Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: blender neemt heel bureaublad in.  (gelezen 1644 keer)

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
blender neemt heel bureaublad in.
« Gepost op: 2008/05/15, 09:18:55 »
dag allemaal.

Ik heb al gezien dat er hier een paar ervaren blenderers tussen zitten. Ik heb mijn pc pas overgeschakeld naar Ubuntu 8.04 en merk daar dat Blender iets te gretig is in de plaats die hij inneemt. Tijdens het modelleren zet ik graag eens een muziekje op en aangezien Blender niet in een venster, maar in het volledige bureaublad werkt moet ik opslaan afsluiten muziekje wisselen en Blender weer starten.

Iemand een idee? Ik kom er niet uit.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

blender neemt heel bureaublad in.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/15, 09:57:08 »
in gutsy gibbon heb ik de optie om blender te openen in fullscreenmode of windowed. ow ja en als je alt+tab indrukt kun je makkelijk wisselen tussen je muziekspeler en blenderfullscreen.
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

FC_BoZ

  • Gast
blender neemt heel bureaublad in.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/22, 14:26:02 »
Ik heb een soortgelijk probleem.
Ik heb Blender geinstalleerd met behulp van Synaptic.
In de menukeuze Toepassingen/Grafisch krijg ik nu 2 keuzes voor Blender: fullscreen en windowed.
Maar welke keuze ik ook maak. Ik krijg steeds de fullscreenversie, die echter niet stabiel op het scherm blijft staan. Het programma is er nog wel en te zien in de balk onderaan het scherm. Maar verdwijnt steeds bij een lichte beweging met de muis.
Is hier iets fout gegaan met de installatie?

Offline martijnfc

  • Lid
blender neemt heel bureaublad in.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/22, 18:27:51 »
Je moet blender zo opstarten: blender -p 0 12 1280 1012.
Wat je nu leest is een opstart modus van blender waarin je opgeeft waar en hoe groot het scherm moet zijn .Pas de schermresolutie aan aan jouw scherm. 0 beterkend helemaal links beginnen, 12 betekend 12 pixels vanaf de bovenkant van het scherm (ivm met je startbalk)
Succes,
Martijn.

FC_BoZ

  • Gast
blender neemt heel bureaublad in.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/27, 22:14:51 »
Bedankt voor je reactie, Martijn.
Ik heb je suggestie geprobeerd en ik krijg nu inderdaad  het programma in het aangegeven venster. Maar het probleem van de instabiliteit blijft toch bestaan.
Weet je daar ook een oplossing voor?
Ferry

tuxido_devito

  • Gast
blender neemt heel bureaublad in.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/27, 23:43:14 »
natuurlijk niet goed maar een compiz workaround, expo mode activeren met een keybinding en naar bureablad swappen?

Offline martijnfc

  • Lid
blender neemt heel bureaublad in.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/01, 08:55:01 »
Misschien kan je hier een andere "build" kiezen die meer bij jouw computer past.
http://www.graphicall.org/builds/index.php
Succes.
Martijn.

Offline bwman

  • Lid
blender neemt heel bureaublad in.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/02, 07:19:34 »
ik schakel gewoon mijn effecten uit, dan werkt alles normaal en op normale schermgrootte, als ik de effecten op laat staan is mijn vekster van blender ook steeds te groot. misschien werkt dit ook voor jou.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

FC_BoZ

  • Gast
blender neemt heel bureaublad in.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/03, 23:34:00 »
Bedankt voor de tips.
Ik ga daar in het weekend even mee aan de slag.

Ferry