Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.  (gelezen 11101 keer)

Offline woteb

  • Lid
Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #25 Gepost op: 2007/11/21, 23:28:10 »
Stimmt
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

  • Lid
Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #26 Gepost op: 2007/11/26, 15:03:28 »
Hier een leuke howto om rox-filer te installeren en te configureren: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=171203
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline emargen

  • Lid
Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #27 Gepost op: 2007/11/26, 22:53:14 »
Nou kben wel onder de indruk! Een heleboel praktische tips om een Ubuntu versie minimaal te maken. Inderdaad een Howto of Wiki waard. Een maar: voor de echt wat oudere PC's zou ik toch eens kijken naar bijvoorbeeld Puppy Linux......met de live-CD (van slechts 100MB) maak je niks kapot! Het kleine hondje is ook nog eens verrassend goed in het herkennen van (wireless-) netwerkadapters.......dus in een mum van tijd zit je zo op internet!

NasT

  • Gast
Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #28 Gepost op: 2007/12/11, 09:32:42 »
Beste,

bedankt voor deze tips, maar toch één vraagje over deze Xubuntu, is het mogelijk om dit in het nederlands te installeren?

Mvg, Tamara

Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #29 Gepost op: 2007/12/11, 12:01:44 »
Als je toch Konsole installeert (kdelibs nodig) dan kan je even goed Krushader (grafische versie van mc) installeren. En waar heb je dat mooie iconenthema vandaan?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #30 Gepost op: 2007/12/11, 16:32:49 »
@ Nast , gewoon op de Alternate of Live-cd kiezen met voor de taal die je wil. Bij de live-cd wordt dit nog eens gevraagd in de installatie-wizard. Als je het toch vergeten bent, of je had geen internet tijdens de installatie (dan zijn nog veel programma's onvertaald) dan ga je in Xubuntu naar zoiets als Systeem >> talen (kan anders zijn werk op gnome) :)

succes

Offline woteb

  • Lid
Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #31 Gepost op: 2007/12/11, 16:46:06 »
Citaat van: SeySayux
Als je toch Konsole installeert (kdelibs nodig) dan kan je even goed Krushader (grafische versie van mc) installeren. En waar heb je dat mooie iconenthema vandaan?

- SeySayux
Je bedoelt zeker krusader..?? Dat iconenthema is hier te vinden: http://www.carpicon.com/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid
voor de desktopiconen en voor de mapjes op het bureaublad: http://www.gnome-look.org/content/show.php/black-white?content=70299 (zijn Gnome iconen)
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #32 Gepost op: 2007/12/11, 17:03:27 »
Citaat van: woteb
Citaat van: SeySayux
Als je toch Konsole installeert (kdelibs nodig) dan kan je even goed Krushader (grafische versie van mc) installeren. En waar heb je dat mooie iconenthema vandaan?

- SeySayux
Je bedoelt zeker krusader..?? Dat iconenthema is hier te vinden: http://www.carpicon.com/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid
voor de desktopiconen en voor de mapjes op het bureaublad: http://www.gnome-look.org/content/show.php/black-white?content=70299 (zijn Gnome iconen)
Ja ik bedoelde krushader. En die icoontjes op je desk zijn toch in kleur?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline woteb

  • Lid
Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #33 Gepost op: 2007/12/11, 19:05:01 »
Klopt, je hebt gelijk. Voor mijn Kubuntu-lite gebruik ik black/white iconen, voor IceWM gebruik ik Dark-glass, hier is de link: http://www.kde-look.org/content/show.php/Dark-Glass+reviewed?content=67902

Maar het is krusader (zonder die 'h').
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Kees3

  • Lid
Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #34 Gepost op: 2008/02/25, 16:53:58 »
Ik ben dit aan het proberen, maar ik krijg de volgende foutmelding:
Package icepref is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package icepref has no installation candidate
Ik heb een commandline systeem geinstalleerd mbv de alternate Xubuntu 7.10 cd. Wat moet ik doen?

Offline woteb

  • Lid
Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #35 Gepost op: 2008/02/25, 20:14:07 »
Nog een keer die regels plakken en dan met de pijltjestoetsen naar icepref gaan en dat met weghalen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Kees3

  • Lid
Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #36 Gepost op: 2008/02/26, 09:57:50 »
Citaat van: woteb
Nog een keer die regels plakken en dan met de pijltjestoetsen naar icepref gaan en dat met weghalen.
Dat had ik inderdaad gedaan, gaat verder goed, behalve dat ik na het opstarten van icewm icepref niet kan instellen. Verder gaat het wel goed, het is inderdaad supersnel.

Offline woteb

  • Lid
Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #37 Gepost op: 2008/02/26, 10:48:48 »
Icepref was t/m Dapper in de repo's van Ubuntu opgenomen. I.p.v. icepref kun je ook icemc gebruiken om je menu's te bewerken en iceconf om je IceWM in te stellen.
En in combinatie met roxfiler is IceWM ook nog mooi, aantrekkelijk en makkelijk te maken omdat je iconen op je desktop kan zetten.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Kees3

  • Lid
Xubuntu Zo snel mogelijk laten draaien.
« Reactie #38 Gepost op: 2008/02/26, 11:10:14 »
Ok, bedankt. Ik heb iceWM draaien, ga wel wat googlen op rox-filer.