Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: EnVivo Cassette Converter  (gelezen 8679 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
EnVivo Cassette Converter
« Gepost op: 2011/06/25, 21:08:34 »
Bij de Aldi sinds vandaag te koop: de EnVivo Cassette Converter.
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_25/OFF03.SHTML

Werkt meteen, uit-de-doos, in Ubuntu 10.04. Bijgeleverde toepassing is..... Audacity (voor Windows). In Ubuntu simpelweg te installeren via Softwarecentrum, dus.

Als je nog unieke analoge geluidopnamen op cassette hebt liggen, beslist een aanrader.  :)

Re: EnVivo Cassette Converter
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/25, 21:31:08 »
Pjotr, heb een andere maar krijg de software niet installeren in xubuntu 10.04.2.

Wat doe ik fout.
Ik was vast ubuntu-gebruiker vanaf versie 17.10. Helaas draait 20.04LTS niet op mij n computer en ben ik overgestapt naar LINUX Mint 20.

Nummer 16824, Lid sinds 9 april 2011.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: EnVivo Cassette Converter
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/25, 21:32:42 »

Re: EnVivo Cassette Converter
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/25, 21:35:03 »
de ION Tape Express.

Ik was vast ubuntu-gebruiker vanaf versie 17.10. Helaas draait 20.04LTS niet op mij n computer en ben ik overgestapt naar LINUX Mint 20.

Nummer 16824, Lid sinds 9 april 2011.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: EnVivo Cassette Converter
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/25, 21:46:10 »
Ziet Audacity 'm?

Re: EnVivo Cassette Converter
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/25, 21:53:31 »
Jammer genoeg niet.

Xubuntu ziet hem helemaal niet.

Alle USB-poorten gebruikt, maar geen 1 keer werd de converter herkend.
Ik was vast ubuntu-gebruiker vanaf versie 17.10. Helaas draait 20.04LTS niet op mij n computer en ben ik overgestapt naar LINUX Mint 20.

Nummer 16824, Lid sinds 9 april 2011.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: EnVivo Cassette Converter
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/25, 21:58:55 »
Jammer genoeg niet.

Xubuntu ziet hem helemaal niet.

Alle USB-poorten gebruikt, maar geen 1 keer werd de converter herkend.

Heb je Audacity geïnstalleerd? Zo ja, dan zou ik toch even kijken of je in de voorkeuren van Audacity (onderdeel: opnemen apparaten) 't ding kunt kiezen. Had bij mij geen voor de hand liggende naam: iets van: USB-apparaat huppelepup USB PnP Audio Device: USB Audio (hw:1,0).
« Laatst bewerkt op: 2011/06/25, 23:12:06 door Pjotr »

Re: EnVivo Cassette Converter
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/25, 22:01:39 »
Pjotr, bedankt voor de tip.

Ga het komende week uitproberen.

Zit nu op mijn werk.
Ik was vast ubuntu-gebruiker vanaf versie 17.10. Helaas draait 20.04LTS niet op mij n computer en ben ik overgestapt naar LINUX Mint 20.

Nummer 16824, Lid sinds 9 april 2011.

Re: EnVivo Cassette Converter
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/26, 08:49:15 »
Goed om te weten. Mijn echtgenote wilde er één en ik heb 'm gisteren aangeschaft (zij werkt nog met Windows). Toch wel mooi dat 'ie ook gelijk onder Ubuntu kan draaien  :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: EnVivo Cassette Converter
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/26, 11:12:59 »
Goed om te weten. Mijn echtgenote wilde er één en ik heb 'm gisteren aangeschaft (zij werkt nog met Windows). Toch wel mooi dat 'ie ook gelijk onder Ubuntu kan draaien  :D

Ik was ook aangenaam verrast. Nu eens een keer geen Windows-stuurprogramma op het bijgeleverde CD'tje, maar oude bekende Audacity.

Tips:
- bijgeleverde (prut)batterijen zijn overbodig; hij trekt z'n prik volledig van de USB-poort;

- in de voorkeuren van Audacity moet hij bij het onderdeel Apparaten als opname-apparaat worden benoemd;

- het geluidvolume voor opnamen, stond bij mij standaard veel te zacht. Je kunt in de balk van het betreffende geluidspoor, dat verschijnt zodra je op de "opnameknop" klikt,  het opname-volumeniveau verhogen (ik zette 't op maximum, dat veroorzaakte geen vervorming).

- Na het stilzetten van de opname kies je voor Bestand - Exporteren, dan kun je de opname uitvoeren naar mp3.

- De aldus verkregen mp3's kun je normaliseren met mp3gain (terminalopdracht werkt vaak beter dan de grafische schil easymp3gain);
http://sites.google.com/site/computertip/faq#TOC-Hoe-kan-ik-het-geluidniveau-van-mij

- Bij mij had 't apparaatje moeite om zelf te stoppen (speelknop automatisch weer omhoog drukken) na einde cassettebandje. Hij ging dan maar door met de andere kant, en dat was niet mijn bedoeling, want ik had de schakelknop gezet op stoppen na einde bandje. Mechanisch foutje.