Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Windowstoets In Linux  (gelezen 824 keer)

[OPGELOST] Windowstoets In Linux
« Gepost op: 2011/08/01, 23:59:34 »
L.S.

IK heb het merkwaardige fenomeen, dat op mijn werkcomputer, uitgerust met Debian Squeeze de Windowstoets in Win XP (via VirtualBox niet werkt en dat op een andere PC met Ubuntu 10.04 03 het wel werkt (zelfde Windows!). Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Ik werk zo graag met de Windowstoets als ik toch in Windows (Excel) moet zijn, met name om de Verkenner op te starten.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/08/04, 21:12:02 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Windowstoets In Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/02, 21:45:21 »
Ik zie onder Ubuntu bij 'Sneltoetsen' onder Bureaublad 'Expo key' staan met als toetscombinatie 'Mod4+E' - dat is de betreffende Windowstoets. Deze toets mis ik bij de sneltoetsen bij Debian. Je kunt wel een toets toevoegen, maar dan wordt een opdrachtregel gevraagd en die ken ik niet. Dus...

Ik zie nu dat bij Ubuntu bij configuratie-editor->compiz->plugins->expo->allscreens->options het volgende staat: expo_key, met als waarde: <Mod4>4 staat. Bij Debian ontbreekt deze plugin. Het zal daar wel mee te maken hebben vermoed ik. Maar daarmee heb ik nog geen oplossing.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/08/02, 22:00:45 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline mrGee

  • Lid
Re: Windowstoets In Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/04, 13:41:21 »
Hallo

Dat is in Debian te veranderen; kies (die van mij praat Engels en is zelf virtueel)
System-Preferences-Keyboard en dan 2e tabblad Layouts en dan
rechtsonder Layout options; Alt/Win-key behaviour, zet dat naar;
Meta is mapped to the left Win-key ( of naar alle twee Win keys)

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: Windowstoets In Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/04, 21:10:05 »
Dank je Gerrit, dat is het; er zijn meer wegen naar Rome.
Gelijk waarschijnlijk ook een ander probleempje verholpen vermoed ik, want af en toe veranderde de indeling van het toetsenbord plotseling, wat dus gekoppeld bleek aan de Win-toets.

Buzzin ook dank voor het meedenken!

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/08/04, 21:13:19 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.