Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraagje over Wolfenstein ET  (gelezen 1991 keer)

etcilsa

  • Gast
Vraagje over Wolfenstein ET
« Gepost op: 2008/05/27, 19:04:43 »
Ik heb pas net Ubuntu en heb meteen wolfenstein enemy territory geinstalleerd.
Alles werkt perfect enzo, alleen 1 probleempje.
Ik had op windows altijd een eigen config voor wolfenstein om mee te spelen.
Nu heb ik al gezocht naar de profilesmap maar die kan ik nergens vinden.
Wel vond ik in de pak0.pk3 in de etmain map dat daar een paar cfg's inzaten, maar ik kan mijn eigen er niet ingooien want ik ben volgens dat geen eigenaar en heb dus geen rechten om dat te doen ofzo.
Nu vraag ik mij dus af, waar kan ik dan mijn eigen etconfig stoppen? of kan ik iets doen dat ik die enemy territory map wel kan schrijven?

Vraagje over Wolfenstein ET
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/27, 19:47:22 »
locaties=>persoonlijke map

druk ctrl+h om verborgen bestanden/mappen zichtbaar te maken en zoek naar de map .etwolf (let op de punt).


maar nu ik herlees lijkt het alsof ge enemy territory als root hebt geinstalleerd. waar staat die map etmain?

Offline Math.

  • Lid
Vraagje over Wolfenstein ET
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/28, 06:54:53 »
Hoi etcilsa,

Windows heeft niet echt een apparte "home" directory, waar alle instellingen van programma's in kunnen worden opgeslagen. Daarom slaat bijv. een spel als ET normaal gezien alles op in dezelfde directory waar het programma zich bevind of een subdirectory als "etmain". In Linux wordt alles zeer netjes van elkaar gescheiden. Al je instellingen komen in een verborgen directory in je home directory te staan. Zo ook geld voor ET.

Zoals Nunslaughter zegt, je kunt je instellingen in de .etwolf directory in je home map terugvinden.

Succes! :)

overboost

  • Gast
Vraagje over Wolfenstein ET
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/30, 16:24:55 »
Je kunt ook een "autoexec.cfg" aanmaken met daar je instellingen, en deze (evt. via root) in /etmain plaatsen.