Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Asus laptop draadloos internet  (gelezen 1389 keer)

jpds

  • Gast
Asus laptop draadloos internet
« Gepost op: 2008/10/28, 16:32:38 »
Hallo, ik heb hier een Asus laptop waarmee ik op het internet zou willen. Op win XP geen probleem maar al ik Ubuntu opstart wel. Waar kan ik iets instellen of dergelijke om dat werkend te krijgen. Heb hier al verschillende dingen gelezen maar is ieder beetje zijn probleem zeker. Dus ik weet echt niet waar te beginnen.
mvg jean-paul

Offline Soul-Sing

  • Lid
Asus laptop draadloos internet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/28, 16:43:57 »
doe eens lspci in de terminal
of bij een usbpoort: lsusb
post de uitkomst hier

Asus laptop draadloos internet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/28, 16:44:45 »
Misschien eerst nog even de site van Pjotr nalezen: http://sites.google.com/site/computertip/
Daar vind je ook veel over draadloos.
Andere tip: gebruik de zoekfunktie op di forum: met de keywords: Asus (event. met nadere type aanduiding) en draadloos.
Geheid dat je probleem al een keertje door een ander is opgelost.
Mocht het toch niet lukken dan even terug hier en dan zijn er altijd  helpers in de buurt.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

jpds

  • Gast
Asus laptop draadloos internet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/28, 18:14:05 »
Heb eens op die link van Peterbeter gekeken en daar stond mijn probleem bij, ik heb namelijk een Intel(R) PRO/Wireless 3945 ABG Net draadloze internetkaart. En in deze versie van Ubuntu zijn er blijkbaar problemen met deze kaart en daar staat vermeld hoe dit probleem op te lossen. Ook bedankt voor de command van leoquant namelijk (lspci in de terminal) zo kon ik achterhalen welke netwerkkaart er in de laptop zit. Ik zou het anders ook wel gevonden hebben want ik kon bij windows in hardware kijken maar zo heb ik toch terug wat bijgeleerd. Dus ik wil jullie beide bedanken voor de snelle reactie en de daaruit voortvloeiende oplossing voor mij.
mvg jean-paul
Wat mij betreft mag dit draadje dicht.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Asus laptop draadloos internet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/28, 18:51:04 »
good job jpds. ;)

Asus laptop draadloos internet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/29, 10:10:20 »
well done jpds
en je kunt dit draadje nu zelf sluiten: in je eerste post kun je rechtsonder aanklikken: mark as unsolved.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood