Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sound-juicer 2.28.1  (gelezen 2166 keer)

Offline bertus

  • Lid
sound-juicer 2.28.1
« Gepost op: 2011/12/05, 13:35:00 »
Hi,allemaal

Sinds enige tijd heb ik problemen  met het rippen(kopiëren) van muziek cd's, met sound-juicer.
Ik gebruik dit programma al een aantal jaren zonder enig probleem.
Maar de laatste tijd werkt het niet meer,zodra ik op de rippen knop drukt vliegt het hele programma eruit.

Dit zelfde probleem doet zich voor bij andere pc's, bij andere mensen, met Ubuntu 10.04.3 erop die ik zelf geïnstalleerd heb.
Op een oude pc van me waar nog 80.4 op staat, met sound-juicer 2.22.1 erop, daar werkt het wél goed.

Ik rip niet zo vaak cd's(een of twee keer per jaar)dus ik kan niet zeggen hoe lang dit al aan de hand is.

Mijn vraag: Zou iemand hier een naar willen kijken om te zien of het misschien een "bug"is in het programma?

Alvast bedankt en ik zie de reacties tegemoet,

Bertus

Re: sound-juicer 2.28.1
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/05, 14:05:43 »
Waar het mogelijk mee te maken heeft is de verandering van de API voor de dienst waar de albumgegevens worden opgehaald (MusicBrainz). Dat was/is ook de reden dat rippen in Rhythmbox niet meer goed werkt (of althans werkte). Echter dan vind ik het vreemd dat een veel oudere versie van SoundJuicer nog wél werkt. Overigens wordt er nu wel aan gewerkt lijkt het, maar ik betwijfel of die fixes (snel) naar de Lucidversie van SoundJuicer gaan komen.

Ubuntu: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/sound-juicer/+bug/797473
Upstream: https://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=652972

Wat je misschien zou kunnen doen is de laatste versie van SoundJuicer proberen (zelf compileren of een PPA zoeken) om te kijken of er verbetering in zit.

Offline bertus

  • Lid
Re: sound-juicer 2.28.1
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/05, 14:27:07 »
Erik.

Een ppa verkrijgen en compileren.. hoe doe ik dat??

Re: sound-juicer 2.28.1
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/05, 14:43:05 »
Erik.

Een ppa verkrijgen en compileren.. hoe doe ik dat??

Een PPA is een onofficiele bron voor een pakket (Personal Package Archive) gehost op Launchpad. Dat is een methode die vaak wordt gebruikt om een nieuwe versie van een programma (+ updates) te krijgen. Deze methode wordt over het algemeen niet aangeraden (zoveel mogelijk bij de standaardbronnen blijven voor jouw versie!). Als echter een bepaald pakket uit de standaardbronnen veel problemen geeft en je wilt het toch beslist gebruiken kan het een optie zijn. Je zou er eentje voor SoundJuicer kunnen zoeken.

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/PpaToevoegen
https://help.launchpad.net/Packaging/PPA

Voor compileren zie deze handleiding van forumlid Vistaus: https://sites.google.com/site/ubukuntu/werken-met-kubuntu/compileren



Offline Tom

  • Lid
Re: sound-juicer 2.28.1
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/05, 15:57:09 »
Wat u ook kunt doen is Soundjuicer verwijderen en Asunder  installeren staat ook in Synaptic.
Althans zo heb ik het gedaan en ben dik tevreden over Asunder.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: sound-juicer 2.28.1
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/05, 16:10:49 »
Wat u ook kunt doen is Soundjuicer verwijderen en Asunder  installeren staat ook in Synaptic.
Althans zo heb ik het gedaan en ben dik tevreden over Asunder.

Dat lijkt me inderdaad een betere optie om eerst te proberen (voor naar PPAs te grijpen).

Offline bertus

  • Lid
Re: sound-juicer 2.28.1
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/06, 17:12:15 »
Halo,
Heb het hier boven vermelde advies opgevolgd  en sound-juicer verwijderd en daar voor in de plaats Asunder geïnstalleerd, via terminal met Apt-get.maar ook deze werkt niet d.w.z. ik weet niet hoe ik de bestanden van de cd naar Asunder moet krijgen.

OP de werkbalk van Asunder heb ik drie knoppen: Opzoeken in cddb. : Voorkeuren en Info.
Ik kan dus op willekeurig welke knop drukken maar er gebeurd niks,
M.a.w. ik kan geen bestanden naar Asunder verplaatsen om te rippen.

Wat doe ik fout???

Bij voorbaat dank.

Bertus

Offline Tom

  • Lid
Re: sound-juicer 2.28.1
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/06, 23:04:37 »
Bertus ik deed dat altijd zo ,ik stak de CD in het station - dan even wachten tot het CD icoontje op het bureaublad stond - dan rechtsklik op het CD icoon en openen met Asunder.
Als Asunder dan komt staat alles al ingevuld u moet dan alleen drukken op Rippen.
Zo doe ik dat met Xubuntu en vroeger met Lucid LTS.
Of het alleszins ook nog zo werkt met Ubuntu 11.10 weet ik niet maar dacht het wel. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline bertus

  • Lid
Re: sound-juicer 2.28.1
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/06, 23:32:55 »
@wanda,
Inderdaad, zo zou het moeten werken,maar bij mij is dat niet het geval.Wanneer ik een cd in de lade stop en dan naar het icoontje  op het bureaublad ga staat ook Asunder niet in de lijst en ik kan het ook niet erbij zetten via eigenschappen, ik vindt dit een heel raar probleem.

Ik heb ook al gegoogled om iets te vinden en dan vindt ik heel mooie screenshots van Asunder, hoe die aan het rippen is en zo,maar geen uitleg hoe het aan het werk te krijgen.

Wie het weet mag het zeggen :| :| :|

groet
Bertus

Re: sound-juicer 2.28.1
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/06, 23:33:42 »
@Bertus
Wordt er helemaal niet geript of kan ie alleen rippen zonder informatie? (dus dat je titel1.ogg krijgt bijvoorbeeld ipv de correcte titel van een nummer) Dat is nogal een verschil. Indien het eerste dan lijkt het me eerder iets met het lezen van de CD te maken te hebben (nou ja vooral met het encoderen van de CD-audio in een bepaald formaat) in het tweede geval met de muziekdatabase.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/06, 23:35:16 door erik1984 »

Offline bertus

  • Lid
Re: sound-juicer 2.28.1
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/06, 23:57:35 »
@Erik
Hallo
Zoals gezegd. het programma doet helemaal niks.
ik krijg een blanco programma, met drie knoppen op de bovenbalk, waar ik verder niks mee kan.. geen gegevens of andere info of wat dan ook.

het is mij een raadsel,ik  krijg ook de audio bestanden niet in asunder.

Re: sound-juicer 2.28.1
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/07, 00:06:47 »
Vreemd. Dan zit het probleem misschien wat dieper. Zoals gezegd mis je mogelijk bepaalde bibliotheken om audio van cd om te zetten. Spelen de CDs wel gewoon af met bijvoorbeeld Totem?

Heb net zelf succesvol een CD geript met SoundJuicer uit het softwarecentrum, en ik draai ook Lucid. m.a.w. het kan wel. En anders zou je alsnog naamloze bestanden moeten krijgen. Asunder geeft bij dezelfde CD ook gewoon keurig de titels weer. Resultaten kunnen uiteraard wel per CD verschillen. Zit er bij de CDs die je hebt geprobeerd misschien kopierbeveiliging ofzo (niet dat ik ooit heb gemerkt dat dat werkt tegen rippen)? Als Asunder blanco blijft wil dat waarschijnlijk zeggen dat ie de CD uberhaupt niet herkent.

Offline Tom

  • Lid
Re: sound-juicer 2.28.1
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/07, 10:00:13 »
@Bertus kijk eens in Synaptic  of > libcue1  en  libcdio-cdda0  en libcdio10 geïnstalleerd zijn.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/07, 10:04:25 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.