Ondersteuning > Software en configuratie

OpenOffice verwijderen/vervangen?

(1/1)

wr19026:
Aangezien ik de Linux versie van StarOffice 8 eb wil ik dit ipv. OpenOffice gaan gebruiken. De optie Installeer Toepassingen laat me OpenOffice niet verwijderen omdat "Er zijn andere applicaties die van deze applicatie afhankelijk zijn."

Mijn vraag: wat is de beste manier om dit toch voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt.

Dennis Kaarsemaker:
Gebruik de synaptic package manager (systeem -> beheer -> synaptic)

wr19026:

--- Citaat van: Dennis ---Gebruik de synaptic package manager (systeem -> beheer -> synaptic)
--- Einde van citaat ---
Ok, dat begrijp ik. Mijn vervolgvraag is waarschijnlijk erg dom, maar aangezien ik pas net met Linux begonnen nemen jullie me het hopelijk niet kwalijk :)

Als ik OpenOffice 2 verwijder via Synaptic komt het ook niet meer via Toepassingen -> Kantoor tevoorschijn neem ik aan. Maar hoe kan ik in die lijst nu links naar StarOffice8 aanmaken?

Of andere programma's, want eigenlijk wil ik Firefox ook upgraden naar 1.5RC1.

Oftewel; hoe kan ik een toepassing die niet in de keuzelijst voorkomt toch in het dropdown menu toevoegen?

Alvast bedankt,
Wilco

Dennis Kaarsemaker:

--- Citaat van: wr19026 ---
--- Citaat van: Dennis ---Gebruik de synaptic package manager (systeem -> beheer -> synaptic)
--- Einde van citaat ---
Ok, dat begrijp ik. Mijn vervolgvraag is waarschijnlijk erg dom, maar aangezien ik pas net met Linux begonnen nemen jullie me het hopelijk niet kwalijk :)

Als ik OpenOffice 2 verwijder via Synaptic komt het ook niet meer via Toepassingen -> Kantoor tevoorschijn neem ik aan. Maar hoe kan ik in die lijst nu links naar StarOffice8 aanmaken?
--- Einde van citaat ---
Via de menu editor in het menu toepassingen -> systeem

--- Citaat van: wr19026 ---Of andere programma's, want eigenlijk wil ik Firefox ook upgraden naar 1.5RC1.
--- Einde van citaat ---
Daar zou ik nog even mee wachten, er komen binnenkort Ubuntu pakketten voor.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie