Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke distributie (???)  (gelezen 6066 keer)

Re: Welke distributie (???)
« Reactie #25 Gepost op: 2013/04/16, 14:22:34 »
Ik zei al: "Ja". Dat betekent dus dat ik het geprobeerd heb. Sterker nog: ik typ dit vanuit GNOME Shell 3.8 die ik al weken gebruik nu. Werkt als een zonnetje :)

En excuus, had niet gezien dat dit jou topic was :-[

Offline bjeli

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #26 Gepost op: 2013/04/16, 14:33:38 »
Ooh. Inderdaad. Dan had ik inderdaad wat specifieker moeten zijn in m'n vraagstelling. Maar jij beantwoord het zoals ik het bedoelde. Ervaringen en bij voorkeur het met positieve ervaringen gebruikt hebben... dat was m'n bedoeling.

Maar top! Gnome 3 vond ik erg mooi. Helaas dwaalde ik af naar OpenSUSe om het te testen. Met alle nadelige gevolgen van dien.. Jeetje, vannacht tot half 2 bezig geweest om het weer te herstellen en ook weer Windows 'bootable' te maken die ik vooralsnog als fall-back behoud omdat ik veel nieuwe dingen test.

Vanavond eerst Ubuntu weer geinstalleerd krijgen. Dan is het kwestie van dubbel klikken en gaat het vanzelf / spreekt voor zich?

Hahaha, geen probleem. Dat was ook met een knipoog terug. Ik ben al super blij dat men hier zo welwillend is.

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Offline bjeli

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #27 Gepost op: 2013/04/16, 20:08:54 »
Heeft iemand trouwens ervaringen om met installeren van gnome3 op ubuntu?
http://www.gnome.org/getting-gnome/

Ja, gewoon met de GNOME 3 Team PPA: https://launchpad.net/~gnome3-team/+archive/gnome3
Overigens had je daar beter even een eigen topic voor kunnen openen ;)

Maar hoe installeer ik dit precies? Als ik klik op gnome op ubuntu (op de gnome site) kom ik in ubuntu software. Maar gevoelsmatig zegt me dat die niet goed is omdat die misschien vele andere dingen installeert, die ik eigenlijk niet wil ;-)

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Re: Welke distributie (???)
« Reactie #28 Gepost op: 2013/04/16, 20:12:58 »
Hangt ervanaf welke versie je gebruikt. Als je 13.04 hebt zoals ik dan is die PPA aan te raden als je GNOME Shell wilt want de Shell in het Softwarecentrum is een beetje halfbakken omdat Ubuntu niet alle GNOME-pakketten heeft geüpgrade en daardoor werkt het een beetje instabiel.
Maar als je op 12.04 of 12.10 zit dan kun je gewoon GNOME Shell installeren uit het Softwarecentrum en zou ik die PPA niet aanraden want op die 2 versies is het niet nodig.

Offline bjeli

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #29 Gepost op: 2013/04/16, 20:35:24 »
Dank je. Hij is bezig met installeren. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet!

Weet iemand of het mogelijk is met gnome 2 (fall-back) de dash home te activeren om programmas snel te vinden?

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Re: Welke distributie (???)
« Reactie #30 Gepost op: 2013/04/16, 20:36:23 »
Graag gedaan :)

En nee, met fallback kun je de Dash niet out-of-the-box gebruiken. Wat je wél kunt doen als je 12.04 hebt is vanuit de fallback ALT+F2 doen en dan als commando ingeven:

unity-2d-launcher

Dan kun je wel de Dash gebruiken. Maar dat werkt dus alleen op 12.04

Offline bjeli

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #31 Gepost op: 2013/04/16, 20:55:48 »
Ik ben nog bezig met gnome 3 installeren. Helaas heb ik een "hele fijne" (NOT) wifi connectie. Moest me te pleures zoeken naar een ethernet kabel voordat ik bedraade internet had.  Dan kan ik dat straks even uitproberen.
Ohja, dat heeft met de wifi connectie te maken. Moet nog het rijtje van Pjotr af werken om het werkend te krijgen. De vorige keer was het overigens ook niet gelukt... Dus sta voor een raadsel.

Ik vind de menu structuur fijn in oude gnome maar de zoekfunctie vind ik ook goed. Als je lui bent door de menu heen te spitten.

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit