Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows en Samsung Recovery op een cd of USB en dan op Virtual BOX  (gelezen 2292 keer)

Ik heb hier een Samsung N150 notebookje van een buurman. Een tijdje terug heb ik al een dualboot met Ubuntu 10.4 erop gezet.
Nu wilt hij graag de gehele harde schijf gebruiken voor Ubuntu 11.10 en Windows op Virtual Box. Heel mooi, maar hoe krijg ik Windows op de Virtualbox? Kan dit eigenlijk met de Windows en recovery ? Hij heeft geen Windows CD, ik ook niet.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Windows en Samsung Recovery op een cd of USB en dan op Virtual BOX
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/11, 20:24:46 »
[.....................]
Hij heeft geen Windows CD, ik ook niet.

Dat lijkt me dan een behoorlijke "Beschränkung" om dat voor elkaar te krijgen.   :)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Windows en Samsung Recovery op een cd of USB en dan op Virtual BOX
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/12, 11:23:22 »
Je zou kunnen overwegen om een windows cd te downloaden en het installeren te doen met de key van het netbookje.
Of dit geheel legaal is zijn meningen over verdeeld maar volgens mij is dit de meest eenvoudige methode.

Re: Windows en Samsung Recovery op een cd of USB en dan op Virtual BOX
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/12, 11:30:41 »
Mwah, volgens mij is dat gewoon legaal. Tenslotte gaat het MS om het feit dat je een geldige licentie hebt en niet waar je een CD vandaan hebt.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Windows en Samsung Recovery op een cd of USB en dan op Virtual BOX
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/12, 11:37:36 »
/offtopic:

Dat dacht ik ook maar sommigen heb ik wel eens anders horen beweren vandaar mijn opmerking voor die discussie hier lost barst ;)

/ontopic.

Let wel op dat je de exact zelfde versie neemt trouwens, anders zal het niet werken.

Offline softbart

  • Lid
Re: Windows en Samsung Recovery op een cd of USB en dan op Virtual BOX
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/12, 14:07:55 »
Een oemversie heeft een beperkte licentie.
Alleen bedoeld voor de huidige machine.
Technisch gezien is een VB een andere machine, juridisch dus ook.  :rolleyes:

Daarin tegen wordt de installatie-sleutel in VB wel goedgekeurd door MS.  :P

groet,

Theo

Re: Windows en Samsung Recovery op een cd of USB en dan op Virtual BOX
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/12, 17:06:58 »
Mijn zoon heeft wel een Windows cd, alleen met een eigen sleutel. Als ik de sleutel van het netboekje gebruik installeert deze wel?
Dit wil ik doen: Iso van een Windows cd op een USB stick zetten, en dan vanaf de USB stick op Virtualbox installeren. Natuurlijk wil ik graag weten of dit gaat, ik denk niet dat mijn buurman blij is als er helemaal geen Windows meer opstaat, ik wel trouwens. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Windows en Samsung Recovery op een cd of USB en dan op Virtual BOX
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/12, 19:04:23 »
XP home is de versie. IK kan wel met illegale versies in de weer, maar dat wil ik niet meer. Ik ga eerst maar eens contact opnemen met de buurman, wat hij wilt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline softbart

  • Lid
Re: Windows en Samsung Recovery op een cd of USB en dan op Virtual BOX
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/12, 22:26:29 »
Ik heb hier en daar gelezen dat het mogelijk moet om een geïnstalleerde Win in VB te zetten.
Hoe precies? Even "googlen". Scheelt alleen een partitie en een paar gb. Zo hou je wel altijd de originele versie.

groet,

Theo

Re: Windows en Samsung Recovery op een cd of USB en dan op Virtual BOX
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/13, 17:40:52 »
Dat zou inderdaad het makkelijkste zijn Femke98, zo is de situatie al, maar hij wilt perse Windows op VB. IK heb hem verder nog niet gesproken. Maar het wordt wel mijn advies.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline tom65

  • Lid
Re: Windows en Samsung Recovery op een cd of USB en dan op Virtual BOX
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/13, 20:35:49 »
Je zou vmwareplayer kunnen gebruiken voor het draaien van windows.
Eerst een fysieke computer omzetten naar een vmware image d.m.v VMware vCenter Converter

http://www.vmware.com/products/converter/
"riding on a smile and a shoeshine"