Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluidskaart  (gelezen 590 keer)

Offline dickieb

  • Lid
geluidskaart
« Gepost op: 2016/02/14, 11:56:57 »
Beste forumleden,

Zoals ook bij de rubriek Andere distributies gezegd:  ik heb het normale scherm weer terug, omdat Linux Mint 17.3 verwijderd en Linux Mint 17.2 weer geïnstalleerd is.

Stuurprogrammabeheer op mijn laptop, waar Linux Mint 17.3 probleemloos op werkt zegt:  er zijn geen niet vrije stuurprogramma's in gebruik.
Stuurprogrammabeheer op mijn desktop, waar Linux Mint 17.3 op vastliep en waar Linux Mint 17.2 nu weer op geïnstalleerd is zegt:  dit apparaat gebruikt een alternatief stuurprogramma. NVIDIA 304 wordt aanbevolen, maar xserver – xorg – video – nouveau is, zo lijkt het, geselecteerd.

Mij lijkt dat ik deze NVIDIA 304 moet selecteren maar ik durf dit niet zonder meer te doen.

Offline dickieb

  • Lid
Re: geluidskaart
« Reactie #1 Gepost op: 2016/02/26, 14:33:06 »
Mau, als ik het bericht goed begrijp kan ik, nadat in stuurprogrammabeheer NVIDIA 304 is geselecteerd en de computer opnieuw is opgestart, weer opwaarderen naar Mint 17.3. Klopt dat?

Ik bedacht me later nog dat ik mogelijk de fout heb gemaakt door het opwaarderen naar 17.3 direct te doen nadat de computer gestart was. Volgens mij had ik beter even kunnen wachten tot de 99 seconden voorbij waren waarna er gezocht wordt naar beschikbare updates (de tip van Pjotr: "Maak beschikbare updates duidelijker zichtbaar").

Kan het zijn dat de melding van de terugvalmodus is ontstaan omdat de processen 'opwaarderen naar 17.3' en 'zoeken naar beschikbare updates' (na 99 seconden) tegelijkertijd liepen en daardoor elkaar in de weg zaten? 

Offline dickieb

  • Lid
Re: geluidskaart
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/13, 08:53:27 »
Mau, hartelijk dank voor de hulp. Ik heb de aanwijzingen over het selecteren van de geluidskaart opgevolgd en alles lijkt goed te werken.