiih

  • Lid
Re: Windows 7 ?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/17, 20:35:44 »
Gelet op je oeverloze geduld, lijkt het me geen gek idee gewoon Ubuntu opnieuw te installeren vanaf die USB stick waar je het over hebt. Dan hoef je nl geen tutorials te lezen en te leren, maar kan je gewoon het menu volgen. Goede kans dat je systeem het dan met een half uurtje werk gewoon weer doet. Zowel met Windows als met Ubuntu. En dan blijf je gewoon van allerlei instellingen af, zodat het ook blijft werken.
Dat deed ik al ik denk dat ik u al drie partities heb met ubuntu 10.04 erop

Re: Windows 7 ?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/17, 20:37:08 »
"Mijn ouders vermoorden me". Dat zal wel mee vallen. Ik hoop dat je ouders een backup plan hebben.... of wellicht komt er een oplossing voorbij. In ieder geval een mooi leermoment.  ;) suc6


jesse2314

  • Gast
Re: Windows 7 ?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/17, 20:38:15 »
Boot gewoon met de ubuntu cd, en kies voor ubuntu uitproberen zonder iets te installeren op uw pc, of zoiets.

en dan gewoon naar je partitie en je bestanden redden en op externe schijf zetten, suc6.

daarna gewoon windows herinstalleren, als je geen cd hebt, pm ik je met een torrent linkje.

Offline timpsiih

  • Lid
Re: Windows 7 ?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/17, 20:39:57 »
"Mijn ouders vermoorden me". Dat zal wel mee vallen. Ik hoop dat je ouders een backup plan hebben.... of wellicht komt er een oplossing voorbij. In ieder geval een mooi leermoment.  ;) suc6


waarom is iedereen zo negatief over dat ik ubuntu heb geinstallerd ?
Ik kan nu eenmaal niet van de eerste keer alles weten over Ubuntu ...
Het staat allesbehalve op punt ...

EN enkele door te verkennen kun je leren ...
denk aan baby's

Offline timpsiih

  • Lid
Re: Windows 7 ?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/17, 20:40:54 »
Boot gewoon met de ubuntu cd, en kies voor ubuntu uitproberen zonder iets te installeren op uw pc, of zoiets.

en dan gewoon naar je partitie en je bestanden redden en op externe schijf zetten, suc6.

daarna gewoon windows herinstalleren, als je geen cd hebt, pm ik je met een torrent linkje.
En mijn licentiecode dan ?

jesse2314

  • Gast
Re: Windows 7 ?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/17, 20:43:18 »
Die heb je niet nodig met mijn torrents.

voor de moderators, maak je geen zorgen ik pm het torrent linkje gewoon.

Mod edit: Het blijft illegaal  en is hier niet gewenst.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/18, 10:50:25 door Wanda »

Re: Windows 7 ?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/06/17, 21:07:37 »
Weet niet of je hier iets mee kunt, zeker als je aangeeft de Grub prompt voorgeschoteld te krijgen.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1510851
of deze
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1350040

En een HOWTO in Nederlands voor Grub2 zie hier:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2

En dat stukje over die torrent ... dat heb ik niet gelezen .. beetje 'over the edge'.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/17, 21:11:43 door donpedroII »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline timpsiih

  • Lid
Re: Windows 7 ?
« Reactie #13 Gepost op: 2010/06/17, 21:21:14 »
Weet niet of je hier iets mee kunt, zeker als je aangeeft de Grub prompt voorgeschoteld te krijgen.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1510851
of deze
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1350040

En een HOWTO in Nederlands voor Grub2 zie hier:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2

En dat stukje over die torrent ... dat heb ik niet gelezen .. beetje 'over the edge'.

Amaai de eerste link deed mijn Windows 7 opstarten dankje !
Heel erg bedankt !

Re: Windows 7 ?
« Reactie #14 Gepost op: 2010/06/17, 21:26:01 »
Graag gedaan  :)
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB