Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe installatie XP en Ubuntu 9.10 - Ubuntu start niet meer op  (gelezen 1271 keer)

Dag forummers,
Gisteren een dualboot XP en Ubuntu Studio (9.10) geïnstalleerd op een oude pc.
Alles verliep goed. Toen ik Ubuntu afsloot wilde de pc niet uit zichzelf afsluiten.
Knop ingedrukt en gaan slapen. Nu wil Ubuntu niet meer starten.
Ik krijg voor de grub een foutmelding, dan start grub op maar Ubuntu heeft er geen zin in. Krijg een error met een hoop 000 achter.
Windows start wel op.
Ik heb helaas geen life cd.

Ik stel  nu mijn vraag maar ben pas deze middag terug.
Hopelijk vind ik wat tips om verder te zoeken.


Offline Jan E.

  • Lid
Re: Nieuwe installatie XP en Ubuntu 9.10 - Ubuntu start niet meer op
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/25, 20:13:08 »
Euh.. Je hebt Ubuntu geinstalleerd, maar je hebt geen life-CD? Wat heb je dan gedaan? Wubi? Alternate? Mini? USB? vertel vertel.......


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: Nieuwe installatie XP en Ubuntu 9.10 - Ubuntu start niet meer op
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/25, 22:40:03 »
Ubuntu Studio is geen live cd. Vraag me niet meer waar die vandaan kwam. Is trouwens een dvd van meerdere GB bomvol software.
Dat systeem draait trouwens nog altijd heel goed op mijn gebruikelijke pc. Die waar ik de problemen mee heb is eentje dat ik klaarmaak voor een vriend. Ubuntu 10.* zet ik er niet op, die pc is iets te oud.
Heb een nieuwe (gewone) livecd van Ubuntu 9.10 gedownload en erin gestoken maar herstel lukte niet. Wou opnieuw proberen blijkt de cd een fout te hebben en kan ik niet meer verder. Mijn dvdbrander van de goede pc werkt plots ook niet meer   ???
De boel gaat even de koelkast in, ben het beu.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/25, 22:43:02 door Starterke »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Nieuwe installatie XP en Ubuntu 9.10 - Ubuntu start niet meer op
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/25, 23:02:24 »
Beste Starterke,

als de bloeddruk wat gedaald is (kan ik me voorstellen, hoor  ;)), probeer dan eens te installeren via usb-stick. Downloads: http://ubuntustudio.org/downloads  ;)
Een bootable usb stick kan je aanmaken met bv. unetbootin. Scheelt een hoop met branden, checken op fouten, en wat al niet meer zij.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Nieuwe installatie XP en Ubuntu 9.10 - Ubuntu start niet meer op
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/26, 18:06:27 »
Bedankt, maar mijn dvdrom moest gewoon een nachtje slapen (zoals ik)  :rolleyes:
Heb vanmorgen twee cd'tjes kunnen branden: eentje met SuperGrub en een livecd van Ubuntu.
Grubherstel is niet gelukt en de live cd brabbelt ook iets van failed filesystem of zoiets.
Heb Windows weer opgestart en ga met Partition Magic de partitie eens wissen en dan opnieuw beginnen met de live cd.
Heb ook een tweede scherm gezorgd, zodat ik kan werken met de ene en opzoeken met de andere pc.