Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live CD (hardy) werkt niet (meer)  (gelezen 891 keer)

Offline Grieteke

  • Lid
Live CD (hardy) werkt niet (meer)
« Gepost op: 2008/08/03, 17:27:02 »
Ik probeer om van de oude computer van mijn vader een dual boot XP en Ubuntu te maken. Mbv de live cd (gparted) de C-schijf verkleind en de D-schijf verwijdert. Hierbij kreeg ik een vage foutmelding (helaas niet opgeschreven). Daarna XP opnieuw opgestart, na het draaien van checkdisk draaide XP weer goed.

Nu wilde ik dus verder gaan met de installatie van Ubuntu, maar opeens werkt de live cd niet meer goed. Als ik kies voor het installeren van ubuntu of het testen van ubuntu krijg ik uiteindelijk de volgende regels in beeld:
[#.#] SQUASHFS error: Unable to read page, block ...
[#.#] SQUASHFS error: Unable to read fragment cache block ...
[#.#] SQUASHFS error: sb_bread failed reading block
De regels vliegen over het scherm, dus erg lastig te lezen (#.# slaat op een nummer dat in beeld verschijnt).

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het zou kunnen oplossen? Ik heb de cd getest op fouten en die zijn er niet (het is een cd van de ship-it).

Offline mcgyver

  • Lid
Live CD (hardy) werkt niet (meer)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/03, 19:39:52 »
Ik denk als eerste aan een slecht functionerende, oude of vuile cd speler.

Offline Grieteke

  • Lid
Live CD (hardy) werkt niet (meer)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/03, 21:23:23 »
Tot nu toe heeft deze cd speler het altijd prima gedaan, dus wel vreemd.
Als ik de volgende keer weer bij mijn ouders ben (en bij die computer) zal ik het iig eens met een zelf gebakken cd'tje proberen. Een ruime maand geleden heb ik die er ook eens in gestopt en die werkte prima.

Offline Grieteke

  • Lid
Live CD (hardy) werkt niet (meer)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/30, 17:38:21 »
Ik heb het vandaag met een zelf gebakken cd geprobeerd, en dit werkt prima. Combinatie van geperste live-cd en cd speler zal het probleem geweest zijn.