Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy Heron  (gelezen 2038 keer)

Offline wiert

  • Lid
Hardy Heron
« Gepost op: 2008/04/24, 22:08:39 »
Zojuist Hardy Heron geinstalleerd. Ziet er goed uit. Toch een paar opmerkingen, waarvan ik hoop dat iemand weet wat ik kan doen.

1) Als ik mijn resolutie verander van 1200nogwat naar 1024, dan wordt bv firefox over het gehele scherm geplaatst. Daardoor is nu mijn taakbalk niet meer zichtbaar. Maar ook de knoppen afsluiten en minimaliseren (zeg maar de gehele bovenste balk) niet meer.
Als ik met rechts op een willekeurige plats op het scherm klik, dan "knippert" het scherm.
(misschien een beetje wazig verwoord, maar goed)
>>> Reboot, probleem verholpen.

2) Ook is mijn beeld niet erg scherp. nVidea drivers zijn geinstalleerd, systeem ook al gereboot.

2) Ik wordt erg zenuwachtig van "flitsende" manier van afsluiten van vensters. Hoe zet ik dit uit?
(ik vind persoonlijk ook niet dat dit in Ubuntu standaard na installatie toeters en bellen aan moeten staan, maar das een andere dicussie).

Verder erg tevreden. Start weer lekker snel op.

Hardy Heron
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/24, 22:44:54 »
Citaat van: wiert
Ik wordt erg zenuwachtig van "flitsende" manier van afsluiten van vensters. Hoe zet ik dit uit?
Waarschijnlijk vind je het bij Systeem-->Voorkeuren-->Advanced Desktop Effects (als dat bij Hardy op dezelfde plaats staat als bij Gutsy) Zoek dan naar "snapping windows" en vink dat uit.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline wiert

  • Lid
Hardy Heron
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/24, 22:52:34 »
Daar heb ik inderdaad ook naar gezocht, maar kom het nergens tegen.

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Hardy Heron
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/24, 22:53:37 »
Blijkbaar is het verplaatst, Prosper ...

Ik vind het ook nergens meer.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Offline wiert

  • Lid
Hardy Heron
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/25, 17:45:49 »
Iemand die advanced desktop effects toevallig al gevonden?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Hardy Heron
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/25, 17:59:26 »
compiz fusion icon, samen met advanced desktop settings via de synaptic installeren.
reuze makkelijk die compiz fusion icon.

Offline wiert

  • Lid
Hardy Heron
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/25, 18:14:58 »
Gedaan. En nu? Ik zie daar namelijk nergens een optie om die venster-effecten uit te zetten?

(ter info: icon staat na installatie in eerste instantie onder systeemgereedschappen)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Hardy Heron
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/25, 18:35:25 »
Citaat van: wiert
Gedaan. En nu? Ik zie daar namelijk nergens een optie om die venster-effecten uit te zetten?

(ter info: icon staat na installatie in eerste instantie onder systeemgereedschappen)
het komt niet actief in de taakbalk te staan uiterst rechts, vensterbeheer staat er wel degelijk bij:
rechtermuisknop: settings manager: vensterbeheer.

Offline wiert

  • Lid
Hardy Heron
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/25, 18:47:55 »
Oke ... ik heb em: ik moet "metacity"  hebben.
Bedankt!

Offline Merel

  • Lid
Hardy Heron
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/25, 20:10:59 »
Wat ik hier aanbreng  zal geen zoden aan de dijk brengen...
Maar het moet mij van het hart (en weinigen zullen dat tegenspreken) dat de voorkeurinstellingen inzake het uitzicht van desktop en vensters alles behalve vanzelfsprekend zijn en dat ze zeker niet intuitief en gebruiksvriendelijk zijn !.
Blijkbaar ben ik niet de enige die hiermee zit te knoeien. In dat opzicht heb ik nog liever Windows.
Twee  oude desktops Windows XP + Ubuntu 14.04

Offline Soul-Sing

  • Lid
Hardy Heron
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/25, 20:21:26 »
Citaat van: Merel
Wat ik hier aanbreng  zal geen zoden aan de dijk brengen...
Maar het moet mij van het hart (en weinigen zullen dat tegenspreken) dat de voorkeurinstellingen inzake het uitzicht van desktop en vensters alles behalve vanzelfsprekend zijn en dat ze zeker niet intuitief en gebruiksvriendelijk zijn !.
Blijkbaar ben ik niet de enige die hiermee zit te knoeien. In dat opzicht heb ik nog liever Windows.
dit is alles.....die compiz-icon is handig, maar verschijnt rechts in de taakbalk, dat is uw
¨windows/venster beheerder oa, maar regelt ook desktopeffecten.

Citaat
compiz fusion icon, samen met advanced desktop settings via de synaptic installeren.
reuze makkelijk die compiz fusion icon.

Offline Merel

  • Lid
Hardy Heron
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/25, 20:59:04 »
Leoquant
Bedankt voor de tip. Zal het proberen.
Hopelijk geeft compiz fusion icon geen nieuwe con-fusion pizallez (frans woordenspelletje)
Twee  oude desktops Windows XP + Ubuntu 14.04

Offline Merel

  • Lid
Hardy Heron
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/30, 15:06:01 »
Beste Leoquant,
In Synaptic gezocht op "Compiz"
In de lijst komen 3 items voor met "compiz-fusion"
Welke moet worden gedownload ? Bedankt
Twee  oude desktops Windows XP + Ubuntu 14.04

Hardy Heron
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/01, 14:28:43 »
geen van allen.

Je moet het pakket  "fusion-icon"  hebben.


Trouwens: twee van de drie pakketten die jij noemt zijn toch al geinstalleerd? Als dat niet zo is, dan klopt er iets niet.

Offline Merel

  • Lid
Hardy Heron
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/01, 15:23:31 »
Citaat van: sisosteven
geen van allen.

Je moet het pakket  "fusion-icon"  hebben. Trouwens: twee van de drie pakketten die jij noemt zijn toch al geinstalleerd? Als dat niet zo is, dan klopt er iets niet.
Bedankt sisosteven
Het woord icon vind ik niet.
Hier is hetgene wat in zie onder Synaptic aanbiedingen.
Ofwel ook HIER te bekijken , als de eerste link niet lukt.
Kijk ik er telkenmale over ?
Of werd het reeds binnengehaald vanwege gebruik van knop "Upgrade" bij de installatie ?

By the way, ik zit momenteel onder Windows en het weergeven van de lettertekens (ook in het forum) is stukken beter dan onder de vleugels van de Reiger. Verwonderlijk van nVidia dat ze geen goede drivers in huis hebben voor Linux !
Twee  oude desktops Windows XP + Ubuntu 14.04