Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: No support msg after boot  (gelezen 2082 keer)

Scorpionz

  • Gast
No support msg after boot
« Gepost op: 2007/08/20, 10:56:52 »
Hallo,

Ik heb gisteren voor het eerst ubuntu (feisty fawn 7.04) op men desktop geïnstalleerd via de live cd. Alles werkte perfect tot ik ging rebooten zonder cd.
Na het laden van ubuntu kreeg ik "NO SUPPORT" te zien op men scherm. Heb het forum proberen te doorzoeken naar een antwoord, maar vond niet echt wat relevants :s. Kan iemand me helpen?

Mvg
Scorpionz

No support msg after boot
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/21, 09:13:03 »
Geen idee wat je probleem is, maar het is in elk geval een goed idee om te installeren vanaf de Alternate CD, die je hier moet downloaden (kies "opslaan op schijf" en zet dat ergens in je persoonlijke map). Je krijgt een ruw CD-beeldbestand. Dat moet je eerst controleren of het wel zonder fouten is: haal de code af op UbuntuHashes en lees de rest van de uitleg op HowToMD5Sum. Vervolgens moet je het iso-bestand schrijven op CD. Doe dit best aan halve snelheid !! Lees hier meer over Burning.
Eens die CD gebrand is, boot je je computer ermee op.
De installatie is dan wat minder grafisch, maar je vindt hier een goede Nederlandstalige handleiding.
Wapen je wel met geduld, want het afhalen van dat bestand is zo'n 700 MB.

Succes !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
No support msg after boot
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/21, 09:50:02 »
De tip van Prosper is een goede tip. Maar vermoedelijk volstaat het, om de volgende dingen te doen:

1. start Ubuntu op in Recovery Mode (herstelmodus). Tweede keuze in het menu van opstartlader Grub.

Zie je normaliter geen opstartmenu, druk dan tijdens het begin van de opstart een paar keer op de Escape-toets: dan krijg je het Grubmenu te zien.

Op het einde van de Recovery Mode-opstart krijg je een DOS-achtig terminalscherm.

2. tik in:
sudo apt-get install xresprobe  (gevolgd door Enter)

Dit installeert het pakket xresprobe. Dit helpt bij het herkennen van je beeldscherm en videokaart.

3. tik in:
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
Nu start er een vragenriedel. Ga meteen akkoord met elk voorgesteld antwoord; maak geen eigen keuzes. Bediening met Tabtoets, *binnenste* Entertoets, spatiebalk en pijltjestoetsen.

Hiermee herconfigureer je je grafische omgeving.

4. tik in:
sudo reboot

Nu herstart je PC. Probeer nu om Ubuntu normaal op te starten.

Helpt dit?

Groet, Pjotr.

Scorpionz

  • Gast
No support msg after boot
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/03, 21:02:34 »
Dank u voor jullie hulp, en sorry voor de late reactie, ik probeerde prjotrs hulp eerst, maar dat was zonder succes, er was inderdaad wat fout met de cd, nu werkt het prima :).

groetjes en nogmaals bedankt

tawantsai

  • Gast
No support msg after boot
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/27, 19:35:18 »
hartelijk dank voor die informatie over de schermresolutie want ik had kubuntu geinstalleerd en bij een restart had ik een zeer slechte resolutie maar via u is alles direct in orde gekomen
groeten tawantsai