Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Minimale installatie  (gelezen 586 keer)

[Opgelost] Minimale installatie
« Gepost op: 2013/08/19, 10:25:55 »
Ik probeer op mijn laptop een minimaal systeem te installeren (12.04) volgens deze handleiding: http://forum.ubuntu-nl.org/tips-trucs/simpel-ubuntu-gebaseerd-systeem-80306/msg874946/#msg874946
Alles gaat goed tot aan het kiezen van de spiegelserver. Na mijn keuze gemaakt te hebben, verschijnt er enkel nog een paars scherm  met onderaan een witte balk.
Eerst heb ik het draadloos geprobeerd. Ik dacht dat het daar misschien kon aan liggen en heb hem nu bekabeld. Ik heb ook al een andere spiegelserver gekozen (Nederland ipv België) maar dit brengt geen soelaas.
Iemand enig idee wat hier fout gaat?
« Laatst bewerkt op: 2013/08/19, 12:20:30 door koffieboon »
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline Ramana

  • Lid
Re: Minimale installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/19, 10:35:16 »
Geen idee. Heb toevallig een paar uur geleden zonder problemen ook een minimale installatie gedaan, bekabeld en met de voorgestelde spiegelserver (Nederland).  Is misschien de ISO niet goed?   

Re: Minimale installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/19, 10:38:17 »
Ik heb het op een USB-stick geïnstalleerd. Zal de ISO nogmaals downloaden en op stick zetten.
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: Minimale installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/19, 10:47:32 »
Opnieuw op stick gezet. Nadat ik de spiegelserver gekozen heb en het vak voor proxy open gelaten heb, verschijnt er gedurende een fractie van een seconde een dialoogvenster met zoiets als "bestanden worden opgehaald". (Ik denk dat het dit is want het komt razendsnel over het scherm). Daarna opnieuw paars scherm.
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: Minimale installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/19, 12:19:48 »
 :-[ Blijkbaar wachtte ik niet lang genoeg. Na een klein kwartiertje kwam er dan toch een dialoogvenster dat aangaf dat de bestanden opgehaald werden.
Ondertussen ben ik Xfce4 aan het binnenhalen  ^-^
Wat is Linux toch zalig!  =D
Linux Mint 18.3  Xfce