Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fire fox heeft kuren  (gelezen 3047 keer)

Offline Elles

  • Lid
Fire fox heeft kuren
« Gepost op: 2008/01/24, 00:22:58 »
zit ik lekker te surfen....
blijft de site hangen (maak niet uit welke site want dat gebeurt op alle site's)
kan niks doen binnen de site,sluit FF zich zelf af.

de vraag wat kan het zijn??? en hoe kan ik dat weer goed krijgen.
Linux leek  wil graag makkelijke uitleg (en geen Engels talig site)
dual boot Mint 8 en xp

Offline joop905

  • Lid
Fire fox heeft kuren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/24, 00:25:56 »
Adobe Flash Player  voor Linux (plugin voor Firefox) is berucht.... Veroorzaakt vaak vastlopers van Firefox.

Offline Elles

  • Lid
Fire fox heeft kuren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/24, 15:18:58 »
Citaat van: joop905
Adobe Flash Player  voor Linux (plugin voor Firefox) is berucht.... Veroorzaakt vaak vastlopers van Firefox.
oke...moet ik adobe flash er af halen???
of zijn er andere oplossingen???
Linux leek  wil graag makkelijke uitleg (en geen Engels talig site)
dual boot Mint 8 en xp

Offline HP

  • Lid
Fire fox heeft kuren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/25, 11:06:42 »
Citaat van: Gohelena
of zijn er andere oplossingen???
Eerst even een terminalvenster openen en typen: firefox --safe-mode

FF opent dan in veilige modus. Je kunt dan tijdelijk add-ons verwijderen, meestal ligt het daar aan. Had je toevallig vlak voor het probleem zich voor het eerst voordeed een add-onn geinstalleerd / ge upgrade?
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Fire fox heeft kuren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/25, 11:18:07 »
heb het ook. en het ligt idd aan flash.
Momenteel heb ik er nog geen oplossing voor gevonden. (buiten flash er af gooien)

Arvid

ps: Als firefox vastloopt, wordt er dan een log aangemaakt met de foutcode/bugreport? Als dat zo is, waar kan ik die vinden. Of moet ik daarvoor ff opstarten via de commandline?

Offline Elles

  • Lid
Fire fox heeft kuren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/25, 13:08:54 »
Citaat van: HP
Citaat van: Gohelena
of zijn er andere oplossingen???
Eerst even een terminalvenster openen en typen: firefox --safe-mode

FF opent dan in veilige modus. Je kunt dan tijdelijk add-ons verwijderen, meestal ligt het daar aan. Had je toevallig vlak voor het probleem zich voor het eerst voordeed een add-onn geinstalleerd / ge upgrade?
1 add-om wil ik niet weg hebben dat is de spelling contole (i.v. met mijn woordblind)
maar de rest kon ik niet deinstaleren die knop is "onzichtbaar" ik zie hem wel..maar hij is grijs.

hoe de pc was voor de add-ons  was ik geloof goed..
mijn linux pc heb ik een tijdje niet gebruikt (het is mijn reserve pc) en viel op dat FF raar deed (ik had edgy eft) toen heb ik upgrade's gedraait tot 7.10 en nog problemen  wel iets minder.
het is wisselvallig zijn gedrag ik werk vaak met twee tabbladen dat geeft de meeste keuren...werken hele tijd op 1 pagina gaat beter..toch maakt ff keuren.
Linux leek  wil graag makkelijke uitleg (en geen Engels talig site)
dual boot Mint 8 en xp

Offline HP

  • Lid
Fire fox heeft kuren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/25, 13:26:01 »
Citaat van: Gohelena
Citaat van: HP
Eerst even een terminalvenster openen en typen: firefox --safe-mode

FF opent dan in veilige modus. Je kunt dan tijdelijk add-ons verwijderen, meestal ligt het daar aan. Had je toevallig vlak voor het probleem zich voor het eerst voordeed een add-onn geinstalleerd / ge upgrade?
1 add-om wil ik niet weg hebben dat is de spelling contole (i.v. met mijn woordblind)
maar de rest kon ik niet deinstaleren die knop is "onzichtbaar" ik zie hem wel..maar hij is grijs.
Grijs betekent vermoedelijk dat je er geen hebt.... overigens schreef ik add-ons, maar het zijn doorgaans de extensies die het probleem zijn. Hm nou ja het zou dat taalpakket kunnen zijn natuurlijk. maar....
Citaat
hoe de pc was voor de add-ons  was ik geloof goed..
mijn linux pc heb ik een tijdje niet gebruikt (het is mijn reserve pc) en viel op dat FF raar deed (ik had edgy eft) toen heb ik upgrade's gedraait tot 7.10 en nog problemen  wel iets minder.
.... met wat je hier schrijft: installeer firefox eens opnieuw. Maak wel een backup van je bookmarks. En verder:
1. Je vroeg ook iets over fout logs, wel die staan in /home/(username)/.mozilla/firefox
2. let wel, dit is een verborgen map en die moet je wel eerst even zichtbaar maken als je die niet kunt vinden, dat doe je in Ubuntu met bestandsbeheer > bewerken > voorkeuren.
3. in de map /.mozilla/firefox/.... kun je ook je bookmarks kopieren. Kijk er eens rond zou ik zeggen
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Elles

  • Lid
Fire fox heeft kuren
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/26, 13:37:25 »
Citaat van: HP
3. in de map /.mozilla/firefox/.... kun je ook je bookmarks kopieren. Kijk er eens rond zou ik zeggen
ehh waar kan ik die map vinden????
Locaties--->computer----> bestandsysteem----> (???????????? ) /.mozilla/firefox/
welke map is de (???????)
Linux leek  wil graag makkelijke uitleg (en geen Engels talig site)
dual boot Mint 8 en xp

Fire fox heeft kuren
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/26, 13:53:27 »
even verborgen bestanden zichtbaar maken Gohelena.

alles waar een punt voorstaat is verborgen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Elles

  • Lid
Fire fox heeft kuren
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/26, 13:59:25 »
Citaat van: Gandyman
even verborgen bestanden zichtbaar maken Gohelena.

alles waar een punt voorstaat is verborgen.
en hoe doe je dat???? ja sorry ik been een hele erge leek ;)
Linux leek  wil graag makkelijke uitleg (en geen Engels talig site)
dual boot Mint 8 en xp

Eider

  • Gast
Fire fox heeft kuren
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/26, 16:51:08 »
Beeld --> verborgen bestanden weergeven in de bestandsbladeraar
of via CTRL + H

Offline HP

  • Lid
Fire fox heeft kuren
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/26, 22:58:53 »
Citaat van: Eider
Beeld --> verborgen bestanden weergeven in de bestandsbladeraar
of via CTRL + H
Kijk aan dat is een goeie. Je opent de verkenner van Gnome (daarvan had je natuurlijk allang natuurlijk een shortcut gemaakt, een snelkoppeling, in je topbalk / het paneel) gaat naar directory /home , dubbelklikt daar op je gebruikersnaam en je drukt vervolgens op ctrl-H. Weer wat geleerd. Maar wat kun je in die directory? in /.mozilla/... kun je bij. een backup maken van je bookmarks.

NB. mozilla firefox is doorgaans voor alle gebruikers geinstalleerd, dus in de bovenstaande dir staan jouw persoonlijke instellingen. Zelf in directories als /usr/lib gaan wroeten zou ik niet zondermeer doen - als het al zou kunnen - zelfs ik heb daar geen ervaring mee. Om firefox eens geheel te verwijderen moet je synaptic gebruiken. Jouw persoonlijke mozilla instellingen uit die /home/{gebruikersnaam}/.mozilla/..... directory blijven dan meest wel behouden..... maar je backupped voor de zekerheid altijd je belangrijkste dingen he.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Elles

  • Lid
Fire fox heeft kuren
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/29, 17:18:03 »
Citaat van: HP
Citaat van: Eider
Beeld --> verborgen bestanden weergeven in de bestandsbladeraar
of via CTRL + H
Kijk aan dat is een goeie. Je opent de verkenner van Gnome (daarvan had je natuurlijk allang natuurlijk een shortcut gemaakt, een snelkoppeling, in je topbalk / het paneel) gaat naar directory /home , dubbelklikt daar op je gebruikersnaam en je drukt vervolgens op ctrl-H. Weer wat geleerd. Maar wat kun je in die directory? in /.mozilla/... kun je bij. een backup maken van je bookmarks.

NB. mozilla firefox is doorgaans voor alle gebruikers geinstalleerd, dus in de bovenstaande dir staan jouw persoonlijke instellingen. Zelf in directories als /usr/lib gaan wroeten zou ik niet zondermeer doen - als het al zou kunnen - zelfs ik heb daar geen ervaring mee. Om firefox eens geheel te verwijderen moet je synaptic gebruiken. Jouw persoonlijke mozilla instellingen uit die /home/{gebruikersnaam}/.mozilla/..... directory blijven dan meest wel behouden..... maar je backupped voor de zekerheid altijd je belangrijkste dingen he.
bedankt voor de tips om de verborgen bestanden te vinden!!!! weer wat geleerd!
in middels is FF opnieuuw geinstaleerd....hij loopt niet zo vaak vast als eerst!
Linux leek  wil graag makkelijke uitleg (en geen Engels talig site)
dual boot Mint 8 en xp

Offline HP

  • Lid
Fire fox heeft kuren
« Reactie #13 Gepost op: 2008/01/30, 00:05:14 »
Citaat van: Gohelena
inmiddels is FF opnieuuw geinstaleerd....hij loopt niet zo vaak vast als eerst!
Oei, maar loopt nog wel vast? Hij zou gewoon nooit meer vast moeten lopen. Ik ga er van uit dat je hebt herinstalleerd met synaptic. Misschien moet je ook eens proberen al je plugins, extensies en add-ons opnieuw te installeren vanuit FF zelf.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Elles

  • Lid
Fire fox heeft kuren
« Reactie #14 Gepost op: 2008/01/30, 17:46:49 »
Citaat van: HP
Citaat van: Gohelena
inmiddels is FF opnieuuw geinstaleerd....hij loopt niet zo vaak vast als eerst!
Oei, maar loopt nog wel vast? Hij zou gewoon nooit meer vast moeten lopen. Ik ga er van uit dat je hebt herinstalleerd met synaptic. Misschien moet je ook eens proberen al je plugins, extensies en add-ons opnieuw te installeren vanuit FF zelf.
hoe moet dat??

ik kan wel naar add-ons..maar zelf die kan ik niet verwijderen (ook niet in de veilige modus..) het knopje deinstaleren is "wazig/grijzig/onzichtbaar"?
en hoe ik plugins,en exensies moet verwijderen weet ik ook niet hoe :(
Linux leek  wil graag makkelijke uitleg (en geen Engels talig site)
dual boot Mint 8 en xp

macmaximus

  • Gast
Fire fox heeft kuren
« Reactie #15 Gepost op: 2008/03/15, 23:39:52 »
Kijk es bij deze oplossing: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/22111
Het verwijderen van gnash deed bij mijn de truc