Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Zou jij doneren bij een gecoördineerde donatie actie van de Ubuntu NL gemeenschap voor de uitgave van Precise Pangolin?

Ja
10 (38.5%)
Misschien
9 (34.6%)
Nee
7 (26.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?  (gelezen 5527 keer)

Ik heb de gewoonte om een donatie aan de ontwikkelaars van Ubuntu wanneer ik een nieuwe LTS uitgave krijg. Binnenkort is het weer zo ver, en waarschijnlijk ben ik niet de enige. In het geval er veel mensen zijn die zo'n bijdrage willen doen, dan lijkt het mij leuk om die donaties op één hoop te gooien. Zo kunnen we dan als Nederlandse Ubuntu gemeenschap een gezamelijke donatie aan de ontwikkelaars te doen.

Wanneer we een mooi bedrag bij elkaar kunnen krijgen, dan is zo'n gecoördineerde donatie actie met behulp van Stichting Ondersteuning Ubuntu-NL wellicht te regelen.

Heb je ja gestemd, dan kan je in deze draad doorgeven hoeveel je zou willen doneren. Zo kunnen we een indruk krijgen van het totale bedrag dat we als gemeenschap zouden kunnen bijdragen.


(ps. Ik denk niet dat dit een commerciële actie is omdat de donatie gaat naar de ontwikkeling van Ubuntu, een Open Source besturingssysteem. Als ik dat verkeerd heb, dan is het natuurlijk geen probleem als deze poll wordt verwijderd.)
« Laatst bewerkt op: 2012/01/06, 11:03:34 door Thomas de Graaff »

Offline Tom

  • Lid
Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/06, 11:50:39 »
Misschien, moet eerst weten of mijn PC´s ook de Xubuntu 12.04 LTS draaien kwestie ondersteuning.
Bedrag 30 Euro waarom nu ik heb altijd gezegd vanaf dat ze een Distro vijf jaren ondersteunen ik bereid ben er ook iets voor te betalen.
Vijf jaren is niet niks vind ik ,daarbij ik gebruik Ubuntu/Xubuntu nu zins 2007 en als ik bedenk wat ik in die bijna vijf jaren uitgespaard heb alleen al kwestie de jaarlijkse anti virus progjes bv Norton ... nietwaar. ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/01/06, 12:05:26 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/06, 11:52:34 »
Ik ga zelf iets van 20,- euro doneren. (Mits 12.04 werkt natuurlijk, maar daar ga ik vanuit.)
« Laatst bewerkt op: 2012/01/06, 11:55:25 door Thomas de Graaff »

Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/06, 21:29:30 »
Ik zou ook doneren. Weet nog niet hoeveel, maar ik zou wel meedoen met doneren ja.

Offline atex

  • Lid
    • Stichting SoftwareConsulent.nl
Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/10, 21:31:58 »
Doneren is altijd wel mogelijk echter via de stichting SoftwareConsulent.nl doneren wij al een stuk via de verkoop van de cd's. Persoonlijk zou ik meer zien dat er donaties komen voor de promotie en het gebruik van Ubuntu/Open Source Software.
Ubuntu 12.04, Linux Mint en W7 Twitter: alextexel of softwaretexel

Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/10, 23:13:09 »
Je maakt wel veel reclame hè, de laatste tijd voor je bedrijf. ???

Inderdaad femke.

Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/11, 20:56:38 »
ik zou ook met plezier willen doneren; en er 25 echte flappers tegenaan gooien. Ook ik ga er van uit dat we met 12.04 op rozen zullen zitten.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/11, 21:50:08 »
Zodra we zo'n tien mensen hebben die met zekerheid iets willen doneren, dan ga ik bij de stichting het voorstel doen om zo'n gezamelijke donatie te organiseren. We zijn al op de helft. :)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/12, 17:51:30 »
Mijn geld kan je ook meerekenen ;)

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/19, 21:13:05 »
he.. de poll is gesloten?
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/01/19, 23:46:21 »
Ja, het was een poll van een week. Ik kan 'm nou niet meer heractiveren..

Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/01/20, 01:18:31 »
Ik heb hem op onbeperkt gezet. Dit was het resultaat tot nu toe:
Ja: 6
Misschien: 7
Nee: 5
Totaal: 18

Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #12 Gepost op: 2012/01/20, 13:46:45 »
Thx. :)

We denken erover om zo'n actie te houden, en dan ook op de komende release party zodat ook bezoekers van de party heel makkelijk een donatie kunnen doen aan Ubuntu ontwikkelaars, dmv. een donatiebus oid. Crowdfunding heet dat geloof ik, Obama heeft zijn presidentscampagne er mee gefinancierd.

Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #13 Gepost op: 2012/01/20, 14:06:07 »
Thx. :)

We denken erover om zo'n actie te houden, en dan ook op de komende release party zodat ook bezoekers van de party heel makkelijk een donatie kunnen doen aan Ubuntu ontwikkelaars, dmv. een donatiebus oid. Crowdfunding heet dat geloof ik, Obama heeft zijn presidentscampagne er mee gefinancierd.

Goed idee! :)

Offline frits1954

  • Lid
Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #14 Gepost op: 2012/01/25, 21:19:32 »
Goed Idee ?   ???

in 2008.4  in Amsterdam stond er een Collecte pot op de balie
Je kon er ook Ubuntu t-shirts kopen naar ik meen
Ik kwam pas laat binnen( moest werken ) er stonden ook kraampjes
http://www.multiseatpc.be/ ik heb de folder nog  :)

Doneren is altijd wel mogelijk echter via de stichting SoftwareConsulent.nl doneren wij al een stuk via de verkoop van de cd's. Persoonlijk zou ik meer zien dat er donaties komen voor de promotie en het gebruik van Ubuntu/Open Source Software.

Gelukkig Hebben we ook nog bedrijven die Linux steunen dus dat komt wel goed, alleen reden we het niet

laten we er een feest van maken mei   XD   :)

Frits
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #15 Gepost op: 2012/01/25, 22:23:25 »
We zouden inderdaad wat promotiepakketten met wearables en accecoires enzo kunnen bestellen. Meer bestellen=lagere prijs. Die kunnen we dan met 2 euro winst verkopen op de Party 2012 en zo hebben we dan een leuke winst eruit voor Ubuntu-NL of voor de donatie aan Canonical.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Een donatie van de Ubuntu NL gemeenschap aan de Ubuntu ontwikkelaars?
« Reactie #16 Gepost op: 2012/01/26, 14:43:54 »
10! count me in...
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10