Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Unity: Dash en Launcher verdwenen  (gelezen 1607 keer)

Offline Parbo

  • Vertaalteam
[Opgelost] Unity: Dash en Launcher verdwenen
« Gepost op: 2011/11/08, 17:55:21 »
Na installatie van CompizConfig heb ik de pictogrammen in de Starter verkleind. Ook heb ik bij Effecten het vinkje weggehaald bij animatie en een vinkje geplaatst bij Water. Opaque heb ik iets vergroot. Daarna bleek de menubalk voor toepassingen (met o.a. sluitknop) verdwenen te zijn. Omdat ik die terug wilde hebben, heb ik in CompizConfig gekozen voor Terug naar Standaardinstellingen. En toen kwam de ellende. Ik heb geen starter (Launcher) meer en kan dus niets opstarten. In de map CompizConfig zie ik extra.profile en normal.profile staan (beide alleen lezen). Het enige verschil dat ik kan ontdekken is onder [shift]: s0_mode = 0 (extra) = 1 (normal) en s0_size = 40 (extra) en 50 (normal). Ook dit: s0_mipmaps = true (extra) en = false (normal).
Ik hoop niet dat de enige oplossing een herinstallatie is  :'(
« Laatst bewerkt op: 2011/11/11, 17:57:27 door Parbo »
Ubuntu Dutch Translators

Re: Unity: Dash en Launcher verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/08, 17:57:22 »
Terminal:
unity --reset
Daarmee wordt Unity gereset en behoud je alles, behalve je Compiz-instellingen :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Unity: Dash en Launcher verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/08, 18:04:03 »
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compiz-1
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compizconfig-1
rm ~/.compiz-1/session/*
rm ~/.config/compiz-1/compizconfig/config
Dit is voor Ubuntu 11.10. Bron: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/launch-panel-en-munus-verdwenen-in-ubuntu-(3d)/msg777711/#msg777711

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Unity: Dash en Launcher verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/10, 09:57:04 »
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compiz-1
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compizconfig-1
rm ~/.compiz-1/session/*
rm ~/.config/compiz-1/compizconfig/config
Dit is voor Ubuntu 11.10. Bron: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/launch-panel-en-menus-verdwenen-in-ubuntu-(3d)/msg777711/#msg777711
Excuses dat ik de bestaande topic 777711 niet gevonden heb. Moet ik dit van mij sluiten en daar verder gaan?
Ik durf bovenstaande commando's (nog) niet uit te voeren omdat ik bang ben dat ik dan de boel helemaal verziek. Ik weet niet wat er precies gebeurt als ik dit doe. Nu kan ik via het aanmeldscherm nog terug naar Unity 2D (met Starter en menubalk).
Wat niet hielp was unity --reset
Geprobeerd: http://www.tuxgarage.com/2011/04/missing-top-and-side-panels-in-unity.html. In tty1 (^ Alt F1): grep Unity+ubuntu-desktop+compiz+compizconfig-settings-manager (allen geïnstalleerd).
De volgende stap, right-click your desktop > Create Launcher... kan ik niet doen omdat er bij mij geen Create Launcher verschijnt als ik met rechts klik op mijn bureaublad.
Als ik ccsm typ en terugkeer naar gui zie ik contouren van vensters met daarin alleen zwarte strepen op een witte achtergrond. Na veel geklik kreeg ik het ccsm venster te zien. Daar wordt gemeld dat er conflicten zijn met toegewezen toetsen (Gnome). Ik heb daar zelf niets in gewijzigd in ccsm. Dat is misschien de oorzaak van de problemen?
Ubuntu Dutch Translators

Offline vanadium

  • Lid
Re: Unity: Dash en Launcher verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/10, 19:36:08 »
Excuses dat ik de bestaande topic 777711 niet gevonden heb. Moet ik dit van mij sluiten en daar verder gaan?
Absoluut niet nodig. Het is niet altijd evident bestaande informatie in een forum terug te vinden. Door die link te geven, had ik absoluut niet de bedoeling jou erop te wijzen dat dit al behandeld was. Komt eenvoudig uit mijn "howto", en ik wil hiermee zover ik kon zeggen waar ik dat vandaan had (en dat was toevallig van dit forum)
Citaat
Ik durf bovenstaande commando's (nog) niet uit te voeren omdat ik bang ben dat ik dan de boel helemaal verziek. Ik weet niet wat er precies gebeurt als ik dit doe. Nu kan ik via het aanmeldscherm nog terug naar Unity 2D (met Starter en menubalk).
Als je systeem nu niet werkt, kan het niet veel slechter ;) De commando's nemen enkele gebruikersinstellingen weg. Die worden eenvoudig weer volgens de "fabrieksstandaard" aangemaakt de volgende keer dat de betreffende programma's starten. Weinig risico, behalve de mogelijkheid dat deze ingreep niet alles oplost (maar hij zal zeker de situatie niet verslechteren).

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: [Opgelost] Unity: Dash en Launcher verdwenen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/11, 10:51:14 »
Citaat
Als je systeem nu niet werkt, kan het niet veel slechter ;) De commando's nemen enkele gebruikersinstellingen weg. Die worden eenvoudig weer volgens de "fabrieksstandaard" aangemaakt de volgende keer dat de betreffende programma's starten. Weinig risico, behalve de mogelijkheid dat deze ingreep niet alles oplost (maar hij zal zeker de situatie niet verslechteren).
Hulde! Dankzij deze bemoedigende woorden heb ik het aangedurfd. De 4 commando's heb ik uitgevoerd en, voilà, Launcher en menubalk zijn weer aanwezig  XD
Mijn hartelijke dank voor de hulp.
Ubuntu Dutch Translators