Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vreemd firefox probleem  (gelezen 1108 keer)

Frederik

  • Gast
vreemd firefox probleem
« Gepost op: 2014/02/27, 22:16:45 »
Als ik vanuit Windows 7 aan mijn websites wil werken die op de externe schijf staan is het aanpassen en bekijken van webpagina's in de browser geen enkel probleem.
Zodra ik dat ga doen met Xubuntu 12 LTS begint het gedonder dat ik niet kan thuis brengen.
Het begint er mee dat als ik een index pagina in de browser wil bekijken ik de foutmelding krijg dat hij het bestand niet kan vinden en vervolgens starten er twee ongewenste tabbladen op, wat ik onder Windows nog nooit heb zien gebeuren. Dit gebeurd bij alle html bestanden.
Waardoor wordt dit veroorzaakt en los ik dit euvel op.

Het scannen van de externe schijf met MalwareBytes en Superantispyware levert helemaal niks op.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/28, 20:33:55 door Frederik »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: vreemd firefox probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/27, 23:32:04 »
Voldoet je website aan de W3C standaard?
Gebruik je Java op de pagina?
Kunnen we die pagina ergens bekijken?

Zomaar even een paar vragen ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Frederik

  • Gast
Re: vreemd firefox probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/28, 11:02:58 »
De website voldoet aan de W3C standaard, al zie ik de relatie niet met ongewenste tabbladen.
En ja er wordt ( op sommige pagina's) Javascript gebruikt (vanwege het programma Jalbum), maar niet op de index.
Het fenomeen doert zich voor op alle pagina's zodra ik deze lokaal open.
Bekijken: http://www.sylviavanopstall.nl/

Re: vreemd firefox probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/28, 14:50:33 »
Ik kan de pagina met FF ook gewoon bekijken. Je hebt denk ik een add-on die door html-malware is geïnstalleerd en die automatisch beide tabs openen. De namen Extern.com en Websites.com duiden daar ook op. Truc is bedoeld om het aantal unieke visitors op die sites te verhogen. Kijk bij Add-ons en extensies in FF, daar kun je dat weghalen.

Ik heb dit overigens bij mij ook eens gezien nadat mijn dochters denk ik op een button hadden geklikt met een tekst als "Kijk Justin Bieber nu in HD-kwaliteit met onze gratis HD-viewer"...

Offline Tom

  • Lid
Re: vreemd firefox probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/28, 15:21:18 »
Hier ook prima te zien (lezen) dus inderdaad een Addon denk ik.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline vanadium

  • Lid
Re: vreemd firefox probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/28, 17:53:04 »
OP heeft het niet over de website zoals het publiek die via het web bekijkt, maar over een lokaal opgeslagen kopie. Die lokale links worden door firefox op een andere wijze opgelost (niet dus) dan door Internet Explorer (wel). Om die lokaal opgeslagen kopie helemaal te kunnen testen alsof hij live zou staan, kan je een webserver (vb. apache en indien nodig php en/of mysql) installeren op je eigen computer. Dan kan je  de website zien via een URL http://localhost/... en zie je echt hoe hij ook op het internet zal functioneren.

Frederik

  • Gast
Re: vreemd firefox probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/28, 18:28:03 »
Dat vermoeden over malware had ik ook al maar ik kan niks vinden :(
Ik heb op mijn externe schijf een mapje met Mijn Websites en een paar index.html bestanden vertonen dit gedrag en anderen helemaal weer niet.
Met Windows heb ik nergens last van, het gebeurd alleen op Xubuntu.
De enige extensies die ik geïnstalleerd heb staan zijn: AdBlock Plus, Ubuntu Firefox Modifications en ShockWave Flash en verder helemaal niks!

Frederik

  • Gast
Re: [Opgelost] vreemd firefox probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/28, 20:05:36 »
Opgelost door Firefox te verwijderen, inclusief profiel map. Firefox opnieuw geïnstalleerd, probleem opgelost.
Blijf het een mysterie vinden.

Re: [Opgelost] vreemd firefox probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/28, 20:07:41 »
Mooi dat het is opgelost! Er is alleen een nieuwe manier van je topic als opgelost markeren: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=37125.0

Frederik

  • Gast
Re: [Opgelost] vreemd firefox probleem
« Reactie #9 Gepost op: 2014/02/28, 20:33:19 »
Het is weer geweldig!  ^-^