Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie Blue Griffon  (gelezen 1091 keer)

installatie Blue Griffon
« Gepost op: 2015/02/25, 18:09:15 »
dag ik draai UBUNTU 14.04. Nu wil ik Blue griffon gaan installeren maar heb geen idee hoe. Normaal haal ik programmas binnen via software centrum maar deze heb ik gedownload. Dan kan ik nog uitpakken in archief beheer maar dan stokt het. Heb geen idee??

Wie helpt

Offline Henkp

  • Lid
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/25, 18:21:26 »
Ik heb die map van Bluegriffon in de Home Dir geplaatst. En van uit die map klik ik dan Bluegriffon aan, en geef ik de opdracht uitvoeren.
En dat werkt goed. Op een andere manier krijg ik hem ook niet aan de praat. Op Linux Mint 17.1 Rebecca 64Bit.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/25, 22:47:10 »
Ja, zo werkt dat. Erg simpel eigenlijk.

Fijn stuk software, dat Bluegriffon.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline wowo

  • Lid
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/26, 00:48:08 »
Ter info.
De laatste versie van BlueGriffon dateert van 19 juni 2013.
Op 1 februari 2015 is Bluefish Editor versie 2.2.7 verschenen.
Bluefish heeft geen wysiwyg maar heeft wel meer mogelijkheden zie http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_HTML_editors
Amaya wordt ook al lange tijd niet meer bijgehouden en Kompozer is sinds 2010 helemaal gestopt.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/26, 01:22:33 »
Amaya wordt wel bijgehouden; de Git-repo ziet dagelijks code-updates en binnenkort dus een nieuwe release. Daarnaast is de huidige Amaya al zo compleet als wat, er ontbreekt nauwelijks iets en is van het W3C zelf dus compatibeler met webcode dan Amaya kan niet.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/26, 08:15:36 »
Ter info.
De laatste versie van BlueGriffon dateert van 19 juni 2013.
Op 1 februari 2015 is Bluefish Editor versie 2.2.7 verschenen.
Bluefish heeft geen wysiwyg maar heeft wel meer mogelijkheden zie http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_HTML_editors
Amaya wordt ook al lange tijd niet meer bijgehouden en Kompozer is sinds 2010 helemaal gestopt.

BlueGriffon is de opvolger van NVU en daarvoor Kompozer! BlueGriffon is bovendien geheel opnieuw opgezet na zijn voorganger. Waarom zou er een nieuwe versie moeten verschijnen? Het programma voldoet uitstekend voor zijn doel.

Een programma zonder wysiwyg zoals dat Bluefish is wel heel erg spartaans, zeg!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/26, 08:25:51 »
Daarnaast is de huidige Amaya al zo compleet als wat, er ontbreekt nauwelijks iets en is van het W3C zelf dus compatibeler met webcode dan Amaya kan niet.

Daniel Glazman, de maker van BlueGriffon, is vicevoorzitter van de W3C CSS Working Group. BlueGriffon is verder helemaal van de grond af opnieuw opgezet en daarmee de modernste van alle editors. Maar als we nu toch op zoek gaan naar alle negatieve argumenten tegen dit uitstekende programma, kijk dan eens naar hoe het gefinancierd werd en merk ook op dat de enige achter dit project ene meneer Glazman is, voortreffelijke staat van dienst of niet.

Maarre, hier wordt toch helemaal niet om gevraagd in dit topic?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #7 Gepost op: 2015/02/26, 10:58:47 »
Ok thanks.

Ik ga het proberen

Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #8 Gepost op: 2015/02/26, 11:03:20 »
Heb blue gr Uitgepakt in home. Klik op blue Griffon.bin uitvoeren maar er gebeurt niets

Offline Henkp

  • Lid
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #9 Gepost op: 2015/02/26, 11:04:58 »
Als een html programma goed werkt, waarom moet er dan iedere keer een nieuwe versie van uit komen?, goed is goed! En BlueGriffon is gewoon goed het doet eenvoudig wat het moet doen.

En Bluefish is niet het programma wat voor iedereen geschikt is, en al zeker niet voor mij, waar voor ik het nodig heb.

Amaya werkt bij mij op 64Bit niet goed, dat programma springt er iedere keer uit als je een opdracht uit wil voeren, dus is het ook voor mij brandhout.

En dat gezegd hebbende er kan er maar een de beste zijn voor mij persoonlijk en dat is toevallig BlueGriffon.  =D =D

Offline Henkp

  • Lid
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #10 Gepost op: 2015/02/26, 11:07:37 »
Heb blue gr Uitgepakt in home. Klik op blue Griffon.bin uitvoeren maar er gebeurt niets

Je moet ook niet die met de .bin hebben maar gewoon die andere met dat zwarte venster waar enkel BlueGriffon onderstaat.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #11 Gepost op: 2015/02/26, 11:19:26 »
Edwin,

Zoals Henkp al zei, je moet niet de .bin hebben maar het bluegriffon bestand. Dat is een script om BlueGriffon te starten. Misschien helpt dit plaatje ook wat:



Succes!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline PKing

  • Lid
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #12 Gepost op: 2015/02/26, 11:34:11 »
Mijn eega gebruikt Kompozer, met veel pijn en moeite, is deze software beter/makkelijker?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #13 Gepost op: 2015/02/26, 11:42:20 »
das moor voor je eega. Maar to zover werkt er helemaal niets. Er staan 2 bestanden met blue griffon. 1 met .bin en de  ander met nies achter de naam. Het werkt echt niet. Ik ben dol op UBUNTU maar soms??? grrrr]

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #14 Gepost op: 2015/02/26, 12:01:34 »
das moor voor je eega. Maar to zover werkt er helemaal niets. Er staan 2 bestanden met blue griffon. 1 met .bin en de  ander met nies achter de naam. Het werkt echt niet. Ik ben dol op UBUNTU maar soms??? grrrr]

Edwin, ik snap het niet. Ik heb speciaal voor jouw probleem dat Bluegriffon nog eens gedownload, uitgepakt en op het aangegeven script gedubbelklikt. Draait meteen, zoals ik al tijden gewoon ben. Wat gaat er nou toch fout?

@Pking: Na Kompozer kwam NVU (ook gemaakt door Glazman) en nu heeft dezelfde man al weer een tijd geleden het programma helemaal opnieuw opgezet. Je hoeft niets te installeren. Verwijderen is een kwestie van de map weggooien. Het zit vol verbeteringen ten opzichte van Kompozer en toch heel vertrouwd. Het lijkt me de moeite meer dan waard het eens te proberen.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #15 Gepost op: 2015/02/26, 12:06:05 »
okgedownload, uitgepakt en dubbelklik op die ene blue Griffon. Niets gebeurt er. Das toch vreemd. Maar goed dan maar niet tot het is opgelost. Zoeken naar wat hier fout gaat

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #16 Gepost op: 2015/02/26, 12:19:56 »
Edwin,

Bij mij in Xubuntu staat het na het uitpakken meteen al goed, maar laten we het even checken:

Doe een rechterklik op dat bestand Bluegriffon. Kies Eigenschappen > Rechten. Staat het vinkje aan bij "Uitvoeren als programma"? Nee? Vink aan en probeer het opnieuw.

Succes!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #17 Gepost op: 2015/02/26, 12:20:33 »
Zoeken naar wat hier fout gaat
Je hebt het uitgepakt in je home map neem ik aan.
Het script (dus zonder .bin), rechts klik met de muis, ben je eigenaar en is "uitvoeren" aangevinkt ?

Edit: jvecht, bent weer sneller dan ik .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #18 Gepost op: 2015/02/26, 12:24:58 »
Zoeken naar wat hier fout gaat
Je hebt het uitgepakt in je home map neem ik aan.
Het script (dus zonder .bin), rechts klik met de muis, ben je eigenaar en is "uitvoeren" aangevinkt ?

Edit: jvecht, bent weer sneller dan ik .......

Als Edwin het maar voor elkaar krijgt!!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #19 Gepost op: 2015/02/26, 12:27:07 »
okgedownload, uitgepakt en dubbelklik op die ene blue Griffon. Niets gebeurt er. Das toch vreemd. Maar goed dan maar niet tot het is opgelost. Zoeken naar wat hier fout gaat

Wordt er ook niet gevraagd of je, Uitvoeren in een Terminal venster. en of uitvoeren?.

Ik heb voor de zekerheid ook nog even Ubuntu 14.04 64Bit opgestart en daar werkt het ook gewoon.
En inderdaad moet die file er uitzien zoals het plaatje van @jvecht
Die andere met dat zwarte plaatje staat op mijn Linux Mint 17.1 64Bit, is wel vreemd dat het er anders uit ziet, maar het is niet anders. En het werkt ook.

Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #20 Gepost op: 2015/02/26, 13:13:51 »
Maar als we nu toch op zoek gaan naar alle negatieve argumenten tegen dit uitstekende programma, kijk dan eens naar hoe het gefinancierd werd en merk ook op dat de enige achter dit project ene meneer Glazman is, voortreffelijke staat van dienst of niet.

Ik snap niet waarom je tot zo'n stevige conclusie komt? Ik verbeterde alleen iets wat wowo zei omdat ik Amaya ken. Ik heb geen ervaring met BlueGriffon dus ik heb daar helemaal geen mening over en ik ga dus ook geen 'negatieve argumenten' geven over iets waar ik geen ervaring mee heb.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #21 Gepost op: 2015/02/26, 13:18:30 »
Maar als we nu toch op zoek gaan naar alle negatieve argumenten tegen dit uitstekende programma, kijk dan eens naar hoe het gefinancierd werd en merk ook op dat de enige achter dit project ene meneer Glazman is, voortreffelijke staat van dienst of niet.

Ik snap niet waarom je tot zo'n stevige conclusie komt? Ik verbeterde alleen iets wat wowo zei omdat ik Amaya ken. Ik heb geen ervaring met BlueGriffon dus ik heb daar helemaal geen mening over en ik ga dus ook geen 'negatieve argumenten' geven over iets waar ik geen ervaring mee heb.

Off-topic. We zijn bezig Edwin zijn probleem aan het oplossen. Ik ga hier niet verder op door, excuses.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #22 Gepost op: 2015/02/26, 13:28:00 »
@jvecht: Ik vroeg ook niet of je verder in discussie wilde gaan hoor, ik vond het alleen jammer dat ik zoiets naar mijn hoofd geslingerd kreeg :( Ben ook niet bij krachte om een hele discussie te gaan voeren (hier posten kost me al kracht genoeg), los van het feit of het offtopic is of niet.

Ontopic: Wat je nog zou kunnen doen, Edwin, is het volgende:

1 Installeer de GetDeb-pakketbron door dit deb-bestand te installeren (dubbelklik op de .deb na downloaden): http://archive.getdeb.net/install_deb/getdeb-repository_0.1-1~getdeb1_all.deb
2 Ververs de pakketbronnen middels de terminal:
sudo apt-get update3 Installeer BlueGriffon nu automatisch door op de volgende GetDeb-apturl-link te klikken: http://www.getdeb.net/install/bluegriffon/1.7.2-1~getdeb2~raring
(ondanks de 'raring' in de naam is het pakket gewoon voor 14.04 gemaakt; schoonheidsfoutje van GetDeb :P)
« Laatst bewerkt op: 2015/02/26, 13:30:43 door Vistaus »

Offline Henkp

  • Lid
Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #23 Gepost op: 2015/02/26, 14:55:33 »
@Vistaus, Vriendelijk bedankt voor die .deb Link.

Ik heb hen nu zelf ook tegelijk geïnstalleerd en dat werkt perfect zo. En nu hoef ik ook niet meer naar die map van BlueGriffon tegaan.
Dus die kan nu ook weg.  =D

Re: installatie Blue Griffon
« Reactie #24 Gepost op: 2015/02/27, 09:43:04 »
Ok thanks @ vistaus. Diot lijkt werken Pfff bedankt allemaal ik vind het fijn dat er zoveel hulp is. Hart verwarmend