Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .bundle installeren  (gelezen 1690 keer)

Offline Tod

  • Lid
.bundle installeren
« Gepost op: 2013/04/17, 16:43:26 »
Ik heb een .bundle bestand dat ik wil installeren alleen dat opent hij telkens via gedit waar hij vervolgens heel lang begint te laden? En heb het via de terminal geprobeerd alleen wilde ook niet echt lukken? Weet iemand wat dit is en enig idee?

Offline BerryH

  • Lid
    • berryheerschop
Re: .bundle installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/17, 16:48:29 »
Heb je dit al geprobeerd?:  sudo sh <bestandsnaam>.bundle

Re: .bundle installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/17, 18:43:04 »
Is het een Linux bestand? .bundle is typisch iets voor Mac.

Welk programma is het? Dan kunnen anderen er eens naar kijken.

Offline Tod

  • Lid
Re: .bundle installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/17, 18:46:50 »
Heb je dit al geprobeerd?:  sudo sh <bestandsnaam>.bundle
dat had ik geprobeerd in de terminal en dan de bestandsnaam gekopieert.

Offline Tod

  • Lid
Re: .bundle installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/17, 18:48:14 »
Is het een Linux bestand? .bundle is typisch iets voor Mac.

Welk programma is het? Dan kunnen anderen er eens naar kijken.
het is Vmware en inderdaad een .bundle bestand.

Re: .bundle installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/17, 18:56:20 »
Excuses, bundle is niet iets voor Mac (ik was in de war met een appbundle script waar ik mee gewerkt heb).

Normaal zou dit moeten werken:
chmod +x bestandsnaam
sudo ./bestandsnaam

bestandsnaam vervangen door de naam van de bundle. De tab-toets zal eventueel aanvullen.

Ik denk zelfs dat het een grafische installer is, dan moet het lukken door met de rechtse muisknop erop te klikken, kiezen voor eiegenschappen, tabblad "rechten" en een vinkje zetten bij "Uitvoeren van bestand toestaan". Daarna dubbelklikken om op te starten.

Offline Tod

  • Lid
Re: .bundle installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/18, 12:10:01 »
Excuses, bundle is niet iets voor Mac (ik was in de war met een appbundle script waar ik mee gewerkt heb).

Normaal zou dit moeten werken:
chmod +x bestandsnaam
sudo ./bestandsnaam

bestandsnaam vervangen door de naam van de bundle. De tab-toets zal eventueel aanvullen.

Ik denk zelfs dat het een grafische installer is, dan moet het lukken door met de rechtse muisknop erop te klikken, kiezen voor eiegenschappen, tabblad "rechten" en een vinkje zetten bij "Uitvoeren van bestand toestaan". Daarna dubbelklikken om op te starten.
Heb het op de tweede manier geprobeerd; en dan uitvoeren en vanuit de terminal. En kreeg toen de volgende foutmelding. Wat kan ik nu doen? De code uit proberen in de terminal?

Re: .bundle installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2013/04/18, 12:17:43 »
Inderdaad, blijkbaar is het nodig om dit vanuit de terminal te doen.

De installer heeft root rechten nodig, daarvoor zorgt de sudo in het commando.

Offline Tod

  • Lid
Re: .bundle installeren
« Reactie #8 Gepost op: 2013/04/18, 12:23:32 »
Inderdaad, blijkbaar is het nodig om dit vanuit de terminal te doen.

De installer heeft root rechten nodig, daarvoor zorgt de sudo in het commando.
Heb het geprobeerd via de terminal, alleen doet ie ook niet. Doe ik iets fout toevallig?

Re: .bundle installeren
« Reactie #9 Gepost op: 2013/04/18, 14:37:46 »
Waarschijnlijk staat het bestand niet in de homemap, dit is de locatie waar de terminal standaard start.

2 keuzes:
 - Zet het VMware bestand in de homemap.
 - Navigeer in de terminal naar de map waar het bestand staat.
    Voorbeelden:

# Staat het bestand in de Downloads map?
cd Downloads
# Misschien op het bureaublad?
cd Bureaublad
# Terug naar de homemap
cd
# Vanaf eender waar naar het bureaublad navigeren
cd $HOME/Bureaublad

Alle paden zijn hoofdlettergevoelig! Gebruik de tab-toets om paden automatisch aan te vullen. Kijk met het ls commando welke bestanden en mappen aanwezig zijn.

Offline Tod

  • Lid
Re: .bundle installeren
« Reactie #10 Gepost op: 2013/04/18, 15:31:53 »
Waarschijnlijk staat het bestand niet in de homemap, dit is de locatie waar de terminal standaard start.

2 keuzes:
 - Zet het VMware bestand in de homemap.
 - Navigeer in de terminal naar de map waar het bestand staat.
    Voorbeelden:

# Staat het bestand in de Downloads map?
cd Downloads
# Misschien op het bureaublad?
cd Bureaublad
# Terug naar de homemap
cd
# Vanaf eender waar naar het bureaublad navigeren
cd $HOME/Bureaublad

Alle paden zijn hoofdlettergevoelig! Gebruik de tab-toets om paden automatisch aan te vullen. Kijk met het ls commando welke bestanden en mappen aanwezig zijn.
Heb de map met het bestand in de homemap gezet, alleen dat wil ook niet helpen. Ik ga even een nieuwe downloaden want volgens mij heb ik niet de 64 bit  ???

Re: .bundle installeren
« Reactie #11 Gepost op: 2013/04/18, 16:01:45 »
x86_64 is wel degelijk de 64-bit versie en is totaal het probleem niet. Het probleem is dat het bestand ofwel niet in die map staat, of een andere naam heeft dan opgegeven.

Kijk alles nog eens dubbel na. Staat het bestand in uw persoonlijke map? Is de bestandsnaam exact hetzelfde? Gebruik de tab-toets om aan te vullen. Doet hij dit niet, heeft het geen nut om verder te typen want dan bestaat het sowieso niet.

Offline Tod

  • Lid
Re: .bundle installeren
« Reactie #12 Gepost op: 2013/04/18, 17:35:31 »
x86_64 is wel degelijk de 64-bit versie en is totaal het probleem niet. Het probleem is dat het bestand ofwel niet in die map staat, of een andere naam heeft dan opgegeven.

Kijk alles nog eens dubbel na. Staat het bestand in uw persoonlijke map? Is de bestandsnaam exact hetzelfde? Gebruik de tab-toets om aan te vullen. Doet hij dit niet, heeft het geen nut om verder te typen want dan bestaat het sowieso niet.
Het bestand stond in een map en ik heb nu in mijn homemap gezet. Nu lijkt ie iets te doen, alleen moet ik eerst even nog VMware Player verwijderen zegt ie? Alleen krijg dit even niet voor elkaar: Heb via sudo apt-get remove en via de synaptic geprobeerd alleen daar zie ik niet echt iets staan. Hoe kan ik dit nu even verwijderen?
« Laatst bewerkt op: 2013/04/18, 17:37:07 door Tod »

Offline Tod

  • Lid
Re: .bundle installeren
« Reactie #13 Gepost op: 2013/04/18, 18:07:25 »
x86_64 is wel degelijk de 64-bit versie en is totaal het probleem niet. Het probleem is dat het bestand ofwel niet in die map staat, of een andere naam heeft dan opgegeven.

Kijk alles nog eens dubbel na. Staat het bestand in uw persoonlijke map? Is de bestandsnaam exact hetzelfde? Gebruik de tab-toets om aan te vullen. Doet hij dit niet, heeft het geen nut om verder te typen want dan bestaat het sowieso niet.
Het bestand stond in een map en ik heb nu in mijn homemap gezet. Nu lijkt ie iets te doen, alleen moet ik eerst even nog VMware Player verwijderen zegt ie? Alleen krijg dit even niet voor elkaar: Heb via sudo apt-get remove en via de synaptic geprobeerd alleen daar zie ik niet echt iets staan. Hoe kan ik dit nu even verwijderen?