Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inloggen op de wiki nu alleen nog via OpenID  (gelezen 26514 keer)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Inloggen op de wiki nu alleen nog via OpenID
« Gepost op: 2012/08/01, 12:36:59 »
Vanaf vandaag is het inloggen op de wiki alleen nog maar mogelijk met een account op Launchpad.

De redenen waarom we deze wijziging doorgevoerd hebben zijn:
  • Makkelijk: je hebt nu maar 1 account nodig (je LP account) om in te loggen op verschillende diensten van Ubuntu NL, inloggen op het forum kan ook al via Launchpad.
  • We weren zo tientallen spamaccounts per dag
  • Geen wachtwoordgegevens meer op onze server, dus minder risico op lekken daarvan
Wat betekent dit voor de huidige accounts op de wiki?
Zodra je in wil loggen op de wiki word je doorgestuurd naar een loginpagina op Launchpad. Op deze pagina log je in met de gegevens van je Launchpad account. heb je nog geen account, dan kan je op dat moment een account aanmaken.
Zodra je ingelogd bent, word je weer teruggestuurd naar de wiki waar je je bestaande account kan koppelen aan je LP account.
Voer je wiki-loginnaam in (hoofdlettergevoelig), waarna er om je wiki-wachtwoord gevraagd wordt. Is de koppeling gelukt dan kan je hierna alleen nog maar inloggen via LP.

Wordt er niet gevraagd om het wachtwoord van je wiki-account, dan heb je een foutje gemaakt bij het invoeren van je wikinaam. Ga een stap terug en probeer het opnieuw, of geef het hier aan zodat we het kunnen herstellen.

Het koppelen is niet gelukt of er zijn andere problemen:
Lukt de koppeling met je bestaande account niet, geef dat dan aan in dit topic.
Ook voor andere vragen of problemen met het inloggen op de wiki kan je hier terecht.
Mailen mag ook, stuur dan een mail met je wiki-loginnaam, LP-loginnaam en het e-mailadres waarmee je op de wiki geregistreerd hebt naar beheer apenstaart lists.ubuntu-nl.org
« Laatst bewerkt op: 2012/08/01, 16:36:11 door Johan van Dijk »

Re: Inloggen op de wiki nu alleen nog via OpenID
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/01, 12:47:47 »
"De gebruikersnaam die u heeft gekozen is al in gebruik."

Dus jullie hebben de oude accounts niet eerst verwijderd, begrijp ik hieruit? Want ik heette Vistaus op de wiki en wil nu dus Vistaus kiezen na het inloggen met OpenID en dan krijg ik die foutmelding.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Inloggen op de wiki nu alleen nog via OpenID
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/01, 13:15:05 »
Die melding lijkt me normaal, want je wil je bestaande account koppelen aan je Launchpad ID.
De wiki vraagt dan als het goed is om het huidige wachtwoord wat je in moet vullen.

Re: Inloggen op de wiki nu alleen nog via OpenID
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/01, 13:35:44 »
Oh, net deed ie dat niet en nu wel. Bedankt in ieder geval! :)

1 dingetje nog: misschien dat jullie Launchpad nog kunnen informeren over dit? Want als je nu dus naar die inlogpagina wordt doorgestuurd op LP dan zegt LP dat Ubuntu-NL geen herkende service is noch wat de Wiki dan voor informatie krijgt.
Citaat
You have used your Single Sign On ID to access a site which is not recognised by Launchpad Login Service:

http://wiki.ubuntu-nl.org/
If you proceed, the following information will be available to the website:

Yes, sign me in or cancel

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Inloggen op de wiki nu alleen nog via OpenID
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/01, 23:24:05 »
Good busy!!
Heb zojuist succesvol mijn account gekoppeld aan mijn LP.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Inloggen op de wiki nu alleen nog via OpenID
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/29, 17:27:36 »
Waar moet ik mijn account koppelen? Ik vind het niet in de instellingen?

Re: Inloggen op de wiki nu alleen nog via OpenID
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/29, 17:41:53 »
Als het goed is krijg je daar de eerste keer dat je inlogt met je openID een melding over, Timo. Als het mis gaat moet je het documentatieteam even contacteren, liefst via IRC  :)