Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: automatische updates  (gelezen 1125 keer)

Offline vragen

  • Lid
automatische updates
« Gepost op: 2011/03/24, 09:08:15 »
Als ik kies voor automatische updates voor Ubuntu te installeren (is gemakkelijker voor leken) en diegene wil de computer uitzetten dan worden die updates wel goed verwerkt? Wat wordt er gevraagd? Ik heb het zelf handmatig gezet en deed hem even op automatisch maar die update die er al in zet werd dan niet verwerkt.

Re: automatische updates
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/24, 10:08:51 »
Bij automatische update heb je een aantal keuzes.
De eerste keuze betrefd 'security updates' en als je die optie hebt gekozen worden alleen maar deze echt automatisch doorgevoerd op de achtergrond.
Alle andere keuzes worden alleen maar gedownload, of je krijgt een popup dat er updates zijn.
Daarna moet je handmatig kiezen om ze ook daadwerkelijk door te voeren.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: automatische updates
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/25, 11:28:11 »
Je bedoelt zo'n melding als Windows dan geeft, van: "wacht ff met uitzetten, ik ben nog niet klaar met de updates installeren"?

Goeie vraag... Ik heb de veiligheidsupdates van Ubuntu bij een paar computers die niet van mij zijn, maar die ik wel beheer, op automatisch gezet. Staat al ruim een jaar zo. Tot op heden heeft dat geen problemen veroorzaakt. Maar dat zegt natuurlijk niks.