Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: externe disk vanuit 1 comp wel benaderbaar, vanuit andere niet  (gelezen 851 keer)

Ik heb een freecom netwerkschijf. Vanuit een computer is hij perfect benaderbaar. Ik wil hem nu in het Lan vanuit een andere computer benaderen met Nautilus en dat lukt niet.

Alles in het netwerk is Ubuntu 7.10
met de browser kan ik de freecom schijf zien en weet ik welk intern ip adres deze heeft
Ik toets braaf in nautilus (in de tweede computer) smb://168.192.1.2 in (interne ip adres) en er gebeurt niets

>>> Het werkt  Ik heb de boel heropgestart (was dat wel nodig) en alles werkt. <<<

Offline Petervdw

  • Lid
externe disk vanuit 1 comp wel benaderbaar, vanuit andere niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/10, 13:02:42 »
Aan MosterdMayo
Ik kan vanmiddag wel even een proefopstelling maken. Alleen heb ik een Maxtor netwerkschijf, maar dat zal niet zo veel uitmaken. Je hoort het nog.
Vr.groet, peter

KwastjeModus

  • Gast
externe disk vanuit 1 comp wel benaderbaar, vanuit andere niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/10, 13:47:17 »
Citaat van: Petervdw
Aan MosterdMayo
Ik kan vanmiddag wel even een proefopstelling maken. Alleen heb ik een Maxtor netwerkschijf, maar dat zal niet zo veel uitmaken. Je hoort het nog.
Vr.groet, peter
Ik kan via smb:// *intern ip van ext harde schrijf* alles benaderen. Vanuit verschillende comps

Offline Petervdw

  • Lid
externe disk vanuit 1 comp wel benaderbaar, vanuit andere niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/10, 13:57:58 »
Wie had er nu een probleem?

Tja, het werkt toch gewoon. Nu heb ik wel een SMB netwerk met XP en 2 Ubuntu's.
Op de Ubuntu's gewoon met Locaties>Verbinden met server>Windows gedeelde map>Server: Naamnetwerkschijf. Gedeelde map> public (map op netwerkschijf) en de naam voor de verbinding: WISSEL Naamnetwerkschijf. Als je dat op beide Ubuntu's doet, krijg je op het bureaublad een icoontje, waarmee je rechtstreeks in je netwerkschijf kunt kijken. Makkelijker als dat getyp van die IP-nummers, en die veranderen ook nog al eens als je DHCP gebruikt.
Vr.groet, peter


Aan Burgerleo
Sorry, misverstand, ik las iets verkeerd.