Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade 12.04 en nu kan ik bijna niks meer  (gelezen 622 keer)

Offline leila83

  • Lid
Upgrade 12.04 en nu kan ik bijna niks meer
« Gepost op: 2012/10/07, 13:28:37 »
Hoi allemaal,

Ik heb sinds 2007 ubuntu, door mijn broer die wél iets van computers begrijpt geinstalleerd. Helaas werkt hij nu in het Buitenland dus vraag ik jullie hulp. Ik heb 12.04 geinstalleerd maar krijg een foutmelding die zo snel weer verdwijnt dat ik het niet kan lezen. Mijn rechtermuisknop en toetsenbord werken in het geupgrade systeem niet. ik kan wel als ik op F6 druk mijn login naam intoetsen maar dan houd mijn toetsenbord er weer mee op. Op mijn desktop staan alleen mijn mappen die al op mijn desktop stonden. Die bestanden kan ik openen en ik zie dat de nieuwe versies van office wel goed zijn doorgevoerd... ik kan alleen niks intypen. Alle werkbalken en het startmenu ontbreken. Wat kan ik nog doen?.. of is er iemand die ik kan inhuren om er naar te kijken? Ik woon in Amsterdam.

Alvast bedankt,

Leila

Offline HarzG

  • Lid
Re: Upgrade 12.04 en nu kan ik bijna niks meer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/07, 14:22:25 »
Ik werk zelf op 2 pc's nog met 10.04 en op kantoor met 12.04, maar op alle systemen gebruik ik Xfce en niet Unity (de nieuwe grafische omgeving). Ik ben dus geen expert voor de nieuwe Unity-omgeving.
Bij het inlog-scherm zie je ergens een bolletje waarop je kan klikken om wat opties te zien. Daar staat ook Unity-2D erbij. Misschien werkt het daarmee beter.
Omdat je toetsenbord na een login niet werkt, is het probleem nogal lastig en misschien niet zomaar via het forum op te lossen.

In de 2e regel van de pagina van het forum zie je steunpunten. Als ik daarop klik, dan zie ik dat Gijsbert in Amsterdam kan helpen.

Op dit moment geef je iets te weinig informatie.
Laptop of desktop? Heb je een upgrade van 10.04 naar 12.04 uitgevoerd?

12.04 ziet er heel anders uit dan 10.04 en heeft aan de linkerkant een (menu)balk. Het zou kunnen dat deze balk alleen dan zichtbaar is, als je met de muis naar de linkerkant van je scherm gaat. (Je kan ook ALT-L gebruiken om deze balk zichtbaar te maken.) Als je op het bovenste icoontje klikt, zie je opties/programma's verschijnen. Zodra je daar iets gaat typen, worden je programma's aangeboden. Dat is de nieuwe manier van "menu". In de balk zie je ook een tandwiel (voor het wijzigen van instellingen). Daarmee kan je ook je toetsenbord of muis veranderen.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Ramana

  • Lid
Re: Upgrade 12.04 en nu kan ik bijna niks meer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/07, 14:37:21 »
Ik begrijp dat je een upgrade hebt gedaan van Ubuntu uit 2007 (Gutsy?) naar 12.04?
Ik denk dat dat niet kan (upgrades gaan vaak niet lekker, zeker niet met zo'n groot leeftijdsverschil).

Misschien is het verstandiger om eerst al je data veilig te stellen en dan een verse installatie te doen.
(helaas, a'dam ligt te ver uit de route...)
« Laatst bewerkt op: 2012/10/07, 14:54:53 door Ramana »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Upgrade 12.04 en nu kan ik bijna niks meer
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/07, 14:51:00 »
Misschien beter opnieuw installeren,
start op van een livecd van ubuntu, en dan proberen kiezen.
Dan de files kopieren die je wilt bewaren, naar een externe hd.
Dan linux opnieuw installeren en alles wissen bij de installatie.

Offline leila83

  • Lid
Re: Upgrade 12.04 en nu kan ik bijna niks meer
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/07, 21:36:27 »
@ramada, heb wel vaker geupdate , volgens mij tot 10.4.. ik ga eens kijken wat er met Alt L gebeurt, of ik dan wel iets te zien krijg. Heeft iemand een verklaring waarom mijn toetsenbord bij het opstarten wel werkt en zodra de computer is opgestart niet meer reageert?

Groetjes

Offline jan11000

  • Lid
Re: Upgrade 12.04 en nu kan ik bijna niks meer
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/08, 04:10:01 »
Als je pc opgestart is, trek eens je muis eruit, wacht 3 seconde, en sluit de muis weer aan, wat doet hij nu.