Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Wat vind je handiger voor videokletsen en gewoon bellen: Skype of Google Talk?

Skype, want...
8 (25.8%)
Google Talk, want...
4 (12.9%)
Iets anders, namelijk...
1 (3.2%)
Allebei even goed
0 (0%)
Ik doe niet aan videokletsen en internetbellen
18 (58.1%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 2012/01/28, 18:11:03

Auteur Topic: Opiniepeiling: de beste toepassing voor internetbellen (Skype, Google Talk, ...)  (gelezen 2734 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wat vinden jullie de beste toepassing voor videokletsen en internetbellen: Skype, Google Talk, of wat anders? Zelf ben ik er nog niet uit, dus mijn stem kan ik nu nog niet uitbrengen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!  :)

--Toevoeging: onder Google Talk versta ik tevens Google Chat.  :P
« Laatst bewerkt op: 2011/12/29, 18:15:43 door Pjotr »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Hmm, ik weet het nog niet helemaal... Ik gebruik eigenlijk nooit de videobelfunctie van welk programma dan ook, maar als ik het mocht kiezen ging ik voor skype. Omdat er een groot bedrijf achter zit, en het gewoon werkt, zonder toeters en bellen :)

Niet echt uitgebreid geprobeerd, maar met Skype vind ik het niet de goede kant op gaan. Heb momenteel toch voor Gtalk gestemd.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Tom

  • Lid
Voor die enkele keren dat ik chat  is het absoluut alleen met Google Talk.
Ik hoef daar zelfs geen programma voor te installeren ,aangezien ik dat via mijn Browser en dan Gmail account kan doen.

Edit: voor veel chatters is waarschijnlijk o.a Pidgin makkelijker ,maar aangezien ik heel weinig chat heb ik die dus verwijderd.
Ook kun je dit progje (online) gebruiken dat met meerdere chat programma´s etc werkt > https://imo.im/


Ik ben Xubuntu User dus geen gewibber en gewabber toestanden. XD
« Laatst bewerkt op: 2011/12/29, 19:23:55 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Voor die enkele keren dat ik chat  is het absoluut alleen met Google Talk.
Ik hoef daar zelfs geen programma voor te installeren ,aangezien ik dat via mijn Browser en dan Gmail account kan doen.
Maar al zou je een programma moeten gebruiken zitten er al genoeg in Ubuntu ingebouwd :P
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
skype. Omdat er een groot bedrijf achter zit
Citaat van: Cheap Applications
met Skype vind ik het niet de goede kant op gaan
Skype is tegenwoordig eigendom van Microsoft, als opensource evangelist hoor je dat niet te gebruiken :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Skype is tegenwoordig eigendom van Microsoft, als opensource evangelist hoor je dat niet te gebruiken :lol:
Nou dat je het niet hoor te gebruiken valt best mee. Dan mag jij vanaf nu geen mp3 bestanden meer luisteren.
Oh en vergeet even niet je extra stuurprogramma's even uit te zetten :P

Nee maar sinds MS met het idee kwam om het over te nemen heb ik het idee gekregen dat het bedrijf achter skype het juist tot een hel heeft proberen te maken, terwijl ik het daarvoor mijn absolute #1 bekroond had.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Nou dat je het niet hoor te gebruiken valt best mee. Dan mag jij vanaf nu geen mp3 bestanden meer luisteren.
Vandaar ook de :lol: achter de opmerking .......
Maar was het MP3 patent niet eigendom van Alcatel en hadden de Linux-gebruikers geen toestemming van hun ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline liawim

  • Lid
absoluut skype, omdat dat het enige programma wat fatsoenlijk werkt onder linux. heb zon beetje alle programmaś geprobeerd.(empathy,pidgin, emesene, etc.) of het werkte helemaal niet of het was niet stabiel.

gr. wim

Offline emiel1976

  • Lid
absoluut skype, omdat dat het enige programma wat fatsoenlijk werkt onder linux. heb zon beetje alle programmaś geprobeerd.(empathy,pidgin, emesene, etc.) of het werkte helemaal niet of het was niet stabiel.

gr. wim

Mee eens.

Ik gebruik Skype omdat vrijwel niemand die ik ken Google talk gebruikt.
Tevens vind ik het zeer goed werken en heb ik altijd goede kwaliteit, ook in Linux dus niet te klagen.

ook hier Skype omwille van een oud gebruik. We bellen vooral met iemand in Frankrijk en iemand in Duitsland. Die hebben van die Skype-telefoons.

Google talk kennen ze zelfs niet.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline joop905

  • Lid
Is hier een veel gebruikt stuk je gereedschap voor chat,vastelijn,  (grootverbruiker, Wereldpakket 11,49 incl.btw)

Onbeperkt bellen naar vaste nummers in 40 Europese landen.
en ver daarbuiten

Het enige minpuntje is de nieuwe eigenaar


Offline RikRik

  • Lid
Wij gebruiken Skype al jaren in Ubuntu, ideaal voor ons, omdat familie in binnen- buitenland het ook gebruiken.

Hier is er zogezegd geen vaste lijn niet meer en kan ik enkel bellen via VOiP. Er hangt een linksys pap2t aan mijn router die vervolgens is aangesloten op mijn "vaste-lijn" telefoontoestellen. Ook dit is een vorm van internet bellen? Het grote nadeel is dat sommige mensen zichzelf terug horen. Er is dus een echo en sommige mensen vinden dit uiterst vervelend. Door mijn hardware uit te schakelen, dit houdt in: mijn router in bridgemode zetten zodat het ip-adres toekomt op mijn computer, kan ik wel bellen via mijn computer. Het enige programma dat ik dan werkend krijg is QuteCom. De echo blijft op deze manier wel achterwege voor de mensen aan de andere kant van de lijn. Als mijn computer het Ip-adres toegekend krijgt, heb ik echter geen netwerk meer. Dit is ook weer ambetant. Maar mijn provider verbind nu éénmaal mijn vast nummer aan mijn dynamisch Ip-adres om misbruik te voorkomen. Moet ik nu een keuze maken voor andere, of heeft de topicstarter enkel tot doel om het beperkt te houden tot "internetbellen" waarvoor men een computer nodig heeft?

Offline Nardon

  • Lid
Skype. Ik gebruik Google Talk ook wel, maar er zijn maar weinig mensen die dat hebben.. :P Skype wordt gewoon meer gebruikt, dus daarom doe ik dat ook. (ja, ik ben een meeloper.. :P)

Offline Bloom

  • Lid
Ik weiger propriëtaire protocollen te gebruiken voor communicatie. Bij mij is het dus SIP. En daarmee kun je ook videochatten: met Ekiga Softphone bijvoorbeeld (zit in de standaard repository's van Ubuntu en Debian).
Maar ook XMPP komt als protocol in aanmerking en dan kom je bijvoorbeeld bij Google Talk terecht.

Ik  zweer bij Ekiga softphone.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Google Talk vind ik beter. Veel lichter, wat eenvoudiger van lpzet en de kwaliteit is HD met mijn webcam (heb een HD-webcam) en dat krijgt Skype niet voor elkaar. Tevens loopt Skype nogal eens vasg.

Niettemin gebruik ik toch maar Skype voor videobellen omdat maar weinig mensen die ik ken GTalk hebben (zelfde reden waarom ik nog steeds MSN gebruik). Maar heb wel op GTalk gestemd, want het is wel mijn voorkeursprogramma.

Skype, omdat het altijd werkt. Google Talk zou ik moeten kunnen gebruiken in Empathy, maar dan kan ik geen videobellen gebruiken.

Skype zou alleen gebruik moeten maken van Gstreamer, dan werkt alles een stuk beter.

Offline Dave

  • Lid
niet meer. heb het wel eens geprobeerd met skype maar die vertraging vond ik verschrikkelijk. Ga je praten en komt de ander er zo weer doorheen want die was al eerder begonnen.
En nu het van microsoft is moet ik het sowieso niet meer.

Offline Dave

  • Lid
google chat zie ik er nog bij staan. Dat is wel eens handig om iemand met computerproblemen te helpen, ook omdat je daar geen flash nodig bent.