Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode  (gelezen 7485 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Gepost op: 2007/06/24, 17:42:15 »
Ik heb de Wiki aangevuld met een heel makkelijke manier om de ontbrekende multimedia-codecs te installeren in Ubuntu 7.04 (Feisty Fawn is gewoon té makkelijk!). Handig voor beginners. Ook voor ouwe rotten trouwens, als je snel klaar wil zijn.

Ziehier:
https://wiki.ubuntu.com/NlRestrictedFormats
(onder: Snel alles in één keer)

en
https://help.ubuntu.com/community/NlMultimediaapplicaties

Groet, Pjotr.

Guus

  • Gast
Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/24, 18:39:27 »
goed werk pjotr :)

Cobuntu

  • Gast
Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/24, 20:16:47 »
Leuk dat je het hebt aangevuld, het is goed beschreven en duidelijk uitgelegd. Handig voor beginners zoals ik. Bedankt ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/25, 10:58:59 »
Inmiddels heb ik nog een paar kleine verbeteringen aangebracht....  :-)


Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/25, 15:37:58 »
Thx voor het bijwerken. Al vroeg ik me af of het nog zin heeft om Breezy te vermelden? Binnenkort komt gutsy eraan en dan begint het langzaam onoverzichtelijk te worden. voorts zou een betere aanduiding tussen Feisty en de oudere versies ook welkom zijn. veel beginners weten niet wat Edgy of Breezy is en gaan dan misschien maar alles copy -> pasten ...

Maar voor de rest: Goed werk, top.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/25, 16:10:41 »
Is het niet slimmer om het te gaan onderverdelen onder verschillende versie
Dus dat  je eerst moet kiezen welke versie je hebt en vervolgens de pagina ziet?
Dus als volgt:

7.04 Feisty
6.10 Edgy
6.06 Dapper
5.04 Breezy

Lijkt mij gelijk overzichtelijker

Gr
thijssie

Offline siegi

  • Lid
Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/25, 16:13:10 »
Dat lijkt me ook een goed idee, Maar als we dat voor elk onderwerp doen komen er enorm veel wiki pagina's bij.

Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/25, 16:14:57 »
Citaat van: siegi
Dat lijkt me ook een goed idee, Maar als we dat voor elk onderwerp doen komen er enorm veel wiki pagina's bij.
Dat is waar, weet niet of er een max aan zit...

Denk dat een beginner wel duidelijker krijgt hoe het moet...
En je kan op een gegeven moment de oude wissen...

Cobuntu

  • Gast
Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/25, 16:36:54 »
Ik ben het 50% eens met de anderen. Het is inderdaad overzichtelijker om een pagina te maken voor elke andere Ubuntu versie. En ja ik wilde hetzelfde zeggen als Siegi: Er komen dan steeds meer wikipagina's bij, en het zoeken naar het juiste onderwerp wordt steeds moeilijker. Misschien kun je een tekstbestand maken, die uploaden en dan kunnen de mensen hem zelf downloaden. Dit geld niet voor de nieuwere versies.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/25, 16:39:51 »
De repositories voor breezy zijn toch offline gehaald, waardoor niemand die pakketen zal kunnen installeren...
Het heeft dus weinig zin om instructies voor breezy te laten staan. Mocht iemand zo gevorderd zijn dat die toch nog die pakketen zou kunnen vinden, kan die ook wel de instructies uit die van dapper afleiden.

Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/25, 17:04:21 »
Citaat van: pjotr123
Ik heb de Wiki aangevuld met een heel makkelijke manier om de ontbrekende multimedia-codecs te installeren in Ubuntu 7.04 (Feisty Fawn is gewoon té makkelijk!). Handig voor beginners. Ook voor ouwe rotten trouwens, als je snel klaar wil zijn.

Ziehier:
https://wiki.ubuntu.com/NlRestrictedFormats
(onder: Snel alles in één keer)

en
https://help.ubuntu.com/community/NlMultimediaapplicaties

Groet, Pjotr.
Ik dacht dat ik alles al had, maar nee hoor dank zij deze beschrijving heb ik het mooi aan kunnen vullen, heel erg bedankt voor de tijd die je er aan hebt besteed.

Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #12 Gepost op: 2007/06/29, 20:35:37 »
Ik heb de beide pagina's even aangepast, in het licht van mogelijke problemen met VLC.

Offline Bobbie

  • Lid
Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #13 Gepost op: 2007/07/02, 16:30:22 »
Voor een beginnend gebruiker is het verwarrend wat wel of niet thuis hoord bij een bepaalde distro, daardoor heb ik ook veel fouten gemaakt bij het installeren en her installeren.
Het is wel zo dat je er veel van leert, maar het is wel geduld hebben voordat alles draaid.
Maar het mag wel gezegt worden, petje af voor diegene die hard aan de slag zijn om alles te vertalen en het eenvoudiger/duidelijker te maken voor de beginnende ubuntu gebruiker.

BroodjeUbuntu

  • Gast
Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #14 Gepost op: 2007/08/13, 02:39:04 »
Ik gebruik zelf voor mijn films op de pc xine en in firefox gebruik ik alleen de mplayer plug in en niet die media connectivity want ik vind het mooier als de media intergreerd op de website :)

P.s. toch wel mooi gedaan hoor

Offline jw

  • Lid
Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #15 Gepost op: 2007/09/30, 15:36:11 »
Even heeft het allemaal gewerkt in feisty, maar nu kan ik weer geen films wmv bekijken, ook mpg niet. Kan ik op een bepaalde manier bekijken of iets mist, zoals codecs, libdvdcss en wat nog meer?
Ook de xubuntu laptop heeft problemen, wmv's stoppen er mee halverwege.

Offline hello

  • Lid
Multimedia codecs in 7.04: makkelijke methode
« Reactie #16 Gepost op: 2007/09/30, 16:59:01 »
Citaat van: jw
Even heeft het allemaal gewerkt in feisty, maar nu kan ik weer geen films wmv bekijken, ook mpg niet. Kan ik op een bepaalde manier bekijken of iets mist, zoals codecs, libdvdcss en wat nog meer?
Ook de xubuntu laptop heeft problemen, wmv's stoppen er mee halverwege.
Je maakt hier best een nieuw topic voor, bij software en configuratie of installatie en beginners