Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik Ambrasoft Familiepakket 0910 installeren met wine?  (gelezen 12929 keer)

Heeft iemand dit al gedaan? Welke winetricks moeten erbij?

Re: Hoe kan ik Ambrasoft Familiepakket 0910 installeren met wine?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/24, 22:19:38 »
Geen winetricks, heeft wat te maken met een Security bit, van Ubuntu.
Laatste post, van de eerste bladzijde, http://lovinglinux.ubuntuforums.org/showthread.php?t=1467914
Je kan ook nautilus-open-terminal installeren via Synaptic, PC even opnieuw opstarten, met Nautilus naar de cd-rom navigeren, op de werkbalk op Bestand klikken>In terminal venster openen, dan type je wine setup.exe
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Hoe kan ik Ambrasoft Familiepakket 0910 installeren met wine?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/24, 23:50:58 »
Het installeren is gelukt. Maar bij het opstarten van het programma krijg ik volgende melding:

[1][error] [3706] in functie [Thuissoftware 0910: Hoofdmenu::Main]
Provider cannot be found. It may not be properly installed.
---------------------------------------------------------------------------
  • [error] [3706] in functie [MSQLUtils::GetRecordSet]

Provider cannot be found. It may not be properly installed.
---------------------------------------------------------------------------


g_groep niet beschikbaar
g_leerling niet beschikbaar


Tips?

Re: Hoe kan ik Ambrasoft Familiepakket 0910 installeren met wine?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/27, 11:31:51 »
Heeft er iemand een idee? Ik geloof echt dat het mogelijk is door een aantal dingen te installeren met winetricks maar ik weet niet zo goed welke ik moet installeren. Ik heb gehoord dat het iemand gelukt is na een aantal foutmeldingen die opgelost waren met winetricks.

Kan iemand helpen meedenken?

Die melding over msqlutils kan ik niet plaatsen... een database/netwerk component voor verificatie van de registratie code vermoed ik want die moet ik nog invoeren.

Offline nils

  • Lid
Re: Hoe kan ik Ambrasoft Familiepakket 0910 installeren met wine?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/10, 15:44:52 »
Voor het geval iemand dit nog wil proberen:

Vooraf aan de installatie:

winetricks corefonts
winetricks mdac28
winetricks jet40
winetricks vbrun60
winetricks vcrun6
winetricks mfc42
winetricks mfc40
winetricks vbc6

Het pakket installeren via de setup.exe in de Setup folder

In winecfg by libraries:

oleaut32 toevoegen

Gebruikte versie wine: 1.2

Hiermee krijg ik het programma in ieder geval gestart. Helaas daarna nog problemen met het starten van afzonderlijke spellen:

ActiveX object creation failed. Dus er mist waarschijnlijk nog een custom dll/ocx. Ik heb de cabinetfiles uitgepakt en alle ocx-files handmatig geregistreerd:

for ocx in `ls *ocx`; do regsvr32 $ocx; done

[EDIT]

Met dank aan Anthony:

winetricks wsh56

En spelen maar
« Laatst bewerkt op: 2011/09/12, 14:33:37 door nils »

Re: Hoe kan ik Ambrasoft Familiepakket 0910 installeren met wine?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/19, 21:38:43 »
Citaat
Familiepakket 1112 en de Mac
Familiepakket 1112 is niet geschikt voor Apple Mac; het pakket heeft Windows nodig om te kunnen draaien. De software is namelijk afgeleid van de software die scholen gebruiken in PC-netwerken. Er zijn mogelijkheden om Windows op een Mac te laten draaien. Op het internet is hier veel informatie over te vinden. AmbraSoft kan hierbij echter geen ondersteuning verlenen. Waarschijnlijk zal het Familiepakket vanaf medio 2012 ook op andere systemen te gebruiken zijn.

Aha dat is leuk, misschien valt Linux hier ook onder? Wel leuk dat er steeds meer software ook voor Linux en Mac komen.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline nils

  • Lid
Re: Hoe kan ik Ambrasoft Familiepakket 0910 installeren met wine?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/30, 21:12:11 »
Citaat
Waarschijnlijk zal het Familiepakket vanaf medio 2012 ook op andere systemen te gebruiken zijn.

Aha dat is leuk, misschien valt Linux hier ook onder? Wel leuk dat er steeds meer software ook voor Linux en Mac komen.

Naja ze gaan waarschijnlijk webbased.. Hoe innovatief!

Citaat
Hallo Jeroen en Mariëlle. Voor web-based én Apple s.v.p. nog één jaartje geduld hebben. We werken eraan :).

Offline AmbraSoft

  • Lid
Re: Hoe kan ik Ambrasoft Familiepakket 0910 installeren met wine?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/04, 11:26:32 »
Hallo,

We kwamen deze thread tegen via Google Alerts. In ieder geval goed om te zien hoe Linux-gebruikers samen tot een goede werkwijze voor de installatie voor onze software op systemen die we normaal gesproken niet kunnen ondersteunen komen. Nils: vind je het goed als we jouw stappenplan kopiëren/linken voor onze helpdesk (eventueel met bronvermelding)?

Onze software is van oorsprong een Visual Basic product uit 1996, dat in de loop der jaren steeds verder is uitgebreid. Dat is ook de reden waarom er zoveel Windows-componenten noodzakelijk zijn. We zijn al een jaar of twee druk bezig om dat te veranderen, maar daarvoor is het noodzakelijk om het complete pakket van ca. 250 oefeningen vanaf de grond af aan opnieuw op te bouwen. Inderdaad: webbased (al dan niet innovatief :)). We verwachten daar volgend jaar mee klaar te zijn en dan is er eigenlijk nog maar één vereiste qua besturingssysteem: het moet Flash kunnen draaien. Dus ja: Linux wordt dan ook ondersteund en de Macs ook.

Mochten jullie nog aandachtspunten voor ons hebben: laat ze dan gerust weten op mijn e-mail adres. We nemen ze graag mee in het ontwikkel/testproces.

Geoffrey Reemer
Productmanager AmbraSoft / iMac en Ubuntu-Netbook bezitter :)

geoffrey [punt] reemer [AT] ambrasoft [punt] nl


Moderator-edit: e-mailadres even 'spamvrij' gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/04, 15:53:53 door Brumm3l »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Hoe kan ik Ambrasoft Familiepakket 0910 installeren met wine?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/04, 15:17:25 »
Misschien slim om je/uw e-mail adres spamvrij te maken ;)

Fijn dat Ambrasoft binnenkort ook platformonafhankelijk te gebruiken is, ben nu 13 en heb op de basisschool altijd er veel plezier van gehad. Het standaardwachtwoord is wel slecht, had ik in groep 5 gekraakt om extra robbies voor de spelletjeskaart te krijgen :rolleyes:. Echt super, zet het werk voort! :)

Offline AmbraSoft

  • Lid
Re: Hoe kan ik Ambrasoft Familiepakket 0910 installeren met wine?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/05, 09:11:46 »
Hallo Tiempjuuh,

Bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat je er op de basisschool iets aan gehad hebt. Wat betreft dat wachtwoord: dit kunnen leerkrachten en ouders uiteraard aanpassen en dat raden we in onze handleiding ook aan. Maar ja, dan moet die tip natuurlijk wel opgevolgd worden :).

Ik had mijn mailadres trouwens niet spamvrij gemaakt, omdat we hier sowieso een behoorlijk professionele spamfilter hebben. "Klikken en mailen" is net iets makkelijker dan "kopiëren en plakken". Maar als dat hier standaard is, geen probleem.

Re: Hoe kan ik Ambrasoft Familiepakket 0910 installeren met wine?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/05, 09:52:35 »
Complimenten voor AmbraSoft dat ze de moeite nemen om hier te reageren. Dat zie ik Schoolmaster (Magister) in een andere discussie nog niet doen. +1 voor AmbraSoft wat mij betreft.

Offline nils

  • Lid
Re: Hoe kan ik Ambrasoft Familiepakket 0910 installeren met wine?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/06, 18:30:35 »

Nils: vind je het goed als we jouw stappenplan kopiëren/linken voor onze helpdesk (eventueel met bronvermelding)?


Uiteraard! graag zelfs :)