Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: de instalatie ubuntu en grub  (gelezen 1404 keer)

Offline Geordi

  • Lid
de instalatie ubuntu en grub
« Gepost op: 2010/01/13, 10:06:45 »
Hallo forum leden,

Omdat ik Ubuntu niet goed werkend krijg wil ik het weer deïnstalleren.
Problemen met het flash pakket en grafische driver.
Ik heb hem naast Vista 32 Bit staan maar die wil ik voorlopig behouden.
Nu is er natuurlijk ook de grub die ook gedeïnstalleerd moet worden.

Ik wil er komende of volgende week Windows 7 Ultimate 64 Bit schoon op installeren, misschien geeft dat problemen en dat wil ik voorkomen.

Mijn vraag hoe doe ik dat? Of is dat niet nodig omdat ik toch een nieuwe installatie doe?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/13, 10:27:47 door Geordi »

Re: de instalatie ubuntu en grub
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/13, 10:50:12 »
Grub staat in de MBR van je harde schijf, zodra je Windows installeert overschrijft Windows het MBR met de eigen bootloader. Wil je nog wel Ubuntu opnieuw installeren?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/14, 16:02:36 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Geordi

  • Lid
Re: de instalatie ubuntu en grub
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/14, 11:07:42 »
Ik vindt Ubuntu een mooie platform en wil het graag werkend hebben maar ben inmiddels te verwent geraakt aan Windows en W7 heeft goede recensies.
Ik gebruik mijn PC voornamelijk als een mediacentrum.
Download wat series, films, muziek, luister streaming radio, skype en bekijk homevideo`s en foto`s mee.
Ik had moeite met het goed geïnstalleerd krijgen van de adobe flashplayer, alles leek goed te gaan maar er zat een fout in.
Daardoor kon ik geen andere software en drivers meer installeren (zie eerdere topic`s paar maanden terug) http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/(vergrote)-achtergrond-ziet-zonder-de-balken/?topicseen
Mijn Grafische driver kon ik ook niet goed instellen, dus de werkbalken vielen buiten het scherm. (TV Sharp via HDMI)
Ik geloof dat ik het problemen alleen had kunnen verhelpen als ik een nieuwe installatie had gedaan, maar dan moest ik nog het geluid werkend krijgen via optisch output (Audio installatie)l en HDMI output (TV)
Als iemand voor al deze problemen een oplossing weet en mij dat stap voor stap kan uitleggen hoe Ubuntu probleemloos geïnstalleerd te krijgen, dan overweeg ik zelfs om alleen Ubuntu te installeren.

Mijn PC ;
Acer Aspire X3200
Processor e4450
NVidia 9200
Realtek High Definition Audio
TV Sharp AQUOS HD ready
« Laatst bewerkt op: 2010/01/14, 11:21:13 door Geordi »

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: de instalatie ubuntu en grub
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/14, 12:02:43 »
Een verse install (met de CD) gevolgd door de aanwijzingen op deze site lijkt mij de beste methode.

Met jouw specs zou de zaak probleemloos moeten kunnen draaien.

Re: de instalatie ubuntu en grub
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/16, 11:22:25 »
Ik snap niet echt wat er mis kan gaan, Toepassingen -> Ubuntu softwarecentrum -> zoeken op "Adobe Flash" -> klik op Installeren.

Offline Geordi

  • Lid
Re: de instalatie ubuntu en grub
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/18, 11:14:21 »
Weet ik ook niet ben na de installatie internet opgegaan en toe flashplayer nodig was de instructies opgevolgd.
Maar iets in het archief was niet goed en daarna kon ik niets meer installeren geen drivers en software.
Maar inmiddels Windows 7 Home Premium 64 Bit draaien met Google Chrome en Mozilla’s Thunderbird.

Werkt prima!

Re: de instalatie ubuntu en grub
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/18, 11:49:46 »
Maar wil je nog Ubuntu installeren? Zo ja, volg de link die Lexaldo gaf of deze http://wiki.ubuntu-nl.org/Installatie en http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen Daarmee zou het toch moeten lukken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.