Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

Kdenlive volgorde tracks veranderen

<< < (2/2)

partyrabbit:

--- Citaat van: MKe op 2023/01/06, 16:12:33 ---Okay, duidelijk.

Goede vraag partyrabbit. Het zit zo: ik heb van een optreden van mijn band opname van 3 camera’s die elk het hele optreden hebben gefilmd uit verschillende hoeken.

--- Einde van citaat ---

Ik zou de drie tracks inladen in V1, V2 en V3. Want je hebt drie tracks die je gezamelijk default wilt laten zijn. Beetje mijn 2 tracks default voorbeeld, maar dan gewoon drie.
Dan eruit knippen wat je wilt knippen, en laten staan wat je zichtbaar wilt hebben.
En dan wat ruimer knippen zodat je meteen ook ruimte hebt voor overgangen.

Van bovenaf kijken, want dat is je eindresultaat.
Je ziet dus eerst V3, dan V2 en dan V1.
Dus in dit voorbeeld hieronder het eerste stukje bij het eerste pijltje⬇ zie je V3 en NIET V1 die er ook nog staat. In het tweede stukje zie je V2. En het derde pijltje en het laatste stuk zie je dus WEL V1.
Dan krijg je een beetje dit idee....

     ⬇ ⬇     ⬇             ⬇
V3 _    _  _  _  _
V2   __  _      _  _ _
V1 ________________

(leg ik het een beetje duidelijk uit zo?)

In elk geval succes!

MKe:

--- Citaat van: asilnevs op 2023/01/06, 17:05:48 ---Dan heb je een multicamera project en Kdenlive kun je hiervoor instellen. Eerst zorgen dat alle camerabeelden in sync op de tijdlijn staan.
Daarna kun je via ¨Gereedschap¨ ¨Hulpmiddel voor multicamera¨ aanvinken.
De Project Monitor zal dan al je beelden tonen. Als je de video dan begint af te spelen kun je in de Project Monitor op het beeld klikken dat je wilt hebben. Dit doe je voor de gehele lengte.
En klaar is kees.
Als het beeld hakkelt dan zou je ook proxies kunnen inschakelen.
Zorg dat je enkel het geluid van de video dat je wilt inschakelt, de andere sporen uitschakelt.
Ik heb dit juist op de laatste versie (Appimage) van Kdenlive geprobeerd en werkt perfect.
In deze video wordt het zo ongeveer uitgelegd: https://youtu.be/HSqwLwl6-Qk

--- Einde van citaat ---
Fantastisch, precies wat ik nodig heb.

MKe:

--- Citaat van: partyrabbit op 2023/01/10, 14:36:23 ---
--- Citaat van: MKe op 2023/01/06, 16:12:33 ---Okay, duidelijk.

Goede vraag partyrabbit. Het zit zo: ik heb van een optreden van mijn band opname van 3 camera’s die elk het hele optreden hebben gefilmd uit verschillende hoeken.

--- Einde van citaat ---

Ik zou de drie tracks inladen in V1, V2 en V3. Want je hebt drie tracks die je gezamelijk default wilt laten zijn. Beetje mijn 2 tracks default voorbeeld, maar dan gewoon drie.
Dan eruit knippen wat je wilt knippen, en laten staan wat je zichtbaar wilt hebben.
En dan wat ruimer knippen zodat je meteen ook ruimte hebt voor overgangen.

Van bovenaf kijken, want dat is je eindresultaat.
Je ziet dus eerst V3, dan V2 en dan V1.
Dus in dit voorbeeld hieronder het eerste stukje bij het eerste pijltje⬇ zie je V3 en NIET V1 die er ook nog staat. In het tweede stukje zie je V2. En het derde pijltje en het laatste stuk zie je dus WEL V1.
Dan krijg je een beetje dit idee....

     ⬇ ⬇     ⬇             ⬇
V3 _    _  _  _  _
V2   __  _      _  _ _
V1 ________________

(leg ik het een beetje duidelijk uit zo?)

In elk geval succes!

--- Einde van citaat ---
Jup, erg duidelijk en in combinatie met de multicamera tool werkt dit geweldig.


Bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik ben veel wijzer geworden.

partyrabbit:
Mooi! Succes.

Leuk hè, video's maken!?  ^-^

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie