Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rooten van Wildfire S met Ubuntu 13.10  (gelezen 1594 keer)

Rooten van Wildfire S met Ubuntu 13.10
« Gepost op: 2013/12/14, 10:46:29 »
Weet iemand waar ik een instructie op het internet kan vinden om mijn HTC Wildfire S te rooten.
Tevens een instructie hoe ik een nieuwe rom kan installeren, ik heb de Cyanogenmod 9 op het oog, maar ik kan alleen voor Windows instructies vinden en ik weet niet of dat goed gaat komen met mijn Ubuntu 13.10.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: Rooten van Wildfire S met Ubuntu 13.10
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/14, 13:32:52 »
Type in Google:

android rooten ubuntu

Een van de eerste links die je te zien krijgt:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1958438

Daarnaast zijn er nog wat specifiekere dingen te vinden op het net:
http://www.opensourceisbetter.com/root-htc-wildfire-android-2-2-1-install-cyanogenmod-7-fix-gps/
(Unrevoked ziet er wel aardig uit)
« Laatst bewerkt op: 2013/12/14, 13:38:58 door crashit »
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Rooten van Wildfire S met Ubuntu 13.10
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/15, 13:19:29 »
kijk eens aan: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Buzz_Info

instructies: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_buzz
de instructies zijn universeel, waar bij staat "Windows only" kun je negeren, overigens vereist het wel dat je de Android tools zoals adb en fastboot geïnstalleerd hebt, maar die staan gewoon in de repo's van Ubuntu.

Re: Rooten van Wildfire S met Ubuntu 13.10
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/15, 14:18:17 »
kijk eens aan: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Buzz_Info

instructies: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_buzz
de instructies zijn universeel, waar bij staat "Windows only" kun je negeren, overigens vereist het wel dat je de Android tools zoals adb en fastboot geïnstalleerd hebt, maar die staan gewoon in de repo's van Ubuntu.

Ik durf het bijna niet te posten want ik ben bang straks weer klachten te krijgen over dat ik bijdehand ben, maar ik zie op packages.ubuntu.com (http://packages.ubuntu.com/search?keywords=adb&searchon=names&suite=all&section=all) alleen een oude Git-versie (18-02-2013) staan... Ik heb er geen ervaring mee (de enige keer dat ik het nodig had haalde ik het ergens anders vandaan), maar het lijkt mij wel erg verouderd... Care to prove me wrong? =D

Edit: o ja, die vraag op het einde is dus humoristisch bedoeld, mocht dat niet duidelijk zijn.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Rooten van Wildfire S met Ubuntu 13.10
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/18, 19:37:57 »
beste vistaus

ja het klopt dat de versie in de ubuntu-repo verouderd is, echter voor dit doeleinde volstaat hij prima.
het gaat mij erom dat ik de makkelijkste weg aanbied, tuurlijk ik heb zelf de laatste Android-sdk op mijn laptop staan, maar ik ga ervanuit dat de meeste mensen hier op t forum geen complete development-kit nodig hebben.  ;)

Re: Rooten van Wildfire S met Ubuntu 13.10
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/21, 10:58:41 »
Ik ben al een paar uur bezig geweest, eerst via VM op Windows, dat werkt niet.
Daarna via Ubuntu 13.10, maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar en daar baal ik van.
Ik krijg de gegevens niet van de Wildfire S.
Adb en fastboot heb ik geinstalleerd staan en via htcdev.com kom ik ook niet verder, want als ik het toestel in de boot modes heb staan maakt hij geen contact met mijn pc.

Weet iemand nog  een makkelijke Walkthrough?
« Laatst bewerkt op: 2013/12/21, 11:03:30 door Mustangman1966 »
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: Rooten van Wildfire S met Ubuntu 13.10
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/21, 14:28:10 »
Inmiddels heb ik het toestel kunnen unlocken, maar hij staat nog steeds op S-onn.
Tevens krijg ik geen nieuwe bootloader geinstalleerd, want als de bootloader wordt doorgestuurd, dan geeft hij een error 171 usb fout.
Terwijl het programma wel ziet welke bootloader er op het toestel staat, maar hij kan geen nieuwe info doorsturen.
Hoe kan ik dat verhelpen?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Rooten van Wildfire S met Ubuntu 13.10
« Reactie #7 Gepost op: 2013/12/21, 16:49:39 »
ik zou je graag willen helpen, maar dan moet ik het apparaat zelf in mijn handen hebben, ik heb zelf al vele apparaten van custom-roms voorzien, maar bijna altijd loop je tegen iets aan wat niet in de handleiding staat, die dingen los je meestal op met googelen, ervaring of gewoon stom geluk, kortom gewoon doorprutsen :-) uiteindelijk lukt t wel  =D

Re: Rooten van Wildfire S met Ubuntu 13.10
« Reactie #8 Gepost op: 2013/12/21, 19:24:02 »
ik zou je graag willen helpen, maar dan moet ik het apparaat zelf in mijn handen hebben, ik heb zelf al vele apparaten van custom-roms voorzien, maar bijna altijd loop je tegen iets aan wat niet in de handleiding staat, die dingen los je meestal op met googelen, ervaring of gewoon stom geluk, kortom gewoon doorprutsen :-) uiteindelijk lukt t wel  =D

Door te prutsen ben ik al verder gekomen, nu de rest nog.
Als ik de s-on er af kan krijgen, dan kom ik denk ik al een stuk verder.
Het is alleen jammer dat ik met 2 verschillende kabels het probleem niet kan verhelpen.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: Rooten van Wildfire S met Ubuntu 13.10
« Reactie #9 Gepost op: 2013/12/22, 14:34:34 »
Heeft er iemand nog een tip om alsnog een nieuwe bootloader in de gsm te laden?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Rooten van Wildfire S met Ubuntu 13.10
« Reactie #10 Gepost op: 2013/12/22, 15:14:44 »
Ik heb al eens een beetje rondgekeken voor de Wildfire S, maar er is niet 1-2-3 iets veelbelovends te vinden voor *dit specifieke* telefoontje. Flink risico op het veranderen van je telefoon in een onbruikbare "baksteen".

Ik heb zelf inmiddels al wat ervaring opgedaan met experimenten met alternatieve ROM's, voor de Samsung Galaxy Gio en de Samsung Galaxy Young. Beide functioneren nu probleemloos, soepel en snel op zulke aangepaste ROM's.

Maar wat ik wel heb gemerkt: je wil sowieso veel onderzoek doen. Er is een hoop twijfelachtige rotzooi te vinden waar je niks aan hebt. En ook onvolledige handleidingen die tot niets leiden.

Dus:
- aanvaard het aanzienlijke risico op een reddeloos onbruikbare telefoon;
- bereid je voor op een zoektocht van vele uren, zowel naar de juiste ROM als naar de goede handleiding;
- wees zeer kritisch en ga op zoek naar gebruikerservaringen van anderen die een bepaalde ROM al hebben geïnstalleerd op hun Wildfire S.
« Laatst bewerkt op: 2013/12/22, 15:23:16 door Pjotr »

Re: Rooten van Wildfire S met Ubuntu 13.10
« Reactie #11 Gepost op: 2013/12/31, 03:02:58 »
Ik heb inmiddels het voor elkaar gekregen met Ubuntu.
Ik heb er inmiddels een andere Rom op draaien.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27