Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unreal Tournament  (gelezen 2803 keer)

Unreal Tournament
« Gepost op: 2012/01/21, 15:31:15 »
Hallo,

Ik vroeg mij af hoe ik Unreal tournament 99 GOTY kan instalieren op mijn ubuntu.
Ik heb het via wine geprobeerd, maar ik kreeg vaak beeld fout. Zoals met een heel kleine window word geopened.
Of het beeld ziet er niet uit. Ik weet niet van wat het komt maar mijn videokaart is een sterk genoeg om het goed te kunnen laten zien.
Videokaart: ATI Mobility radeon HD 3470 Vram 256MB.
En soms is draai die het heel snel en soms ook heel traag.

Heeft iemand hier een idee voor? ik hoor het graag. O0
Groeten, Omega.

Desktop 1: PowerMac G5                         Laptop 1: Asus Pro55s
iPhone 4 8GB                   IPOD Classic 80GB

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unreal Tournament
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/21, 15:58:16 »
Knap dat je het werkende hebt gekregen.
Ik heb het geprobeerd maar geen 1 versie werkte bij mij. Ik liep al vast bij het opstarten van het spel.
UT is een ramp om werkend te krijgen in Linux en ik heb het dus ook opgegeven om nog zo iets te proberen.

Counterstrike wat ook niet veel vraagt draait op mijn i7 met GTX560 2 gig ook voor geen meter.
Het is zeer traag en regelmatig loopt het vast.

Tip draai het in Windows, dan heb je veel minder problemen en werkt het naar behoren.

Re: Unreal Tournament
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/21, 16:32:59 »
maar ik wil wel mijn Ubuntu behouden i wil absuluut niet terug naar windwos
Groeten, Omega.

Desktop 1: PowerMac G5                         Laptop 1: Asus Pro55s
iPhone 4 8GB                   IPOD Classic 80GB

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unreal Tournament
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/21, 16:59:39 »
Ik doe dual boot. Dat is mijn oplossing voor dit probleem.
ik heb het opgegeven om al die Windows spellen in Linux werkend te krijgen.
Ik heb geprobeerd wat verschillende deden en bij mij werkte het niet. Je moet onderhand voor iedere pc weer iets anders doen om het werkend te krijgen en aangezien ik wil gamen en wil dat het ook fatsoenlijk werkt heb ik voor mijn spellen voor Windows gekozen.
Al het andere doe ik in Linux.

Een ander probleem waar je tegen aan kunt lopen is als je game hardware gebruikt. Die werken wel in Linux maar ik kan mijn muis niet instellen in Linux, dat moet ik in Windows doen. mijn toetsenbord werkt maar ook die kan ik in linux niet instellen plus een aantal van de extra functies werken niet in Linux.


Re: Unreal Tournament
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/21, 17:11:03 »
Heeft die Unreal Tournament geen Linux installer? https://help.ubuntu.com/community/Games/Native/UnrealTournament#GOTY_CD

Re: Unreal Tournament
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/22, 10:49:25 »
Ja, UT heeft een Linux-installer die je kan kopen op tuxgames.com

Offline JvH

  • Lid
Re: Unreal Tournament
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/22, 12:23:01 »
@Omegamachine, je geeft aan dat UT af en toe heel snel, en af en toe heel traag draait.
Heb je de optie 'wait for vertical sync' ingeschakeld staan? Mijn ervaring is nl. dat UT niet berekend is op de hoge FPS die hedendaagse systemen kunnen halen. Als de FPS-count boven een bepaalde waarde uitkomt werkt de 'vertragingsfunctie' van UT niet meer, en draait het spel op maximale snelheid.

Re: Unreal Tournament
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/22, 14:54:47 »
@Omegamachine, je geeft aan dat UT af en toe heel snel, en af en toe heel traag draait.
Heb je de optie 'wait for vertical sync' ingeschakeld staan? Mijn ervaring is nl. dat UT niet berekend is op de hoge FPS die hedendaagse systemen kunnen halen. Als de FPS-count boven een bepaalde waarde uitkomt werkt de 'vertragingsfunctie' van UT niet meer, en draait het spel op maximale snelheid.

ik heb geen flauw idee wat of ik wait for vertical sync heb. die hoor ik voor het eerst.
Groeten, Omega.

Desktop 1: PowerMac G5                         Laptop 1: Asus Pro55s
iPhone 4 8GB                   IPOD Classic 80GB

Re: Unreal Tournament
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/22, 22:44:39 »
Ik heb zo'n zelfde heel-snel en dan weer heel-langzaam probleem gehad met een ander spel, en heb het probleem vaker gehhord met ATI/AMD kaarten.
Ik heb de alternatieve drivers geïnstalleerd en voila, hij werkte weer perfect.
Workstation:
Dell Precision 690 Workstation
Dual Xeon X5365 Quad (8-Cores @3.0GHz)
64GB DDR2 R.A.M.
Sapphire Radeon HD 6570 (2GB GDDR3)

PC:
Dell OptiPlex 755
Intel Core 2 Duo E8400 (2-Cores @3,00Ghz)
4GB DDR2 R.A.M.
ATi Radeon HD 2400 XT (258MB GDDR2)

IGN: brickmasterj (of brickmaster-j)

Re: Unreal Tournament
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/23, 12:51:09 »
Ik heb zo'n zelfde heel-snel en dan weer heel-langzaam probleem gehad met een ander spel, en heb het probleem vaker gehhord met ATI/AMD kaarten.
Ik heb de alternatieve drivers geïnstalleerd en voila, hij werkte weer perfect.

hoe ik het weet. als je een driver installierd van een andere soort merk of model. dan kan het tot een blue screen of dead veroorzaken.
dus wees daarmee voorzichtig. ik zal zo risco niet nemen. voor mijn laptop en heelmaal niet voor mijn powermac g5 want daar zit al mijn dagelijk werk in.
Groeten, Omega.

Desktop 1: PowerMac G5                         Laptop 1: Asus Pro55s
iPhone 4 8GB                   IPOD Classic 80GB

Re: Unreal Tournament
« Reactie #10 Gepost op: 2012/01/23, 15:51:59 »
Ik heb zo'n zelfde heel-snel en dan weer heel-langzaam probleem gehad met een ander spel, en heb het probleem vaker gehhord met ATI/AMD kaarten.
Ik heb de alternatieve drivers geïnstalleerd en voila, hij werkte weer perfect.

hoe ik het weet. als je een driver installierd van een andere soort merk of model. dan kan het tot een blue screen of dead veroorzaken.
dus wees daarmee voorzichtig. ik zal zo risco niet nemen. voor mijn laptop en heelmaal niet voor mijn powermac g5 want daar zit al mijn dagelijk werk in.
Blue screens komen alleen voor op Windows... En het installeren van nieuwe drivers kan totaal geen kwaad, mits je de goede kiest en goed installeerd.
Het enige risico is, dat risico is overigens héél klein, dat je Xorg het niet meer doet, en dat je alleen 'root@...:~$' te zien krijgt. Kwestie van Xorg opnieuw installeren.
Workstation:
Dell Precision 690 Workstation
Dual Xeon X5365 Quad (8-Cores @3.0GHz)
64GB DDR2 R.A.M.
Sapphire Radeon HD 6570 (2GB GDDR3)

PC:
Dell OptiPlex 755
Intel Core 2 Duo E8400 (2-Cores @3,00Ghz)
4GB DDR2 R.A.M.
ATi Radeon HD 2400 XT (258MB GDDR2)

IGN: brickmasterj (of brickmaster-j)

Re: Unreal Tournament
« Reactie #11 Gepost op: 2012/01/23, 19:41:26 »
Ik heb zo'n zelfde heel-snel en dan weer heel-langzaam probleem gehad met een ander spel, en heb het probleem vaker gehhord met ATI/AMD kaarten.
Ik heb de alternatieve drivers geïnstalleerd en voila, hij werkte weer perfect.

hoe ik het weet. als je een driver installierd van een andere soort merk of model. dan kan het tot een blue screen of dead veroorzaken.
dus wees daarmee voorzichtig. ik zal zo risco niet nemen. voor mijn laptop en heelmaal niet voor mijn powermac g5 want daar zit al mijn dagelijk werk in.
Blue screens komen alleen voor op Windows... En het installeren van nieuwe drivers kan totaal geen kwaad, mits je de goede kiest en goed installeerd.
Het enige risico is, dat risico is overigens héél klein, dat je Xorg het niet meer doet, en dat je alleen 'root@...:~$' te zien krijgt. Kwestie van Xorg opnieuw installeren.


Ik weet er veder niet zo veel van. Maar ik had het ergens gelezen, dus bleef hangen.
Als je zegt dat Blue Screens alleen voor komen bij Windows, dan heb ik weer iets nieuws geleren. :D

Groeten, Omega.

Desktop 1: PowerMac G5                         Laptop 1: Asus Pro55s
iPhone 4 8GB                   IPOD Classic 80GB