Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: laptop valt stil en vraagt om ontgrendelcode  (gelezen 427 keer)

Offline Wissink

  • Lid
laptop valt stil en vraagt om ontgrendelcode
« Gepost op: 2014/08/19, 21:33:14 »
Bij gebruik van het draadloze netwerk voor tv uitzendingen, krijg ik na een tijdje de vraag om te ontgrendelen. Hoe kan dit voorkomen worden?

Re: laptop valt stil en vraagt om ontgrendelcode
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/20, 13:26:19 »
En daarnaast: gebruik je wel Ubuntu of een andere Linux, waar dit forum voor bedoeld is? Dit omdat je verder geen OS vermeld en pas gisteren hier een account hebt gemaakt...

Offline Henkp

  • Lid
Re: laptop valt stil en vraagt om ontgrendelcode
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/20, 14:35:15 »
Bij gebruik van het draadloze netwerk voor tv uitzendingen, krijg ik na een tijdje de vraag om te ontgrendelen. Hoe kan dit voorkomen worden?

Ga naar systeeminstellingen en dan naar schermvergrendeling, zorg dat daar niets aangevinkt staat, en als het goed is heb je daar dan geen last meer van.

Veel succes,
Henk

Offline Henkp

  • Lid
Re: laptop valt stil en vraagt om ontgrendelcode
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/20, 16:16:21 »
HenkP heeft een glazen bol!
Wie weet heb je het aan het rechte eind.
Ik zelf heb toch altijd wel het idee dat men meer info kan geven dan 1 zinnetje.  ;) ;)

Wat ben je weer grappig vandaag!

Re: laptop valt stil en vraagt om ontgrendelcode
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/20, 17:38:31 »
Misschien is het wel de sleutelbos ontgrendelen...  =D
Als Femke niet voor computer Jomanda wil spelen kunnen we een pol beginnen: 'Raad het probleem vd TS'.

Overigens ben ik het wel met Femke eens; soms wordt een probleem wel erg makkelijk gedumpt, zonder veel moeite qua zelfinitiatief/onderzoek of infoverstrekking (om de mensen die het probleem moeten oplossen nog enigszins behulpzaam te zijn... >:().
Wellicht is het een idee om een sticky te maken met een 'Checklist voordat je een (onbegrijpelijk en dus kansloos) probleem dumpt'.


Offline Henkp

  • Lid
Re: laptop valt stil en vraagt om ontgrendelcode
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/20, 17:57:41 »
Wellicht is het een idee om een sticky te maken met een 'Checklist voordat je een (onbegrijpelijk en dus kansloos) probleem dumpt'.

@VuurVosje, Ja bijvoorbeeld zoals hier onder,
Een beperkt overzicht van de belangrijkste apparatuur in uw computer maakt u als volgt:

Open een terminalvenster en tik daarin de volgende tekst:
    inxi -F

Druk op Enter.

Hebt u een probleem met Linux, en vraagt u hulp op een forum? Als u dit beperkte overzicht kopieert en plakt in uw hulpvraag op een forum, dan kan men u makkelijker helpen.

Offline Wissink

  • Lid
Re: laptop valt stil en vraagt om ontgrendelcode
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/22, 09:39:46 »
Mag ik allen danken voor uw reacties. Ik werk pas kort met Ubuntu als gebruiker.

Re: laptop valt stil en vraagt om ontgrendelcode
« Reactie #7 Gepost op: 2014/08/22, 09:55:39 »
Geen probleem!
Wij willen je graag helpen, en hoe meer info jij ons geeft hoe beter dat gaat.
 :)