Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus  (gelezen 61170 keer)

Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #100 Gepost op: 2015/03/12, 13:56:04 »
Nou, dan laat je het toch lekker zo als het is, niet meer druk over maken dan, dat doet de rest wel.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #101 Gepost op: 2015/04/23, 09:24:22 »
Fijn, Adblock mag in Duitsland legaal gebruikt worden!
http://www.nu.nl/internet/4035426/adblockers-in-duitsland-officieel-toegestaan.html
Bizar, dat als het illegaal zou worden verklaard door de rechter, derden jou kunnen dwingen om naar je advertenties te kijken. Deze wereld is compleet van het padje....

Citaat van: Shameless copied.....
Volkomen gestoorde ontwikkeling, laat duidelijk zien hoe corrupt deze branch is en hoe men tegen consumenten aankijkt.
We moeten onbeperkt advertenties accepteren, die op ons afgestemd zijn, omdat ze alles bijhouden wat wij doen, middels loggers op onze eigen computers. Enorme schending van onze privacy.
Vervolgens is er een bedrijf dat bedenkt, dat wij wel willen betalen voor het tegenhouden van deze ongevraagde rotzooi.
Ditzelfde bedrijf geeft vervolgens aan hoe ze eigenlijk tegen ons aankijken. Wij zijn achterlijk volgens hen, want ze laten zich betalen om toch advertenties door te laten. Hiermee worden wij dan weer geconfronteerd terwijl we al betaald hebben om dit tegen te houden. In feite is dit fraude en oplichting. Wordt tijd dat er hard ingegrepen wordt door de EU, van andere landen in de wereld valt niets te verwachten.
Moreel en ethisch zijn ze in deze branch volledig de weg kwijt en dat zal alleen maar erger worden.

Nog een detail:
Citaat
Eerder dit jaar werd al bekend dat onder meer Google en Microsoft het bedrijf (Adblock) betalen om advertenties toch te laten doorkomen.
Wat we al dachten, weten we nu. Als je maar een zak geld meebrengt, dan laten we jouw advertenties door (maar vertellen het niet aan de gebruikers, waarom zouden we?). Money rules the world!

Ter zake: de addon blijkt "voorlopig" goedgekeurd te zijn. Het lijkt zo te zijn dat de auto-update nu wél werkt (zit nu op 0.9.1.1, de laatste stabiele versie). Weet het niet zeker (van het auto-update), zal het vnv nog checken op andere machines.....
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/ublock/
« Laatst bewerkt op: 2015/04/23, 09:27:48 door markba »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #102 Gepost op: 2015/04/23, 09:52:13 »
Hij staat nog op 0.9.1.0 via de link

Citaat
µBlock 0.9.1.0  Geen herstart

Heb zelf nog geen update gekregen en sta dus ook nog op deze versie.
Staan de automatische updates aan (voor deze addon)? Bij mij staat het "standaard". Neem aan dat het betekent dat het dan de algemene instelling overneemt. De datum van "Laatst bijgewerkt" is bij mij 19 maart 2015. Weet zo niet (meer) of ik dat handmatig heb gedaan.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #103 Gepost op: 2015/04/23, 10:50:39 »
Ik ook niet. Ik heb nog 08.6.0 en heb nu de updates dan maar op "Aan"gezet. Nog geen acties gezien.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #104 Gepost op: 2015/04/23, 10:55:45 »
Volgens mij werkt automatische update niet onder Firefox. Inmiddels is de naam (iets) veranderd in uBlock Origin. De laatste versies: https://github.com/gorhill/uBlock/releases.

Edit: onjuist, er zijn nu twee versies: uBlock en uBlock Origin. Zie reacties hieronder.
« Laatst bewerkt op: 2015/04/23, 18:04:40 door Bert Ernste »
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #105 Gepost op: 2015/04/23, 11:10:19 »
uBlock is geforked, er is nu uBlock en uBlock origin (uBlock0), de laatste is van de originele ontwikkelaar maar die heeft de hoofd ontwikkeling overgedragen naar een ander. Ik ben zelf over naar uBlock omdat daar een team achter zit, uBlock0 is een éénpersoons project geworden.

https://github.com/chrisaljoudi/uBlock/releases

automatisch updaten werkt overigens voor beide (nog) niet volgens mij
« Laatst bewerkt op: 2015/04/23, 11:13:03 door valk »

Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #106 Gepost op: 2015/04/23, 11:14:16 »
Aha, dank!
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #107 Gepost op: 2015/04/23, 11:27:45 »
Aha, dank!

Voor de Firefox gebruikers is uBlock misschien een betere keuze omdat de uBlock0 ontwikkelaar aangeeft minder bekend te zijn met de Firefox API. Maar voor mij is het feit dat uBlock0 meer een éénpersoons project is de voornaamste reden om uBlock te gebruiken


0.9.3.0
@gorhill gorhill released this 20 days ago · 204 commits to master since this release
The uBlock project's main development responsibilities have been transferred to Chris Aljoudi (chrisaljoudi on GitHub).
This fork is still under my responsibility, and I will keep updating the Chrome and Opera stores. I will ensure the Firefox version keep working fine.
Both projects are expected to diverge over time.

Alhoewel hij later zegt:
0.9.4.1
@gorhill gorhill released this 10 days ago · 90 commits to master since this release
Just to clear up misunderstanding: I will keep both the Chromium/Firefox working fine. I am not as familiar with the Firefox API as I am with the Chrome API, but nothing which I can't take on in the longer term, the same way I did not know anything about the Chrome API when I started HTTPSB. If anything, uMatrix on Firefox will be a good exercise in dealing with the intricacies of the Firefox API.



Offline Tom

  • Lid
Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #108 Gepost op: 2015/04/25, 15:54:02 »
Ik heb versie 0.9.7.0 uBlock Origin van 10 Mei voor Firefox en hij gaat zeer goed !.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/12, 08:21:35 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #109 Gepost op: 2015/04/25, 20:45:25 »
Fijn, Adblock mag in Duitsland legaal gebruikt worden!
http://www.nu.nl/internet/4035426/adblockers-in-duitsland-officieel-toegestaan.html
Bizar, dat als het illegaal zou worden verklaard door de rechter, derden jou kunnen dwingen om naar je advertenties te kijken. Deze wereld is compleet van het padje....

Inderdaad. Zij mogen wel ongevraagd hun flash-banners mijn cpu, harddisk en dergelijke gebruiken en harder laten werken voor hun rotzooi  :mad:

Ontopic: Ublock draait hier nog steeds naar tevredenheid.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #110 Gepost op: 2015/04/25, 21:46:01 »
Hier draait nu versie 9.3.5 als een zonnetje. Zeer goede blocker zeer tevreden over.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline RikRik

  • Lid
Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #111 Gepost op: 2015/04/25, 22:03:30 »
in mijn browser gebruik ik uBlock Origin v0.9.4.4

Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #112 Gepost op: 2015/04/26, 19:03:00 »
Dan maar een manuele upgrade gedaan en zit nu op versie 9.5.1 uBlock Origin voor FF
« Laatst bewerkt op: 2015/04/26, 21:03:50 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #113 Gepost op: 2015/04/26, 20:37:05 »
Ik gebruik nu uBlock Origin 0.9.5.1 in Firefox.

Offline Tom

  • Lid
Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #114 Gepost op: 2015/05/18, 19:20:14 »
Ik gebruik nu uBlock Origin 0.9.7.5 in Firefox. Werkt nog altijd uit de kunst.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #115 Gepost op: 2015/05/18, 19:23:35 »
Ik merk geen verschil tussen de oude Adblock en de huidige uBlock Origin in Google Chrome. 

Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #116 Gepost op: 2015/05/18, 21:02:55 »
uBlock in Firefox is inderdaad prima :) Alleen mogen ze nog wel even van AdGuard leren hoe je een elementblokkeerder inbouwt want dat heeft AdGuard IMHO een stuk beter voor elkaar.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #117 Gepost op: 2015/05/18, 21:04:54 »
uBlock in Firefox is inderdaad prima :)
uBlock in Chrome of Chromium is ook prima  =D

Adguard AdBlocker krijgt ook goede beoordelingen. Ik ga deze blocker maar eens proberen.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/18, 21:09:56 door RikRik »

Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #118 Gepost op: 2015/05/18, 21:23:30 »
Ik gebruik nu uBlock Origin 0.9.7.5 in Firefox. Werkt nog altijd uit de kunst.
Zijn er nu opmerkelijke verbeteringen Tom? Of is het gewoon een aantal bug-fixes die erin verwerkt zijn ?

Edit: ik zit nu ook op 9.7.5 en nu zie ik dat deze blocker een element blokkeert op Startpage.com (?) dat had ik voorheen nooit .
« Laatst bewerkt op: 2015/05/18, 21:26:17 door Joshua Orbit »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline RikRik

  • Lid
Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #119 Gepost op: 2015/05/19, 08:58:53 »
uBlock in Firefox is inderdaad prima :) Alleen mogen ze nog wel even van AdGuard leren hoe je een elementblokkeerder inbouwt want dat heeft AdGuard IMHO een stuk beter voor elkaar.
AdGuard draait nu ook op m'n mobiel en tablet, eindelijk verlost van reclame en andere zooi in Android.
Bedankt voor de tip, AdGuard doet het heel goed in de Linux-browsers  :D

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #120 Gepost op: 2015/05/19, 11:58:42 »
uBlock in Firefox is inderdaad prima :) Alleen mogen ze nog wel even van AdGuard leren hoe je een elementblokkeerder inbouwt want dat heeft AdGuard IMHO een stuk beter voor elkaar.
AdGuard draait nu ook op m'n mobiel en tablet, eindelijk verlost van reclame en andere zooi in Android.
Bedankt voor de tip, AdGuard doet het heel goed in de Linux-browsers  :D

Iemand uBlock voor Firefox mobiel (android) al eens geprobeerd? Ik draai nu uBlock 0.9.10 volgens mij en dat lijkt prima te gaan

Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #121 Gepost op: 2015/05/21, 09:38:03 »
uBlock in Firefox is inderdaad prima :) Alleen mogen ze nog wel even van AdGuard leren hoe je een elementblokkeerder inbouwt want dat heeft AdGuard IMHO een stuk beter voor elkaar.

Waar zit dan het verschil in als ik vragen mag?
Ik gebruik uBlock en vaak element blokering en ik moet zeggen dat het prima werkt. Of mis ik iets?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #122 Gepost op: 2015/05/21, 09:53:12 »
Ik snap ook niet preceis waar Vistaus op doelt.
(je kunt via settings -> filters v derden diverse elementenblokkeerders instellen)

uBlock in Firefox is inderdaad prima :) Alleen mogen ze nog wel even van AdGuard leren hoe je een elementblokkeerder inbouwt want dat heeft AdGuard IMHO een stuk beter voor elkaar.

Waar zit dan het verschil in als ik vragen mag?
Ik gebruik uBlock en vaak element blokering en ik moet zeggen dat het prima werkt. Of mis ik iets?

Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #123 Gepost op: 2015/05/21, 10:58:32 »
Ik vind die van AdGuard persoonlijk makkelijker. Dat mag ik vinden, toch? :)

Re: Tip: Gebruik uBlock in plaats van Adblock Plus
« Reactie #124 Gepost op: 2015/05/21, 11:26:42 »
Uiteraard, alleen werd uit je bericht niet duidelijk of het een mening was of een feitelijke waarneming van verschillen/prestaties.
Ik vermoedde het laatste.
 :)